تغییر رویکرد مرسدس بنز از محصول مداری به مشتری مداری

0

مرسدس بنز بخشی از شرکت دایملر، تولیدکننده خودروی آلمانی، است و از طریق شرکت‌های وابسته‌ آن در سراسر دنیا فعالیت می‌کند. خودروهای با کیفیت مرسدس بنز به این شرکت کمک کرده است تا بتواند در سال ۲۰۱۵ ۱۸.۸۰.۱۰۰ خودرو را در سراسر دنیا به فروش برساند. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در دنیا است.

ماموریت این شرکت آن است که نوآوری و تجربه مشتری را از طریق افراد فوق العاده و خدمات فوق العاده ارائه دهد و در این حوزه پیشرو باشد. ویژن مرسدس بنز نیز ساده است: می‌خواهد با شراکت با برندهای خودروی خود، اولین انتخاب مردم به عنوان ارائه‌دهنده خدمات مالی به مشتریان خود باشد.

دایملر که چندین خط تولید دیگر دارد و واحدهای کاری مانند خدمات مالی دایملر به مرسدس در بازارهای متنوع کمک کرده است تا از نظر فناوری، مالی و مدیریت از اینها پشتیبانی کند.

مرسدس طرح‌های فروش و بازاریابی خود را متناسب با الزامات مشتری کرده است. در واقع این شرکت از رویکرد محصول مداری به رویکرد مشتری مداری تبدیل کرده است تا محصولات سفارشی را به افراد ارائه دهد که نشان‌دهنده سبک زندگی آنها است.

مرسدس ۳۸ کارخانه دارد که ۲۳ کارخانه از آنها در سراسر دنیا متعلق به شرکت هستند. تمام کارخانه‌ها در موقعیت‌های مکانی استراتژیک واقع شده اند که به آنها کمک می‌کنند کشورهای در حال توسعه هدف قرار دهند و هزینه‌های عملیاتی را تحت کنترل نگاه دارند.

شراکت راهبردی با چندین شرکت مانند بایدو، فرمول-یک، نیسان و بسیاری از شرکت‌های دیگر به این شرکت کمک کرده است تا آگاهی ذهنی را افزایش دهد. شرکت مرسدس از طریق تبلیغات در کانال‌های مختلف به شهرت مثبتی دست یافته است که به مرسدس کمک کرده است سهام خود را افزایش دهد.

در این حوزه شرکت‌های قدرتمند دیگری مانند آئودی، بی‌امو و ولوو وجود دارند که با مرسدس بنز در راقبت نزدیک هستند که سعی دارند به بازار نفوذ کنند.

افزایش تقاضا برای خودروهای لوکس در بازارهای آسیایی، تغییر سبک زندگی و نرخ رشد ۳۳% در بخش لوکس در کشورهای در حال توسعه مانند هند چیزی است که به دلیل آن بازیکنان بیشتری وارد این بخش می‌شوند. تعداد زیادی از بازیکنان اکنون در حال مبارزه هستند تا سهم بازار همدیگر را ببلعند. در کشورهای در حال توسعه، مرسدس به طور تهاجمی بازی می‌کند در حالیکه یک شرکت مانند بی‌ام‌و نمی‌تواند در این بازارها جایگاه خود را حفظ کند.

گروه‌های اجتماعی متوسط به بالا بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سال مشتریان بالقوه مرسدس بنز هستند. این شرکت قصد دارد این عوامل را بهبود بخشد و مجموعه محصولات نوآورانه و با کیفیت خود را ارتقا دهد تا رضایت مشتریان را جلب کرده و از نظر عاطفی آنها را به برند خود وابسته کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.