ال‌جي، بازيگر جدید بعدي در اکوسيستم اندرويد

0

چگونه تلفن‌ها و تبلت‌هاي اين  برندکره‌اي سري ميان اندرويدي‌ها درآورد؟

درگذشته اچ‌تي‌سي و موتورولا دو کارگزار بزرگ و قدرتمند در اکوسيستم اندرويد بودند که قسمت اعظم فروش دستگاه‌ها به آن‌ها تعلق داشت. در نيمه دوم سال ۲۰۱۰، سامسونگ به آن‌ها پيوست و با تلفن‌هاي هوشمند و تبلت گلکسي، که اولين تبلت اندرويد در بازار بود (قبل از آنکه گوگل حتي آمادگي توليد تبلت را داشته باشد)، تاثير مهمي در بازار گذاشت.

بازيگر مهم ديگر در سال ۲۰۱۱ به چرخه داخلي اندرويد پيوست؛ ال‌جي. اين شرکت در واقع دستگاه اندرويد خود را در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه کرد که ويژگي آن صفحه کليد سخت‌افزاري فوق‌العاده‌اش بود و قيمت مناسبي داشت. در سال ۲۰۱۱، ال‌جي به توسعه کار خود ادامه داد و پا را از اين فراتر گذاشت. اين شرکت تصميم گرفت دستگاه‌هاي اندرويد پيشرفته توليد کند. بعد از تحقيقات و بررسي‌هاي فراوان، سه محصول ال‌جي از بين ساير محصولات در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد:

۱. LG Revolution، تلفن هوشمند  Verizon 4G LTE

۲. T-Mobile G-Slate، تبلت ۱۰ اينچي داراي  Honeycomb

۳. T-Mobile G2x، تلفن هوشمند HSPA+ با سيستم‌عامل اندرويد

در حالي که ال‌جي از خدمات اندرويدي به نام اپتيموس يو‌آي استفاده مي‌کند که به اندازه موتوبلار موتورولا و تاچ‌ويز سامسونگ پرزرق‌وبرق نيست، اين شرکت آن را براي جي‌اسليت و G2x  قرار نداده است و فقط سيستم‌عامل اندرويد را روي هردو دستگاه اجرا مي‌کند. در Revolution، که يک قطعه سخت‌افزاري بي‌نظير است، بهترين ويژگي اپتيموس يو‌آي آن است که کاربر را اذيت نمي‌کند.

تاريخ راه‌اندازي رسمي هيچ‌يک از اين سه دستگاه مشخص نبود اما قرار بود در تابستان از آن‌ها رونمايي شود.جي‌اسليت با قيمت ۵۲۹ دلار با تخفيفي ۱۰۰ دلاري و قرارداد دوساله (براي نسخه ۳۲ گيگابايتي که خدمات T-Mobile’s HSPA+ شبکه دارد) با موفقيت بيشتري روبه‌رو خواهد بود تا Motorola Xoom  که فقط به خاطر زمان‌بندي بهتر در بازار به موفقيت دست نيافت. وقتي تاريخ عرضه جي‌اسليت به مدتي بعد موکول شد، گوگل اين فرصت را داشت تا بازيابي Honeycomb را تکميل کند و توسعه‌دهندگان مي‌توانستند برنامه‌هاي کاربردي خود را براي تبلت بهينه‌سازي کنند. جي‌اسليت بايد با تبلت‌هاي جديد سامسونگ که آن هفته از آن‌ها رونمايي شده بود رقابت مي‌کرد، اما طراحي جي‌اسليت  قطعا پيشرفته‌تر از مدل‌هاي پلاستيکي سامسونگ است.

يکي ديگر از مزيت‌هاي اين سه دستگاه ال‌جي آن است که آن‌ها همگي صفحه‌نمايش‌هاي فوق‌العاده‌اي دارند. از آنجا که کسب‌وکار اصلي شرکت ال‌جي توليد ال‌سي‌دي است، اين شرکت در اين زمينه تخصص زيادي دارد و درنتيجه دستگاه‌هاي آن داراي نمايشگرهايي است که درخشان‌ترين، ظريف‌ترين و رنگارنگ‌ترين نمايشگرها در بين تمام تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌هاي اندرويد هستند. حتي مدل پيش از توليدجي‌اسليت نسبت به موتورولا زوم صفحه‌نمايش زنده‌تري دارد. نمايشگرهاي G2x و Revolution با بهترين صفحه‌نمايش‌ها در تمام تلفن‌هاي هوشمند برابري مي‌کنند.

شرکت ال‌جي تلفن هوشمند اندرويد ديگري توليد کرده است که Optimus 3D نام دارد. در اين محصول از فناوري سه‌بعدي بدون عينک استفاده شده است که بسيار غلط‌انداز است و چيز خاصي به محصول اضافه نمي‌کند و درنهايت مي‌توان گفت با ارائه اين محصول شرکت ال‌جي فقط منابع خود را هدر داده است. ال‌جي به‌علاوه برخي از ويژگي‌هاي سه‌بعدي را در محصول جي‌اسليت خود نيز تعبيه کرده است. در هردو مورد، اين دستگاه‌ها مي‌توانند ويدئوهاي سه‌بعدي ضبط و پخش کنند (و آن را در کانال سه‌بعدي يوتيوب آپلود کنند). در هردو مورد، تجربه کاربري چندان جالب‌توجه نبوده است و اکثر فروشندگان لوازم الکترونيکي بر اين باورند که شرکت ال‌جي نبايد اين ويژگي‌هاي بي‌فايده را در محصولات خود بگنجاند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.