اهمیت برون سپاری فروش و بازاریابی تلفنی برای کسب و کارهای نوپا

0

فروش و بازاریابی تلفنی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های هر مجموعه‌ای است که ضامن بقا و رشد آنهاست. ولی با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین با توجه به تخصص‌گرایی و داشتن مهارت، کسب و کارها نیازمند برون سپاری بخشی از فعالیت‌های این حوزه هستند.

دلایل برون سپاری فروش و بازاریابی تلفنی

شاید بتوان مهمترین دلیل برون سپاری فرآیندهای فروش و بازاریابی را مدیریت و صرفه جویی در هزینه‌ها دانست که در بسیاری از موارد ناشی از موقتی و کوتاه مدت بودن پروژه‌های فروش و بازاریابی تلفنی دانست. تامین هزینه جذب و آموزش کارشناسان فروش و متولیان برنامه‌های جذب و نگهداشت مشتریان، از عهده بسیاری از سازمان‌ها خارج است.

مورد بعدی تغییرات سریع در ابزارها و دانش فروش و توان شرکت‌های کوچک‌تر و نوپا در بروز نگهداشتن خود با تغییرات اینچنینی است. با برون سپاری فرآیند فروش و بازاریابی، امکان بهره مندی از آخرین ابزار و دانش روز دنیا در حوزه‌های مرتبط برای سازمان‌ها مهیا خواهد بود و در عین حال نگران هزینه‌های به روز نگهداشتن و آموزش کارشناسان خود نخواهند بود.

دیگر موردی که برون سپاری فروش و بازاریابی تلفنی را توجیه می‌کند، بحث تجزیه و تحلیل و برنامه‌ریزی برای فروش و مارکتینگ است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک تخصص و منابع لازم را برای این کار در اختیار ندارند. بنابراین استفاده از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مشابه می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد.

فروش و بازاریابی تلفنی با توجه به شرایط کنونی کشور و هزینه‌های بالای سازمان‌ها، یکی از پرکاربردترین روش‌های ارتباط با مشتریان است. به همین دلیل اختصاص تیم آموزش دیده و منسجم از مهمترین دغدغه‌هایی است که همه‌ی مجموعه‌ها به دنبال آن هستند و برون سپاری این حوزه می‌تواند پاسخگوی نیازهای سازمان‌ها باشد.

با توجه به حساسیت این موضوع و اهمیت ارتباط با مشتریان بالقوه سازمان‌ها و همچنین در نظر گرفتن این نکته که برقراری ارتباط اولیه غیر اثربخش با یک مشتری بالقوه می‌تواند وی را از خرید منصرف کرده یا به سمت رقبا سوق دهد، در زمان انتخاب شریک استراتژیک در حوزه برون سپاری فروش و بازاریابی باید به کیفیت خدمات ارائه شده توسط این سازمان دقت بسیاری کرد تا برون سپاری به مجموعه‌ای قابل اعتماد و با توانایی‌های مرتبط صورت پذیرد.

یکی از مجموعه‌ها و استارتاپ‌های موفق در زمینه ارائه خدمات برون سپاری مرکز تماس در کشور که در مدت کوتاه فعالیتش به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا کرده است، استارتاپ پیتام است.

شرکت ارتباط گستر نیک آرمان با نام تجاری پیتام، در سال ۱۳۹۷ با تجربه‌ای بالغ بر ۱۵ سال در حوزه خدمات مشتریان و با به کارگیری خبرگان کسب و کار قدم به بازار شرکت‌های استارت آپی ایران نهاد.

پیتام با تشکیل تیمی از افراد متخصص در حوزه‌های گوناگون و با تکیه بر به روز ترین دانش و روش‌ها در صنعت خدمات مشتریان، به ارائه خدمات متعدد از جمله، پشتیبانی مشتریان، فروش و جذب مشتری (Telesales)، بازاریابی و معرفی محصولات (Telemarketing)، مشاوره فروش (Sales Consulting)، حفظ و نگهداشت مشتریان (Customer Retention)، نظرسنجی، مدیریت تماس های ورودی و خروجی، پشتیبانی فنی، رسانه های ارتباط متنی و … پرداخته و خود را به عنوان اولین و کامل ترین مرکز برون سپاری فرآیندهای کسب و کار یا همان BPO (Business Process Outsourcing)  در ایران معرفی کرده و سعی دارد خدمات مشتریان را به محصولی صادراتی برای ایران تبدیل کند.

پیتام، به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت برون سپاری خدمات مشتریان، با بهره گیری از توانمندی‌های کارشناسان خبره در حوزه مشاوره فروش و بازاریابی، آماده همکاری با سازمان‌ها در راستای تحقق اهداف استراتژیک آنهاست.

علاقه‌مندان جهت دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط بهره مندی از خدمات مجموعه پیتام می‌توانند به آدرس www.peytam.com  مراجعه و یا با تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۰۳۳ در ارتباط باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.