استفاده ازمطبوعات براي کمپين هاي تبليغاتي

0

مطبوعات هميشه يکي از پرمخاطب ‌ترين رسانه‌هاي جمعي محسوب شده‌اند که حجم گسترده‌اي از مخاطبان جهاني را در اختيار دارند. در اين ميان کمپين‌هاي تبليغاتي به بهترين نحو از اين خصيصه مهم مطبوعات استفاده کرده و از نقش آن در ارتباط با مصرف‌ کنندگان غافل نشده‌اند. «مارکت‌‌وايرد» (Marketwired) شرکتي تبليغاتي است که در زمينه به اشتراک ‌گذاري و پخش و توزيع مطبوعات در سراسر جهان فعاليت دارد و از اين راه، بسياري از اخبار تبليغاتي برندهاي جهاني را از طريق رسانه‌هاي سنتي ومدرن اجتماعي به اشتراک مي‌گذارد.

توزيع اخبار جهاني، فرايندي تبليغاتي

مطبوعات ما را در رسيدن به مخاطبان، بيشتر از قبل کمک مي‌کند. از طريق اخبار ارائه ‌شده در مطبوعات حتي مي‌توان با کاربران آينده نيز در ارتباط بود و حضوري ثابت و مداوم را براي يک برند تجاري رقم زد. در اين ميان استارتاپ مارکت‌‌وايرد يکي از رهبران موفق بازاريابي جهان شناخته شده که به دنبال توزيع اخبار بين‌المللي و ايجاد راه ‌حل‌هاي ارتباطي موثر با مصرف‌کنندگان است. اين شرکت ازطريق به اشتراک گذاشتن اخبار، پلي ارتباطي ميان سازندگان خبر و مصرف‌ کنندگان آن محسوب مي‌شود که با بيش از ۳۰ سال سابقه، نامي آشنا براي برندهاي مشهورجهاني است.

 

تمرکز بر ايجاد ارتباطات اجتماعي

مارکت‌وايرد شرکتي با محوريت ارتباطات اجتماعي است که در بخش توزيع جهاني مطبوعات فعاليت مي‌کند. مايکل ترپين و نيک کوداس اين استارتاپ تبليغاتي را در سال ۱۹۸۳ تاسيس کردند و در حال حاضر  مقر اصلي آن در تورنتو واقع شده است.

اين صنعت پيشرو،با نظارت بر رسانه‌هاي اجتماعي و تجزيه ‌و تحليل آن‌ها، برنامه‌هاي ارتباطي بسياري در راستاي بازاريابي يکپارچه به منظورايجاد محتوا، بهينه‌سازي، توزيع و اندازه‌گيري راهکارهاي تبليغاتي ارائه مي‌دهد؛ به طوري که امروزه در مکالمات روزمره‌اي که در اتاق‌هاي خبر، سالن‌هاي کنفرانس شرکت‌هاي بزرگ، و شبکه‌هاي اجتماعي در سراسر جهان صورت مي‌گيرد، مارکت‌وايرد با کمک به حرکت بازار، تغييرافکارعمومي و تاثير بر رفتار مصرف‌کننده، نقش مهمي را ايفا مي‌کند.

 

پلي  بين سازنده اخبار و مصرف‌ کننده آن

مارکت‌وايرد با توزيع اخبار و ارائه راه‌حل‌هاي ارتباطات اجتماعي، به روند رابطه بين سرمايه‌گذار و بازاريابي حرفه‌اي کمک مي‌کند و با استفاده از رسانه‌هاي جمعي مانند شبکه‌هاي اجتماعي، اطلاعات توليد کنندگان را در اختيار مصرف‌ کنندگان قرارمي‌دهد. به بيان ديگر،اين شرکت تبليغاتي رابط بين سازندگان اخبار و مصرف‌کنندگان آن است و به برندها و تولي دکنندگان معروف کمک مي‌کند بهترين اخبار را از محصولات خود به دست مصرف‌ کننده برسانند و از طريق شبکه‌هاي توزيع اين شرکت، معرفي کامل و بي‌نقصي از خود ارائه دهند. رسانه‌هاي اجتماعي و برنامه‌هاي چندرسانه‌اي از جمله ابزارهايي هستند که اين شرکت براي توزيع اخبار تبليغاتي از آن‌ها بهره مي‌برد و به  صورت همزمان در کانال‌هاي سنتي و اجتماعي فعاليت مي‌کند. نکته قابل ‌توجه در راهکارهاي تبليغاتي مارکت‌وايرد اين مسئله است که اين شرکت توانايي شکل دادن وساختن مفاهيم را از طريق رسانه‌هاي اجتماعي دارد.

 

راه‌ حل‌هاي مشتري ‌محور

از ديگر راهکارهاي مارکت‌وايرد در توزيع اخبار، استفاده از نظرات مشتريان است. از طريق رسانه‌هاي اجتماعي و ميزباني اتاق ‌هاي خبر و گزارش، اين شرکت سعي در مشارکت دادن مشتريان در اخبار تبليغاتي ارائه‌ شده دارد. همکاري با مصرف‌کنندگان از طريق بازخوردي که از اخبار مي‌رسد، منجر به ايجاد فضايي رقابتي مي‌شود که در نهايت به رشد بازار آن محصول کمک مي‌کند؛ همچنين باعث آگاهي از نيازهاي جديد مشتريان نسبت به محصولات ارائه‌ شده مي‌شود. در واقع کمک به مشتريان باعث ايجاد ارتباطي قوي ‌تر با آن‌ها مي‌شود. اين شرکت با تجزيه‌ و تحليل ابزارهايي مانند موتور هوشمند اجتماعي، که با مشتريان در ارتباط است، مي‌تواند به بينشي کامل نسبت به جايگاه محصول تبليغي در بازار برسد و به ايجاد محتواهاي تاثير گذارتر در رابطه بامشتريان نائل شود.

 

اهداف و خدمات مارکت‌وايرد

باگسترش رسانه‌هاي اجتماعي يکي از مهم ترين اهداف شرکت‌هاي بزرگ ايجاد تعامل با مشتريان از طريق اين شبکه‌هاي اجتماعي گسترده است. رسانه‌هاي آنلاين مانند وبلاگ‌ها، خبرگزاري‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي از جمله ابزارهاي کارآمد براي تبليغات مطبوعات جهاني هستند که با کمک استراتژي‌هاي توزيع و آزادي در مطبوعات، مي‌توان به جذب مصرف‌کننده و توجه عمومي و تاثيرگذاري بيشتر دست‌يافت. در اشاره به خدمات اصلي مارکت‌وايرد،از اين موارد مي‌توان نام برد: آزادي مطبوعات آنلاين و توزيع محتواي آن‌ها، خدمات بايگاني و نظارتي، تجزيه‌ و تحليل رسانه‌هاي اجتماعي، مديريت محتواي آنلاين و ميزباني اتاق خبر، ارائه ابزار مديريتي رسانه‌ها، ارائه نرم‌افزار براي ايجاد محتواي مشترک، تحقيقات اجتماعي توزيع سنتي واجتماعي وسنجش عملکرد .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.