حضور اواتك، سلام كاميكز و رابین آوا در دومین همایش بین المللی کارآفرینان اسلامی

0

دومین همایش بین المللی کارآفرینان اسلامی روز پنجشنبه با مشارکت ایده ‌پردازان و کارآفرینانی از سراسر جهان اسلام از جمله نمایندگان ایران در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.

از ایران هم علاوه بر شتابدهند« آواتک »که یکی از حامیان برگزاری این همایش بود، سه مرکز دیگر به نام های مرکز رشد و شکوفایی فناوری ها و هنر قرآن، ‘سلام کامیکز’ که در حوزه تصویرسازی آیات قرآنی و تصویرسازی کتاب کودک فعالیت می کند و «رابین آوا»از بخش صنایع دستی ایران هم شرکت کردند. این در حالیست که سال گذشته این رویداد در دبی برگزار شد و تنها یک تیم کارآفرینی از کشورمان به صورت مستقل در آن شرکت کرد.

در مراسم افتتاحیه هم ‘علی محمد سابقی’ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور حضور داشت.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی برپا شد و مراکز ایرانی دستاوردهای خود را در حوزه های مختلف ارائه کردند.

کشورهای زیادی در این رویداد بین‌المللی از آن جمله لیبی، اندونزی، مالزی، سنگاپور، مصر، عربستان، امارات، انگلیس، آمریکا و هند حضورداشتند تا علاوه بر معرفی فعالیت‌های خود، شبکه کسب و کارشان را گسترش داده و در مورد اقتصاد اسلامی که یکی از پرسرعت‌ترین عرصه‌های اقتصادی در حال رشد در جهان است و ارزش آن تا سال ۲۰۱۸ به بالغ بر ۲ تریلیون دلار می‌رسد، بیشتر بدانند.

در این رویداد یک روزه، ۳۰ سخنران از کشورهای مختلف به ارائه دیدگاه های خود در حوزه هایی از قبیل بانکداری اسلامی،، گردشگری، مدهای اسلامی، محصولات حلال، بهداشت و سلامت، استانداردهای اسلامی و امور مالی پرداختند.

همچنین عبدالمهیمن محمد سید مانسی، دبیر همایش گفت:ما به برگزاری این رویداد بین‌المللی در ایران تمایل داریم و امیدواریم که این مسئله محقق شود و این بستگی به حمایت شرکت‌های ایرانی(اسپانسر ایرانی) دارد و اگر در ایران حامی مالی داشته باشیم، می‌توانیم در این زمینه رایزنی کرده و ایران می‌تواند میزبان این همایش در آینده باشد.

در این رویداد، متخصصان اقتصاد اسلامی از جمله کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، مشاوران، بانکداران و صاحبان استارتاپ‌ها وو کسب‌وکارها تجربیات و تخصص خود را در توسعه اکوسیستم کارآفرینی در اقتصاد اسلامی جهانی به اشتراک گذاشتند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.