بررسی تحول و بهبود شیوه های بازاریابی و فروش در رویداد بر مدار دانایی

0

ارائه تکنیک های جدید فروش و بازاریابی برای ورود به سال ۱۴۰۳

رویداد بر مدار دانایی روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران توسط شرکت دانا پرداز قشم برگزار شد. این رویداد با هدف ارائه تکنیک‌های جدید برای ایجاد تحول و بهبود شیوه‌های بازاریابی و فروش برگزار شد و طی آن جمعی از کارشناسان و صاحبان کسب و کار به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شرکت دانا پرداز قشم در سال ۱۳۸۵ و توسط آقای میر سعید باقری تاسیس شد. دانا پرداز یکی از شرکت‌های پیشتاز و دانش‌بنیان است که به طور کلی دو گروه محصول را در دسترس شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی قرار می‌دهد؛ محصولات مدیریت کسب و کار و محصولات مدیریت فناوری اطلاعات.

نرم‌افزار CRM دانا در گروه محصولات مدیریت کسب و کار این شرکت قرار می‌گیرد و به عنوان محبوب‌ترین راهکار نرم‌افزاری این شرکت شناخته می‌شود. شرکت‌های خصوصی کوچک، متوسط و بزرگ مهم‌ترین مشتریان اصلی این راهکار CRM ایرانی هستند. معمولا مخاطبان CRM دانا از این راهکار نرم‌افزاری کارآمد به منظور افزایش فروش و مدیریت خدمات مشتری بهره می‌برند.

رویداد بر مدار دانایی که در عصر چهارشنبه برگزار شد یک گردهمایی بزرگ بود که از مدیران، کارشناسان و صاحبان کسب و کار میزبانی می‌کرد. در این رویداد تلاش شد تا تجربیات این افراد در رابطه با روش‌های نوین و کارآمد بازاریابی و فروش به سایر شرکت‌کنندگان در رویداد منتقل شود.

سخنرانان برجسته‌ای در این رویداد شرکت کردند که از جمله می‌توان به آقای پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو، حسن سیرانی، مدیرعامل ماتیلوس و مهدیار خرامان، مدیرعامل لیمومی اشاره کرد. همچنین آقای مانوئل اوهانجانیانس، مدیر ایسمینار در این رویداد سخنرانی کردند.

جو دوستانه و تعاملی این رویداد کمک کرد تا سخنران‌های کلیدی و برجسته به راحتی بتوانند تکنیک‌های جدید و ضروری برای تحویل و بهبود روش‌های بازاریابی و فروش را ارائه دهند. علاوه بر این، در میز گفتگو و تبادل تجربه، جمعی از مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ و شناخته شده‌ی کشور حضور داشتند و پیرامون راه‌حل‌های موثر فروش و بازاریابی و همچنین نقش تکنولوژی و ابزارهای نرم‌افزاری مدرن در تحقق اهداف شرکت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فیلترینگ و افزایش هزینه جذب مخاطب

مهدیار خرامان مدیرعامل لیمومی در ابتدای سخنرانی خود نحوه اثر گذاری بازاریابی محتوایی برای رشد کسب و کارهای آنلاین و اکوسیستم استارتاپی را مورد بررسی قرار دارد. او همچنین به اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای یک کسب و کار اشاره کرد و گفت: «حجم تاثیرگذاری و قدرت شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند گذشته نیست و متاسفانه یکی از مهم‌ترین دلایل آن فیلترینگ است. میزان ترافیکی که قبل از فیلترینگ برای آن هزینه می‌کردیم، بعد از فیلترینگ به نصف و حتی کمتر رسیده است. این در حالی است که هزینه‌های جذب همین مقدار ترافیک هم دو یا سه برابر شده است.»

سردرگمی استارتاپ‌های ایرانی

سردرگمی استارتاپ‌های ایرانی

آقای پورپزشک مدیرعامل پادرو با اشاره به اتفاقات اخیر مانند بازداشت سعید طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا گفت این روش‌ها و برخوردهای بدون منطق اشتباه و مغایر با اهدافی است که برای اکوسیستم استارتاپی در آینده متصور هستیم. برخوردهای قهری که هیچ پایه و اساس قانونی ندارند و غالبا ناشی از اعمال سلیقه و تصمیمات فرانهادی هستند، فقط به دلزدگی و جدایی بیشتر میان بخش خصوصی و قانون‌گذاران و مجریان قانون منجر می‌شود.

پشوتن پورپزشک در بخش دیگری از سخنان خود به سردرگمی اکوسیستم استارتاپی کشور اشاره کرد. او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «اکوسیستم استارتاپی کشور به شدت دچار سردرگمی است. کسب و کارها آینده مشخص و روشنی را برای خود متصور نیستند و این موضوع اشتیاق سرمایه‌گذاران را برای ورود به بازارهای جدید به طور محسوسی کاهش می‌دهد. برای یک سرمایه‌گذار، فقط سودآوری، درآمد یا بازدهی مالی اهمیت ندارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که یک سرمایه‌گذار در کنار کسب و کار می‌ایستد، تیم اجرایی است.»

او افزود: «در واقع یکی از دارایی‌های اصلی که توسط سرمایه‌گذار به آن توجه می‌شود، تیم کارآفرین و مجموعه اجرایی در یک کسب و کار است. هر اقدامی که منجر به آسیب به تیم اجرایی شود، سرمایه‌گذاران را با تردید مواجه خواهد کرد.»

ضرورت اتصال آموزش به فروش و بازاریابی

در نهایت، مانوئل اوهانجانیانس مدیر ایسمینار نیز در سخنرانی‌اش به چالش‌های برگزاری وبینار و آموزش در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: «نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد که در سال آینده چه اتفاقی برای این حوزه رخ خواهد داد، اما اگر بتوان حوزه آموزش را به فروش و بازاریابی وصل کرد، بدون شک پیشرفت خوبی را شاهد خواهیم بود.»

ضرورت اتصال آموزش به فروش و بازاریابی

اوهانجانیانس اضافه کرد: «به طور کلی هر کانالی که بتواند در شرایط رکود اقتصادی به کسب و کارها و اکوسیستم استارتاپی برای فروش بیشتر کمک کند از آن استقبال می‌شود. بنابراین، هدف ایسمینار در سال ۱۴۰۳ این است که ابزارهای مختلفی را در اختیار کسب و کارها قرار دهد تا با استفاده از آنها فروش خود را افزایش دهند.»

نکات برجسته رویداد بر مدار دانایی که توسط شرکت دانا داناپرداژ قشم برگزار شد:

  • فیلترینگ و افزایش هزینه جذب مخاطب، چالش بزرگی برای کسب و کارهای آنلاین است.
  • برخوردهای قهری و بدون منطق با استارتاپ‌ها، به دلزدگی و جدایی بخش خصوصی و قانون‌گذاران منجر می‌شود.
  • آینده نامشخص و عدم شفافیت در قوانین، اشتیاق سرمایه‌گذاران برای ورود به بازارهای جدید را کاهش می‌دهد.
  • اتصال آموزش به فروش و بازاریابی، می‌تواند به پیشرفت کسب و کارها در شرایط رکود اقتصادی کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به رویداد بر مدار دانایی روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.