خط‌ونشان یا بلوف چینی؟

0

در آخرین تحولات در اکوسیستم  لئکو، جیا امیدوار است که محتواهایی اعم از فیلم، نمایش تلویزیونی و موسیقی را به رانندگان لئسی بفروشد. جیای ۴۳ ساله، در سخنرانی خود در جلسه باشگاه کارآفرین چین که یک نشست منحصربه‌فرد برای پیشروان کسب‌وکار است، توضیح داد که چرا رقبای خارجی به‌ویژه شرکت اپل که در حال توسعه اکوسیستم خود در فناوری مصرف‌کنندگان خودروهای بدون راننده است، او را نگران نمی‌کنند. جیا در رویداد آخر هفته گفت: «ما فکر می‌کنیم بین ما و شرکت اپل تفاوت‌های زیادی وجود دارد. اپل یک شرکت تلفن همراه است که روی سخت‌افزار و نرم‌افزار تمرکز دارد. لئکو ابتدا روی اینترنت و سپس روی نرم‌افزار متمرکز است و در نهایت نیز به سخت‌افزار توجه می‌کند.»

  •  طراحی اپل بسیار پیش‌پاافتاده و قدیمی است!

جیا می‌گوید که اپل فقط اپلیکیشن‌های فردی دارد. این انتخاب در طول نسل اول شبکه‌های همراه، وقتی سرعت سی‌پی‌یوها یا همان واحدهای پردازش مرکزی و شبکه تلفن همراه آن‌قدر زیاد نبود، انتخاب خوبی به‌نظر می‌رسید؛ اما در حال حاضر ما داریم وارد عصر جدیدی از اینترنت همراه می‌شویم، دیگر این‌گونه مشکلات اعم از مشکل سرعت، وجود ندارد. به‌علاوه، داشتن اپلیکیشن‌های مجزا فقط موجب می‌شود که موانع بیشتر و بزرگ‌تری بر سر راه تجربه کاربر قرار گیرد؛ امروز افراد تلاش می‌کنند تا این موانع، شکسته شود. جیا معتقد است که بازار اپل نیز تضعیف شده است؛ از نظر او یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش سرعت فروش اپل آن است که سرعت نوآوری در این شرکت به‌شدت کاهش یافته است. برای مثال، یک ماه پیش، اپل آیفون SE را به بازار عرضه کرد. از نظر صنعت، این محصول از سطح بسیار پایینی از فناوری برخوردار است. اپل به‌عنوان یک پیشرو در این صنعت باید محصولات پیشرفته‌تری را تولید کند. پنج سال پیش، شرکت اپل هنوز پیشرو بود اما اکنون شرایط تغییر کرده است. هنگام اعلام نتایج سه‌ماهه چهارم اپل در اواخر ژانویه، به علائمی از «نرمش اقتصادی» در منطقه چین به ویژه هنگ‌کنگ اشاره شد. اما مدیر اجرایی ارشد، تیم کوک، گفت که با توجه به نفوذ پایین مصرف داده‌ تلفن همراه پرسرعت و رشد طبقه متوسط، این شرکت همچنان سیر صعودی را طی می‌کند.

جیا در رویداد رونمایی از  لئسی، او به خبرگزاری رویترز می‌گوید با اینکه تسلا یک شرکت بزرگ است، او نیز فقط خودرو تولید نمی‌کند. او که کاملا به کسب‌وکار خود اطمینان دارد، می‌گوید: «از نظر ما خودرو یک دستگاه همراه هوشمند است که چهار چرخ دارد و هیچ تفاوتی با یک تلفن همراه یا تبلت ندارد. امیدواریم که در این حوزه از تسلا پیشی بگیریم و این صنعت را وارد عرصه جدیدی کنیم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.