با این تمرین سروکارتان به جراحی دیسک نمی‌افتد!

0

 زندگی کردن در عصر رایانه‌ها، گاهی راه دیگری برایمان باقی نمی‌گذارد و مجبور می‌شویم که برای سرعت گرفتن کارمان و کوتاه شدن رویه‌های کاری، ساعت‌ها پشت یک صندلی بنشینیم و راه‌های مجازی و از راه دور حل مسئله را جایگزین فعالیت‌هایی بکنیم که پیش از این ما را وادار به حرکت کردن می‌کرد. اما ناامید نشوید؛ برای سلامت بدن ما، این پایان راه نیست. شاید خیلی‌هایمان این روزها چاره‌ای جز کم کردن تحرک بدن و بیشتر کردن فعالیت مغزمان نداشته باشیم؛ اما گاهی با راه‌های ساده‌ای، مثل انجام دادن یک تمرین ۱۰ دقیقه‌ای، می‌توانیم بسیاری از آسیب‌هایی که در کمین‌مان نشسته‌ است را خنثی کنیم.

بله، درست خواندید! با یک تمرین ۱۰ دقیقه‌ای که در ادامه راه و رسمش را برایتان توضیح می‌دهیم، می‌توانید حال بدن‌تان را بهتر کنید و از دردهایی مثل کمردرد که حاصل قرار گرفتن در موقعیت نامناسب است، خلاص شوید. کافی است از این چند مرحله بگذرید:

۱. روی شکم‌تان دراز بکشید و صورت‌تان را در وضعیت موازی با زمین قرار دهید.

۲. به آرامی قسمت بالای بدن‌تان را از زمین بلند کنید؛ به شکلی که با سرتان به بالا اشاره کنید (کمی قسمت بالای بدن‌تان را بالا بیاورید؛ اما نه آن‌قدر که به بدن‌تان فشار زیادی وارد شود؛ چراکه در این صورت احتمال آسیب‌دیدن‌تان در جریان این تمرین بالا می‌رود).

۳. همه این کارها را در شرایطی انجام دهید که بازوهایتان دو طرف شما قرار دارد و دست‌هایتان را روی باسن خود گذاشته‌اید.

۴. حدود دو ثانیه در این حالت بمانید و سپس به آرامی بدن‌تان را در حالت آرامش روی زمین بگذارید و دو ثانیه استراحت کنید. سپس بار دیگر این تمرین را انجام دهید.

۵. اگر ۱۰ دقیقه در روز برای انجام دادن این تمرین وقت بگذارید، خیلی زود حال‌تان بهتر می‌شود. اما نیازی نیست که تمام این ۱۰ دقیقه را در یک وعده خلاصه کنید. شما باید ۱۰ دقیقه‌ای که می‌خواهید به انجام دادن این تمرین کششی اختصاص دهید را در ۱۰ وعده خرد کنید. گفته‌های کسانی که این تمرین را انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که بعد از گذشت حدود دو هفته، اثر چندانی از کمردرد در بدن‌شان باقی نمانده است.

اگر این تمرین را به‌درستی انجام دهید، می‌توانیم بگوییم که یک تمرین کششی پایه را انجام داده‌اید که می‌تواند آسیب‌های ناشی از ثابت بودن بدن‌تان در یک موقعیت را خنثی کند و کمردردتان را به‌مرور از بین ببرد. این تمرین به ظاهر ساده، آرام‌آرام بدنی قوی‌تر را برایتان می‌سازد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.