بهترین کارکنان ایرباس، مسافران پرواز آزمایشی

0

یک پرواز هفت‌ساعته و فرود آمدن درست در همان نقطه پیش از پرواز، برای همه افراد یک شکنجه است‌ اما برای نزدیک به ۲۵۰ نفر از کارکنان ایرباس، این یک پاداش برای سختکوشی‌شان است. به نظر می‌رسد که این کارکنان از این پاداش نه‌تنها ناراحت، بلکه هیجان‌زده نیز هستند.

شرکت ایرباس راهی طولانی را برای گرفتن گواهینامه پرواز هواپیمایA350-XWB طی کرده است. این هواپیمای تجاری غول‌پیکر نزدیک به یک دهه است که شاهد آزمایش‌های گوناگون بوده است. در سال گذشته چهار فروند از این هواپیما، آزمون ۱۶۰۰ ساعت پرواز را با موفقیت پشت سر گذاشتند. این هواپیماها در حرارت بالا و همچنین ارتفاعات زیاد پرواز کردند و تست‌های رعد و برق مصنوعی را نیز انجام دادند.

این آزمایشات اثبات کردند که A350 هواپیمایی کاملا ایمن است‌ اما هیچ کدام از آنها چیزی راجع به نشستن طولانی‌مدت‌ روی صندلی این هواپیما و احساس و شرایطی که برای شما ایجاد می‌کند، گزارش نکرده‌اند. این چیزی است که در نهایت توسط افرادی که از آن استفاده می‌کنند، مشخص می‌شود.

 شرکت ایرباس حدود ۲۵۰ نفر از بهترین کارکنان (همگی از طرف مدیران ارشد پیشنهاد شده بودند) خود را بر این هواپیمای غول‌پیکر سوار کرد و از آنها خواست تا نظر خود را درباره تجربه پرواز با این هواپیما به اشتراک بگذارند. 

این هواپیما از کارخانه مونتاژ ایرباس در تولوز فرانسه پرواز کرد و پس از  هفت ساعت با عبور از روی اسلو، دوباره در تولوز به زمین نشست.

 پرواز آزمایشی درست مثل یک پرواز واقعی شبیه‌سازی شده بود. مهمانداران هواپیما از کادر پروازی هواپیمایی فرانسه بودند، بار مسافران در  قسمت بار هواپیما قرار گرفت، وعده‌های استاندارد غذایی در بین مسافران سرو شد. مسافران همچنین برای سرگرم شدن می‌توانستند سودوکو بازي کنند، سریال بیگ‌بنگ تئوری را ببینند و در صورت درخواست نقشه پرواز را در اختیار داشته باشند.

 پس از آن پرسشنامه‌هایی در اختیار مسافران قرار گرفت و از آنها در مورد پرواز، از سرگرمی‌های موجود در آن تا چگونگی جمع‌آوری ظروف توسط مهمانداران نظر‌خواهی شد. سپس طبق معمول سایر پروازها، مسئولان تجهیزات ایمنی و محل‌های استراحت هواپیما را ارزیابی کردند. در حقیقت این کارکنان اولین مسافران و موش‌های آزمایشگاهی این پرواز بودند.

این اولین تست پروازی بود که  در این هفته توسط شرکت ایرباس انجام شد. دومین پرواز‌، یک پرواز ۱۲‌ساعته با کادر هوایی لوفت‌هانزا بود. شرکت بوئینگ یک بار دیگر هم برای تست کردن  دو هواپیمای دیگر خود چنین آزمایش هایی را انجام داده بود.

هواپیمای غول پیکر A350 دومین هواپیمای تجاری (‌پس از بوئینگ ۷۸۷) است که عمدتا از کامپوزیت ساخته شده‌ که آن‌را از لحاظ مصرف سوخت تا ۲۵ درصد کارآمد‌تر از جت‌های قدیمی می‌کند. ایرباس می‌گوید این هواپیمای جدید نقطه عطفی در فروش هواپیما خواهد بود‌. 

ایرباس تاکنون از ۳۹ مشتری ۸۱۲ سفارش دریافت کرده ‌که انتظار می‌رود که سال آینده ‌سفارش‌ها  به مرور به مشتریان تحویل داده شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.