اسپات‌هیرو، رزور استارتاپی جای پارک

0

اسپات‌هیرو (SpotHero) ارائه دهنده خدمات رزرو پارکینگ است که رانندگانی را که به دنبال رزرو و پرداخت پیشینی هزینه پارکینگ هستند، به هم وصل می‌کند. این خدمات که اپلیکیشن همراه و وب‌سایت دارد، در ۵۰ شهر آمریکا و کانادا ارائه می‌شود. دفتر اصلی این شرکت در شیکاگو واقع شده است.

اسپات‌هیرو در سال ۲۰۱۱ توسط مارک لارنس و جرمی اسمیت در شیکاگو راه‌اندازی شد. هم‌بنیانگذاران آن‌ها نیز مدتی بعد به این شرکت پیوستند. لارنس و اسمیت تشویق شده بودند تا بر اساس تجربیات خود در خصوص بلیت‌ پارکینگ اسپات‌هیرو را راه‌اندازی کنند و به این فکر افتادند که باید روش بهتری برای پارک کردن وجود داشته باشد. پس از شروع اولیه در انکوباتور استارتاپی تک‌نکسوس، اسپات‌هیرو شکل گرفت. این شرکت به عنوان بازار کار پارکینگ نقطه به نقطه شروع به کار کرد که در آن افراد می‌توانستند نقاط پارک خصوصی خود را اجاره کنند اما مدتی بعد این پلتفرم را توسعه دادند تا با شرکت‌های پارکینگ و گاراژ  شراکت کنند.

در دسامبر ۲۰۱۲، اسپات‌هیرو ۲.۵ میلیون دلار بودجه خطرپذیر از باتری ونچرز، ۵۰۰استارتاپز، بولت تایم، ای‌ونچرز، نیو ورلد ونچرز، لایت بانک‌ و غیره دریافت کرد. در آن زمان، فقط در میلواکی و شیکاگو فعالیت داشت. در ژوئن سال ۲۰۱۴، این شرکت ۴.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و اعضای جدید هیات مدیره خود را اعلام کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ نیز ۲۰ میلیون دلار سرمایه و در جولای ۲۰۱۷، ۳۰ میلیون دلار سرمایه دریافت کرد.

در ۱۸ ماه بین دو دور اول تامین بودجه، این شرکت تعداد کارمندان خود را از ۵ به ۲۲ رساند و در ۷ بازار کسب‌و‌کار (شیکاگو، نیویورک، واشنگتن، بوستون، بالتیمور، نیووارک و میلواکی) توسعه داد و دفتر خود را در نیویورک افتتاح کرد. تا آگوست ۲۰۱۵، اسپات‌هیرو خدمات خود را به ۱۲ شهر مختلف ارائه می‌داد. در جولای ۲۰۱۶، این شرکت در لس‌آنجلس نیز خدمات ارائه داد و در ژانویه ۲۰۱۷، ۱۳ شهر دیگر اعم از سن‌دیگو، میامی، آستین و غیره را اضافه کرد. تا ماه مه ۲۰۱۷، این شرکت به ۴۷ شهر در آمریکای شمالی نیز خدمات ارائه می‌دهد و بیش از ۲۰۰ کارمند دارد. در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۵، مدیر اجرایی سابق زیپ‌کار، جان هورتون به تیم اسپات‌هیرو پیوست.

نسخه اسپات‌هیرو برای کسب‌و‌کارها هم در مارس ۲۰۱۷ به عنوان ارائه‌دهنده خدمات مبتنی بر کسب‌و‌کار با قابلیت‌ها و ابزارهایی برای پرداخت، مدیریت و سازماندهی هزینه‌های پارکینگ راه‌اندازی شد. به علاوه این شرکت یک پلتفرم توسعه‌دهنده رایگان راه‌اندازی کرد تا به کسب‌و‌کارها در یکپارچه‌سازی رزرو پارکینگ در اپلیکیشن‌های موجود آنها کمک کند. در ماه مه ۲۰۱۷، اسپات‌هیرو شراکت خود را با اداره مزایای کارمندان ویگ‌ورکز اعلام کرد تا به کاربران امکان دهد برای پارکینگ روزانه در نزدیکی محل کار آنها مبلغی را از قبل پرداخت کنند.

در آوریل ۲۰۱۵، اسپات‌هیرو بازار کار پارکینگ نقطه به نقطه پارک‌پلیز در سانفرانسیسکو را خریداری کرد. در آوریل ۲۰۱۷، این شرکت همچنین پارکینگ پاندا، یک خدمات واقع در بالتیمور و شرکت پارکینگ رویداد‌ را خریداری کرد. این خرید موجب شد اسپات‌هیرو به کانادا راه یابد و تعداد مکان‌های پارکینگی را که شرکت ‌‌رزرو می‌کند به بیش از ۵۰۰۰ برساند.

اسپات‌هیرو روی پارکینگ روزانه و ماهانه، شراکت با گاراژ‌ها خصوصی و غیره برای ارائه نقاط موجود از طریق پلتفرم رزرو خود تمرکز می‌کند. اپلیکیشن این شرکت به کاربران امکان می‌دهد تا در گاراژ‌های خصوصی پارکینگ‌های موجود را پیدا کنند و از قبل مبلغ آن را پرداخت نمایند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.