انقلابی به نام دیجیتالی کردن داده‌های بیماران

0

لانگ‌میر اپلیکیشن آکسون شرکت را به او نشان داد که به محققان امکان می‌داد داده‌ها را از دستگاه‌های پوشیدنی، دستگاه‌های پزشکی متصل و تلفن‌های همراه جمع‌آوری کنند. او می‌گوید: «فکر می‌کردم‌ شوخی می‌کنی. این هزار بار بهتر از فناوری‌های دیگری است که من دیده‌ام.»

زمان زیادی طول نکشید که لانگ‌میر به او پیشنهاد داد که در استارتاپ پزشکی سمت داشته باشد. «وقتی من تایلر را ملاقات کردم و از چشم‌انداز او درباره این موضوع و اطلاعاتش از فرآیندهای موجود در این صنعت مطلع شدم، از او پرسیدم، «تو دنبال شغل نمی‌گردی؟». به این فکر افتادم که او می‌تواند به رشد کسب‌و‌کار ما کمک کند.»

استارتاپ مدبل در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شده ‌و به سازمان‌های مراقبت بهداشتی کمک می‌کند داده‌های بیماران را دیجیتالی‌سازی کنند. از نظر لانگ‌میر، این استارتاپ مانند اینترنت بیماران است.

او یک متخصص پوست است و در حوزه بیماری خودایمنی در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده است. او در تحقیقات و در رشته خود مشاهده کرد که چگونه زندگی افراد محرک مهمی در نمود بالینی بیماری است. در حالی‌که ژنتیک عامل‌ مهمی برای بیماری‌های خودایمنی به شمار می‌رود، عوامل محیطی نیز نقش مهمی دارند. با این حال دریافت اطلاعات درباره عواملی مانند میزان آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید همواره در تحقیقات بالینی کار دشواری بوده است. استارتاپ مدبل بر این اساس راه‌اندازی شده ‌که در مراقبت بالینی و تحقیقات پزشکی، اگر ما یک ارائه دیجیتالی از بیمار و محیط زیست او در طول زمان را ایجاد کنیم، می‌توانیم بیماری‌ها را بهتر درک کنیم و دیدگاه بهتری از تحقیقات بالینی داشته باشیم.

در حالی‌که بسیاری از دستگاه‌های پزشکی متصل و دستگاه‌های پوشیدنی در سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند، لانگ‌میر متوجه شد که مقیاس‌بندی این فناوری‌ها در وسعتی که برای بهبود مراقبت و تحقیقات بالینی کافی باشد، اغلب برای متخصصان بالینی دشوار است. بنابراین آنها تصمیم گرفتند یک پلتفرم ایجاد کنند تا به این کار کمک شود. لانگ‌میر می‌گوید: «اگر یک مدیر آزمایش بالینی یا یک پزشک بخواهد از یک فناوری پزشکی متصل جدید و پیشرفته استفاده کند، ما قصد داشتیم به آنها کمک کنیم تا داده‌های مورد نیاز خود را از دستگاه دریافت کرده و در سابقه پزشکی الکترونیکی وارد کنند و مطمئن شویم که آنها مطابق با اصول HIPAA هستند. ما می‌خواستیم به آنها کمک کنیم تا این فناوری جدید را مقیاس‌بندی کنند. اگر هر بار که پزشک می‌خواهد از یک دستگاه متصل جدید استفاده کند، مجبور باشد یک توسعه‌دهنده برای ساخت یک اپلیکیشن داشته باشد، فناوری پیشرفت نخواهد کرد. ارائه آنها در مقیاس‌های مختلف مستلزم وجود یکپارچگی پلتفرم است که به محققان بالینی امکان دهد همانطور که از یک پیپت یا استتوسکوپ استفاده می‌کنند، از آنها استفاده کنند.»

تسهیل در استفاده از فناوری‌های دیجیتالی جدید برای متخصصان بالینی موجب می‌شود که آنها بتوانند زمان بیشتری را برای بیماران خود صرف کنند و همچنین تحولی در انجام آزمایشات بالینی ایجاد خواهد کرد. فناوری‌های متصل مانند دستگاه‌های پوشیدنی و حتی الکسا نقش مهمی را در نحوه جمع‌آوری مستمر داده‌ها در دنیای واقعی ایفا می‌کنند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.