به من بگو چی دوست داری؟

0

 این سایت یک خدمات مبتنی بر عضویت نیز دارد اما هنوز قابلیت‌های آن در حال شکل‌گیری است. در حال حاضر، عضویت پنج‌ماهه به مبلغ ۲۵ دلار عرضه می‌شود که در طول آن تبلیغات از رابط وب‌سایت حذف می‌شود. قابلیت‌های متمرکز بر دی‌جی نیز در دست ساخت است اما ممکن است شامل سفارشی‌سازی، تحلیل میکس و آپلودهای نامحدود شود.

این استارتاپ در سال ۲۰۱۱ جزء ۵۰ وب‌سایت برتر مجله تایم قرار گرفت به علاوه وایرد، سی‌نت‌ و بیزینس اینسایدر درباره آن صحبت کرده‌اند. دیوید پورتر بنیانگذار ایت‌تراکز در سال ۱۹۹۹ و زمانی که در دانشکده بازرگانی در برکلی مشغول تحصیل بود، ایده یک شبکه اجتماعی موسیقی‌محور را مطرح می‌کند. با این حال، این شبکه اجتماعی موسیقی‌محور در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شده و در ۸ آگوست ۲۰۰۸ شروع به فعالیت کرد. یکی از تاثیرات مهم پورتر قابلیت ناپستر بود که به کاربران امکان می‌داد سایر کاربران را به فهرست داغ خود اضافه کنند و در نتیجه به آنها امکان دسترسی به گالری کاربر را دهند. به علاوه، پس از ۳ سال تحصیل در دانشکده بازرگانی در لندن، پورتر مجذوب ماهیت اجتماعی صحنه موسیقی الکترونیک شهر شد. در نتیجه او یک طرح کاری با نام «نمونه‌برداری شده و جداسازی‌شده» تهیه کرد که توانست توجه برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذار را جلب کند. با این حال، به دلیل تجربه او در دنیای کسب‌و‌کار، پورتر به لایو۳۶۵ پیوست و با مدل کاری آنها، نقاط ضعف و قدرت آنها آشنا شد و توانست مدل خود را اصلاح کند. با ظهور وب ۲.۰، پورتر تصمیم گرفت ایت‌تراکز را در پاییز ۲۰۰۶ راه‌اندازی کند و ۲ سال بعد موفق به فعالیت در این استارتاپ شد. (۸tracks.com) یک وب‌سایت است که به کاربران امکان می‌دهد موسیقی را به شیوه‌ای ساده، قانونی و رایگان به اشتراک بگذارند و جست‌وجو کنند. شنوندگان می‌توانند میکس‌های موجود را جست‌وجو کرده یا میکس‌های شخصی خود را ایجاد کنند. اعضا باید حداقل ۸ آهنگ داشته باشند که آنها را از گالری موسیقی شخصی خود آپلود کرده یا به طور مستقیم از گالری ایت‌تراکز به آن دسترسی داشته باشند. کاربران می‌توانند میکس‌ها را بر حسب هنرمند، ژانر یا با استفاده از قابلیت فضای ابری که میکس‌ها را بر حسب قابل کلیک بودن، برچسب‌های توصیفی و غیره جداسازی می‌کند، جست‌وجو کنند. این آهنگ‌ها در فهرست پخش مانند سایر رادیو‌های اینترنتی یکبار منتشر می‌شوند و شنوندگان سه اسکیپ در هر فهرست در اختیار دارند. آهنگ‌های فردی در یک فهرست پخش هر کدام یک لینک مستقیم به آیتونز دارند که کاربر می‌تواند از طریق آن آهنگ را خریداری کند. کاربران می‌توانند کل میکس‌ها را لایک کنند یا به آهنگ‌ها ستاره بدهند. به علاوه می‌توانند میکس‌هایی را که ایجاد کرده‌اند بگنجانند و از طریق سایت‌های شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و تامبلر به اشتراک بگذارند. ایت‌تراکز می‌تواند با این سایت‌های شبکه اجتماعی همگام‌سازی معکوس انجام دهد تا کاربران بتوانند به آسانی دوستان‌ خود را پیدا کنند و شبکه خود را توسعه دهند.  ایت‌تراکز همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق تلفن‌های هوشمند با هم در تعامل باشند. اپلیکیشن آیفون دارای قابلیت‌های مشابه با پلتفرم وب است؛ کاربران می‌توانند به میکس‌ها «قلب» و به آهنگ‌ها «ستاره»‌ بدهند و از طریق آیتونز آهنگ مورد علاقه خود را خریداری کنند. به علاوه این اپلیکیشن قابلیت‌هایی برای جست‌وجوی موسیقی جدید دارد. در نوامبر ۲۰۱۱، ایت‌تراکز در بازار اندروید وارد شد و بیش از ۳۰۰هزار میکس را راه‌اندازی کرد. به یک دستگاه با اندروید ۲.۱ یا بالاتر نیاز است تا بتوان از این اپلیکیشن استفاده کرد. در فوریه ۲۰۱۴ نیز اپلیکیشن این استارتاپ برای ایکس‌باکس۳۶۰ منتشر شد. 

در اوایل ۲۰۱۶، ایت‌تراکز.کام دیگر خدمات پخش موسیقی را به خارج از آمریکا و کانادا ارائه نداد و در عوض شروع کرد به استفاده از ویدئوهای یوتیوب.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.