خود را متعهد به انتقال دانش به شرکت‌هاي ايراني مي‌دانيم

0

بيانيه پامگرنت: پامگرنت با موفقيتي صد درصدي عرضه خصوصي جذب سرمايه خود را پيش از عرضه اوليه عموم IPO)) تکميل کرد.

شرکت سرمايه‌گذاري پامگرنت اي‌بي (سهامي عام) (که زين پس در اين بيانيه با عنوان «پامگرنت» يا «شرکت» از آن نام مي‌رود) بر سرمايه‌گذاري منحصربه‌فرد در ايران تمرکز دارد و از طريق اين بيانيه نتايج به‌دست‌آمده از عرضه خصوصي جذب سرمايه خود را اعلام مي‌دارد. (پامگرنت در فارسي به معناي انار است).

اين عرضه مورد استقبال چشمگير طيف گسترده‌اي از سرمايه‌گذاران حوزه‌هاي مختلف قرار گرفت ازجمله شرکت‌هاي مديريت سرمايه، متخصصان درزمينه فناوري، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري فناوري، سرمايه‌گذاران بازارهاي نوين و کارآفرينان. و بيش از ميزان پيش‌بيني‌شده پذيره‌نويسي شد و گزينه افزايش ميزان عرضه نيز براي پذيره‌نويسي تماما مورد استفاده قرار گرفت.

اين عرضه به‌عنوان عرضه خصوصي سهام جديد پيش از عرضه عمومي در نظر گرفته مي‌شود و پامگرنت قصد دارد ۱۲ ماه پس از عرضه خصوصي، عرضه اوليه عمومي (IPO) در بازار بورس سوئد را عملي کند.

 

 عرضه سهام در يک نگاه

هر سهم به قيمت ۲۴ يورو عرضه ‌شده و ارزش شرکت بر اساس يک ميليون و ۶۵۴ هزار و ۶۰۱ سهم، قبل از سرمايه‌گذاري ۴۰ ميليون يورو بوده است.

در آغاز عرضه شامل بيش از ۲ ميليون و ۸۳ هزار و ۳۳۳ سهم جديد بوده (معادل ۵۰ ميليون يورو)، اما طبق شرايط عرضه به دليل استقبال بيش‌ازاندازه، افزايش ديگري با اضافه شدن ۴۱۶ هزار و ۶۶۷ سهم جديد (معادل ۱۰ ميليون يورو) روي داد. بنابراين عرضه نهايي شامل ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار سهم جديد و معادل ۶۰ ميليون يورو است که نمايان‌گر ۶۰ درصد از سهام و حق راي سهام در پامگرنت (پس از عرضه) است.

شرکت از طريق انتشار سهام جديد به‌عنوان بخشي از عرضه، مبلغ ناخالص ۶۰ ميليون يورو سرمايه جذب کرد.

تعداد کل سهام در پامگرنت پس از عرضه ۴ ميليون و ۱۵۴ هزار و ۶۰۱ سهم است و اين بدان معناست که ارزش شرکت پس از سرمايه‌گذاري و بر اساس قيمت ۲۴ يورويي هر سهم به ۱۰۰ ميليون يورو مي‌رسد.

اين عرضه با استقبال زياد سرمايه‌گذاران قبلي روبه‌رو شد که به طور مشترک ۱۱.۶ ميليون يورو از عرضه را به خود اختصاص دادند. اين رقم بيش از ۵۰ درصد آن چيزي است که پامگرنت پيش‌ازاين در طول دوره‌هاي قبلي به صورت جمعي جذب کرده بود. بيش از ۵۰ درصد از حدود ۱۰۰ سهامدار کنوني پامگرنت در عرضه جديد نيز شرکت کرده‌اند، از جمله فلورين هلميک، مديرعامل اين شرکت.

تقربيا ۱۰۰ سرمايه‌گذار جديد در پامگرنت سرمايه‌گذاري کرده‌اند و ترکيب سرمايه‌گذاران جديد و قديم (بيش از ۲۰۰ سرمايه‌گذار) از نظر جغرافيايي بدين صورت است: ۵۰ درصد از سوئد، ۱۸ درصد از انگليس، ۱۷ درصد از اروپاي شرقي و مرکزي، ۱۲ درصد از سوئيس و اتريش و ۳ درصد از ساير کشورها.

سرمايه حاصل از عرضه خصوصي، پامگرنت را قادر خواهد ساخت تا برنامه سرمايه‌گذاري خود را در بخش‌هاي در حال رشد در ايران به‌خصوص در بخش فناوري (که پتانسيل منحصربه‌فردي براي رشد دارد) به ‌پيش برد. پامگرنت که داراي زمينه و سابقه کارآفريني است خود را متعهد به انتقال دانش و تجربه به شرکت‌هاي ايراني مي‌داند و به‌منظور رويارويي با چالش‌هاي موجود و دستيابي به رشد سريع در ساليان پيش رو همکاري نزديکي با شرکت‌هاي سرمايه‌پذير خواهد داشت.

 

 اظهارات فلورين هلميک، مديرعامل پامگرنت

«از اينکه چنين اشتياقي را براي سرمايه‌گذاري در پامگرنت مي‌بينيم احساس فروتني مي‌کنيم و همچنين از نتايج به‌دست‌آمده از طريق عرضه سهام بسيار خشنوديم که به ما اين فرصت را مي‌دهد که در کنار سرمايه‌گذاران داخلي در اين بازار درحال‌رشد سرمايه‌گذاري کنيم. از سرمايه‌گذاران کنوني خود به‌واسطه حمايت مداوم آن‌ها تشکر و از سهامداران جديد خود در پامگرنت به گرمي استقبال مي‌کنيم. ما به دنبال سرعت بخشيدن به سرمايه‌گذاري خود با استفاده از سرمايه‌اي هستيم که به‌صورت موفقيت‌آميز در اين عرضه خصوصي جذب شده است. پامگرنت بر اين باور اساسي خود استوار است که سرمايه‌گذاري خوب از درک مشترک، اعتماد، همکاري، انتقال تجربه در کنار تعهد شخصي ما با يک کسب‌وکار خوب صورت مي‌پذيرد. اين بدان معناست که مديريت ما و افرادي که در ما سرمايه‌گذاري کرده‌اند و کسب‌وکارهايي که ما روي آن‌ها سرمايه‌گذاري مي‌کنيم به‌واسطه احترام مشترک و تلاش براي به دست آوردن موفقيت متقابل به سوي يکديگر جذب مي‌شوند.

ما در کنار همکاران ايراني و سرمايه‌گذاران داخلي از کارآفرينان ايراني حمايت مي‌کنيم و براي توسعه کسب‌وکارهايشان و ايجاد اشتغال، که نياز مبرم اقتصاد ايران است، با حفظ تمرکز بر توسعه بازارهاي جديد اين راه را ادامه خواهيم داد.»

 درباره پامگرنت

شرکت سرمايه‌گذاري پامگرنت اي‌بي، شرکتي سوئدي است که در سال ۲۰۱۴ توسط تيمي پيشگام تاسيس شد که داراي سابقه‌اي طولاني در سرمايه‌گذاري‌هاي موفق در شرکت‌هاي درحال‌رشد در بازارهاي جديد و به‌خصوص در حوزه فناوري است. ما کارآفرين هستيم، سرمايه‌گذاران ما کارآفرين هستند و روي کارآفرينان سرمايه‌گذاري مي‌کنيم. پامگرنت يک شرکت سرمايه‌گذاري است که عمدتا در بخش فناوري در بازار مصرف‌کنندگان تمرکز کرده که پس از برداشته شدن تحريم‌ها فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري خوبي براي سرمايه‌گذاران اروپايي فراهم مي‌سازد.

 

 سرمايه‌گذاري‌هاي پامگرنت

پامگرنت به‌عنوان يکي از اولين سرمايه‌گذاران بين‌المللي در چند سال اخير موقعيت خاصي در بخش فناوري در بازار مصرفي اينترنتي به دست آورده است. عمده‌ترين و اصلي‌ترين سرمايه‌گذاري پامگرنت در سرآواست اما به‌رغم اين سرمايه‌گذاري، پامگرنت سهامدار اقليتي سرآوا باقي مي‌ماند. پامگرنت همچنين متعهد به انتقال دانش و تجربه مديريتي براي تحقق اين مشارکت است.

سرآوا از پيشروان شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري ايراني در زمينه اينترنت و تجارت الکترونيک در ايران است که از طريق انتقال دانش و تجربه مديريتي و خدمات مشاوره در تراز جهاني، تجربه بي‌نظيري در حمايت از کارآفرينان ايراني در ايجاد مثال‌هاي موفق ارزش‌آفرين در ايران و منطقه ايجاد کرده است. (لازم به تذکر است که درنتيجه همکاري پامگرنت با سرآوا سهام هيچ‌يک از شرکت‌هايي که سرآوا در آن‌ها سرمايه‌گذاري کرده به پامگرنت انتقال نيافته است). پامگرنت همچنين داراي سهم اقليتي در شيپور (به‌عنوان دومين مرجع نيازمندي‌هاي کسب‌وکار در ايران)، گريفون کپيتال (شرکت تازه‌تاسيس سرمايه‌گذاري و ارائه مشاوره در ايران)، کاروانرو (اولين سرويس اشتراک‌گذاري ماشين و سواري خودرو) نيز هست. پامگرنت قصد دارد بين ۵ تا ۱۰ سرمايه‌گذاري با سهام اقليتي در بخش فناوري مصرف‌کننده تجربه انجام دهد.

 

 اطلاعيه مهم

پخش، انتشار و يا توزيع اين بيانيه مطبوعاتي در برخي حوزه‌هاي قانوني ممکن است با محدوديت‌هايي مواجه باشد. اين بيانيه مطبوعاتي به معني هيچ‌گونه پيشنهاد و يا دعوت براي خريد يا اشتراک اوراق بهادار پامگرنت در هيچ حوزه قضايي نيست. به طور خاص و بدون محدود کردن آنچه قبلا ذکر شد و بر اساس قانون اوراق بهادار ايالات‌متحده مصوبه سال ۱۹۳۳ (قانون اوراق بهادار) و يا قانون اوراق بهادار هر کشور ديگري و يا هر حوزه قضايي ديگري در ايالات‌متحده، سهام عرضه ثبت‌شده نيستند و ثبت نيز نخواهند شد. امکان پيشنهاد، فروختن و انتقال اين سهام‌ها به صورت مستقيم و غيرمستقيم به ايالات‌متحده و يا به اشخاصي از آن کشور وجود ندارد.

سهام‌هاي عرضه که در بيرون از ايالات‌متحده پيشنهاد مي‌شوند با قانون اوراق بهادار ايالات‌متحده مصوبه سال ۱۹۳۳ در انطباق کامل هستند.

اين بيانيه مطبوعاتي به‌منزله اميدنامه‌اي براي دستورالعمل ۲۰۰۳/۷۱ / EC نيست (در اين حالت به چنين دستورالعملي به همراه اقدام اجرايي قابل‌اجرا بر اساس چنين دستورالعملي در کشوري که اين دستورالعمل را اعمال مي‌کند دفترچه دستورالعمل مي‌گوييم). پامگرنت اجازه هيچ پيشنهادي را در خصوص عرضه سهام به عموم در و براي هيچ کشور عضو منطقه اقتصادي اروپا نداده است و به‌علاوه اين شرکت هيچ دستورالعمل يا سند پيشنهادي ديگري را در رابطه با عرضه خصوصي ارائه نداده است. در رابطه با هر يک از کشورهاي عضو منطقه اقتصادي اروپا و همچنين کشورهايي که قوانين ذکرشده را به رسميت مي‌شناسند هيچ اقدامي تا به امروز براي ارائه پيشنهاد عرضه عمومي يا حقوق لازمه براي انتشار اين دستورالعمل در هيچ‌کدام از کشورهاي عضو صورت نگرفته است. اين بيانيه مطبوعاتي صرفا در خطاب به افرادي آماده ‌شده که داراي سوابق تخصصي در موضوعات مربوط به سرمايه‌گذاري هستند و بر مبناي اينکه اين آگهي خطاب به هر شخص در انگليس انتشار يافته متعارفا يکي از اشخاصي قلمداد مي‌شود که در يکي از ماده‌هاي زير توصيه شده است: ماده ۱۹ (متخصصان سرمايه‌گذاري)، ماده ۴۹ ذکرشده در قانون بازارها و خدمات مالي ۲۰۰۰ (شرکت‌هاي داراي ارزش بالا يا موسسات قانونا تاسيس‌نشده)، دستورالعمل ارتقاي مالي سال ۲۰۰۵. علاوه بر محدوديت‌هاي ذکرشده در رابطه با اشخاص در انگليس، اين بيانيه مطبوعاتي در کل مختص به آن دسته از افرادي است که «سرمايه‌گذاران واجد شرايط» بر اساس تعريف ارائه‌شده در بخش ۸۶ قانون ۲۰۰۰ خدمات مالي و بازار آن‌ها را نيز دربربگيرد. اين بيانيه مطبوعاتي ممکن است حاوي مطالبي درباره آينده شرکت باشد و درواقع دربرگيرنده مطالبي است که در آينده اتفاق خواهد افتاد. اين مطالب ذاتا مسائلي را مورد خطاب قرار مي‌دهند که تا حدي نامعلوم هستند يا مي‌توانند به وسيله عوامل مختلف تحت تاثير قرار بگيرند همچون عملکرد بازارهاي مالي، نوسانات در نرخ بهره و ارز، کالا و قيمت سهام، ارزش دارايي‌هاي مالي، تاثير قوانين و مقررات، اقدامات تحقيقي و حقوقي، اقدامات استراتژيک و مسائل متعدد ديگر در مقياس ملي، منطقه‌اي و جهاني همچون مسائل سياسي، اقتصادي، کسب‌وکار و آن‌هايي که ماهيت رقابتي دارند. اين عوامل ممکن است آينده واقعي پامگرنت را از آنچه در اين قسمت بيان ‌شده بسيار متفاوت کند. اما با اين حال پامگرنت هيچ تعهدي نسبت به به‌روزرساني مطالب عنوان شده در اين قسمت ندارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.