تبلیغات صوتی در آوادنگ

0

شرکت‌ها همواره به دنبال شیوه‌های نوینی می‌گردند تا بتوانند خود را بهتر و راحت‌تر به مخاطبان معرفی کنند. یکی از این شیوه‌های نوین تبلیغات، پیام‌های صوتی است که از طریق آن این امکان برای شرکت‌ها فراهم می‌شود تا پیام‌های تبلیغاتی خود را به گوش مشتریان خود برسانند. رضا ضابط، بنیانگذار استارتاپ آوادنگ به نشانی ‌avadang.ir چنین خدمتی را به شرکت‌ها ارائه می‌کند. رضا ضابط اهل خرم‌آباد و ۳۰ ساله است. او کارشناسی خود را در رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد خرم‌آباد و کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه آزاد تهران گرفته است. او از سال ۸۷ به برنامه‌نویسی و طراحی سایت می‌پردازد و به صورت پروژه‌ای کار می‌کرده است. «‌من علاوه بر کارهای پروژه‌ای که انجام می‌دادم، در بخش انفورماتیک یک سازمان دولتی نیز مشغول به کار بودم و در بخشی که کار می‌کردم مشتریان آن سازمان از نوع اطلاع‌رسانی‌های پیامکی که از طرف سامان صورت می‌گرفت، ناراضی بودند و مشکل اصلی که داشتند، این بود که پیامک‌ها به دستشان نمی‌رسید چون اکثرا شماره‌های خود را برای تبلیغات انبوه که از طرف اپراتورها انجام می‌شد، بسته بودند و اطلاعیه‌های پیامکی هم که به صورت انبوه صادر می‌شد نیز به دستشان نمی‌رسید. به همین دلیل از برنامه همایش‌ها و سمینارها یا هر نوع اطلاع‌رسانی که از طریق پیامک انجام می‌شد، آگاه نمی‌شدند. به همین دلیل به این فکر افتادیم که یک سامانه پیام صوتی ایجاد کنیم تا اطلاع‌رسانی‌ها از طریق تماس صوتی صورت گیرد. از همین جا ایده آوادنگ شکل گرفت و تصمیم گرفتیم که این استارتاپ را راه‌اندازی کنیم.»

  •  در حال حاضر دقیقا چه‌کار می‌کنید و چه خدماتی را ارائه می‌دهید؟

سامانه پیام صوتی آوادنگ به این صورت است که شرکت‌هایی که می‌خواهند از این سامانه استفاده کنند، پیامی را که می‌خواهند بین مخاطبان خود منتشر کنند، ضبط می‌کنند و به صورت نامحدود از طریق سامانه با شماره‌های مختلف تماس گرفته ‌‌شده و پیام صوتی منتشر می‌شود. علاوه بر این، بخشی به نام آوامپ در سامانه وجود دارد که کاربر می‌تواند از روی نقشه منطقه‌ای را كه می‌خواهد پیام برای آن منتشر شود، مشخص کند تا سامانه با تک‌تک شماره‌های منطقه مشخص‌شده تماس بگیرد و پیام را منتشر کند. به عنوان مثال، یک سوپر‌مارکت که ۵۰‌درصد تخفیف ‌روی کالاهای خود اعمال کرده ‌و فقط برایش مهم است که اهالی محل از این تخفیف‌ها مطلع شوند، می‌تواند از روی نقشه محله خود را مشخص کند تا پیام تبلیغی تخفیف‌هایش به صورت صوتی و از طریق تماس سامانه آوادنگ با شماره‌های آن محله پخش شود. در قسمت آوامپ شماره‌های ۱۵ شهر ساماندهی شده و قابل استفاده است. از دیگر امکانات سامانه آوادنگ این است که اگر در شهر یا استانی امکان استفاده از آوامپ وجود نداشت، کاربران می‌توانند از طریق انتخاب پیش‌شماره، مناطق مورد نظر خود را مشخص کنند. آوامیکس امکان دیگر این سامانه است که کاربر می‌تواند ‌‌روی صدای ضبط‌شده خود موزیک میکس کند و در نهایت پیام را برای مشتریان خود ارسال کند. همچنین شماره‌ها براساس صنف‌های مختلف مانند پزشکان، بازاریان و بیمه‌ها و غیره نیز در سامانه تفکیک شده و قابل استفاده است.

  •  اکثرا مشتریان شما چه نوع کسب‌وکارهایی هستند؟

بانک‌ها و بیمه‌ها از عمده‌ترین مشتریان ما به حساب می‌آیند. این سامانه برای این نوع کسب‌وکارها بسیار کارآمد است. به عنوان مثال، زمانی که مشتری قسط خود را پرداخت نکرده ‌یا موعد آن سر رسیده است، دیگر نیازی نیست که کارمندی از بانک یا بیمه با مشتری تماس بگیرد بلکه این امکان وجود دارد که از طریق سامانه آوادنگ اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

  •  کاربران چطور می‌توانند از خدمات استفاده کنند؟ و شیوه درآمدزایی شما چگونه است؟

زمانی که کاربران در سامانه ثبت‌نام می‌کنند، یک نام کاربری پیش‌فرض به آنها تعلق می‌گیرد و می‌توانند تا یک دقیقه صدای خود را به صورت رایگان ضبط کنند و سیستم را تست كنند‌ و پس از آن کاربران برای استفاده از خدمات باید مبلغی را پرداخت کنند که این مبلغ بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان است که با یک‌بار پرداخت می‌توانند برای همیشه از خدمات استفاده کنند. این مبلغ به عنوان اشتراک برای استفاده از سامانه از کاربران دریافت می‌شود و زمانی که کاربران بخواهند صدای خود را منتشر کنند به ازای هر ثانیه‌ای که ضبط می‌کنند، برای اشتراک ۲۰۰ هزار تومانی ۱۸ ریال و برای اشتراک ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ ریال باید بپردازند. به عنوان مثال، اگر کاربر اشتراک ۲۰۰ هزار تومانی خریده و ۱۵ ثانیه صدای خود را ضبط کرده باشد و بخواهد آن را برای ۱۰۰۰ نفر بفرستد، باید ۲۳ هزار تومان سامانه را شارژ کند.

  •   از وقتی که شروع کردید تاکنون به سطحی از درآمدزایی رسیده‌اید که هزینه‌های خود را پوشش دهید؟

بله تقریبا به نقطه سر به سر رسیده‌ایم و بعضی از زمان‌ها مانند زمان انتخابات درآمد بهتری داشتیم و به طور کلی نوع بازاریابی و تعامل با سازمان‌ها در درآمدزایی ما بسیار تاثیرگذار است.

  •   تاکنون با چند سازمان موفق شده‌اید که همکاری کنید؟

در حال حاضر با بیمه‌هایی مانند پاسارگاد، دی و ایران که هرکدام تعداد زیادی نمایندگی دارند، ۲ بانک و حدود ۲۵۰ مدرسه طرف قرار هستیم.

  •   از طریق این استارتاپ برای چند نفر اشتغالزایی صورت گرفته است؟

به صورت مستقیم برای ۶ نفر در مجموعه اشتغالزایی شده است. ما تعدادی نمایندگی نیز به افراد داده‌ایم که با برند آوادنگ کار کنند. از این طریق نیز برای تعدادی از افراد اشتغالزایی شده است که با پرداخت مبلغی سامانه را در اختیارشان قرار می‌دهیم و بازاریابی و جذب مشتری با خودشان است و بابت فروش هر سامانه نیز ما درصدی را برمی‌داریم. در حال حاضر حدود ۳۰ نماینده با ما کار می‌کنند.

  •   در کار خود رقیبی در اکوسیستم استارتاپی ایران شناسایی کرده‌اید؟

در حال حاضر حدود ۴ رقیب شناسایی کرده‌ایم که مشابه کار ما را ارائه می‌دهند ولی تا‌کنون تداخلی در کار یکدیگر نداشته‌ایم و در کنار هم کار را دنبال می‌کنیم. ما به واسطه اینکه ‌روی سئوی سایت به خوبی کار کرده‌ایم، موفق شده‌ایم که در جست‌وجوی گوگل رتبه اول را میان پیام‌های صوتی جذب کنیم و به صورت روزانه معمولا ۸ یا ۹ نفر در سایت ثبت‌نام می‌کنند و از این نظر نسبت به رقبا مزیت داریم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.