اسکوایر، یکی از فین‌تک‌های قدرقدرت دنیاست

0
  • Square

یک استارتاپ دیگر از سن‌فرانسیسکو بازهم به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کرده است: اسکوایر.

این استارتاپ یک شرکت خدمات مالی و پرداخت همراه و گردآورنده خدمات تجاری است که در سال ۲۰۰۹ توسط جک دورسی راه‌اندازی شد. این استارتاپ با یک ایده ساده آغاز شد و خیلی زود به یک موفقیت چند ملیتی رسید. در حال حاضر اسکوئر در فهرست ۲۱ استارتاپ موفق مقام هجدهم را کسب کرده است.

این استارتاپ چندین محصول پرداخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تولید می‌کند از قبیل Square Register و Square Reader و به خدمات کاری کوچک مانند Square Capital که یک برنامه امور مالی و Square Cash که یک خدمات پرداخت فردبه‌فرد است و Square Payroll، توسعه‌یافته است.

Square Register به افراد و تجار در آمریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا و انگلستان امکان می‌دهد تا با استفاده از تلفن هوشمند آی‌اواس یا اندروید یا تبلت خود دبیت و کارت اعتباری آفلاین را قبول کنند.

این اپلیکیشن از ورود دستی به جزئیات کارت، کشیدن کارت در دستگاه Square Reader یا وارد کردن یا قراردادن کارت با استفاده از تراشه متصل به بلوتوث Square و Contactless Reader پشتیبانی می‌کند.

در نسخه آیپد آن، رابط مانند یک ثبت نقدی سنتی است.

در ۱۹نوامبر ۲۰۱۵، اسکوایر عرضه اولیه عمومی خود را در بورس نیویورک با ارزش اولیه ۲.۹میلیارد دلار ارائه داد در حالی که این مقدار در اکتبر ۲۰۱۴ دو برابر بوده است.

با اینکه این شرکت هنوز باید سود بیشتری به‌دست آورد و از سال ۴۲۰میلیون دلار هم در چند سال گذشته از دست داده است، خسارات آن از ۴۴% به ۱۶% کاهش یافته و هنوز یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های دنیا به شمار می‌رود.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.