اپل دعوت‌های اسپم تقویمش را مسدود خواهد کرد

0

شرکت اپل اعلام کرده است که به‌شدت کار می‌کند تا دعوت‌های اسپم را شناسایی کرده و از هدف قرار دادن iCloud Calendar جلوگیری کند.

در هفته‌های گذشته افراد زیادی دعوت‌های اسپم مشکوکی را در iOS و macOS دریافت کرده‌اند که فروش ویژه چکمه‌های Ugg یا عینک‌های آفتابی ری‌بن را پیشنهاد می‌دهند. اسپمر‌ها توانسته بودند از یک قابلیت آی‌کلود بهره‌برداری کنند که از داده‌های ایمیل استفاده می‌کند تا به عنوان اعلان‌های Calendar ظاهر شوند. اگر دعوت‌های اسپم به عنوان رویداد‌های مکرر تنظیم شوند، اعلان‌ها هر روز ظاهر می‌شوند. در این حین، گلن فلایشمن در دنیای مک یک راهکار موقت را کشف کرده است. آی‌کلود به طور خودکار از طریق جست‌وجوي فایل‌های آی‌کلندر با پسوند .ics توسط ایمیل شما، تجزیه و تحلیل می‌کند و به این صورت دعوت‌های تقویم ظاهر می‌شوند حتی اگر فرستنده ایمیل یک اسپمر باشد، بنابراین بهترین راه برای حل این مسئله غیر فعال کردن این تحلیل دعوت خودکار است. از آنجا که آی‌کلود این قابلیت را مدیریت می‌کند، شما باید در وب‌سایت آی‌کلود تغییرات را انجام دهید.

از طریق مرورگر دسکتاپ، به صفحه آی‌کلود تقویم بروید. (اپل به شما اجازه نمی‌دهد که از طریق مرورگر تلفن همراه از iCloud.com استفاده کنید). روی آیکون موجود در گوشه سمت چپ و پایین صفحه کلیک کنید. گزینه Preferences را انتخاب کنید. آیکون Advanced را کلیک کنید. در بخش Invitations، گزینه را از In-App Notifications to Email به iCloud Address تغییر دهید.

اگر دعوت‌های اسپمی دارید که نمی‌توانید آنها را بعد از غیر‌فعال‌کردن تجزیه آی‌کلود حذف کنید، مراحل زیر را انجام دهید:  از طریق آی‌کلود، تقویم iOS یا هر اپلیکیشن تقویم دیگر در macOS، یک تقویم اسپم ایجاد کنید.  دعوتنامه برای تقویم اسپم را بدون کلیک روی Accept، Decline یا Maybe مشخص کنید. تقویم اسپم را حذف کنید. روی دکمه‌های Delete و Don’t Notify کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.