استارتاپی برای ورزشکاران

0

یک شرکت استارتاپی با سرمایه خطرپذیر است که ورزشکاران را به مربیان خصوصی وصل می‌کند. این استارتاپ در سال ۲۰۱۱ توسط بازیکن سابق بسکتبال حرفه‌ای جوردن فلیگل و با همکاری مهندسینی مانند آریان رادمند و گیب دورازو راه‌اندازی شد. سایت آن، CoachUp.com، در ۹ مه ۲۰۱۲ به طور رسمی راه‌اندازی شد و دفتر مرکزی شرکت نیز در بوستون واقع است.

در نوامبر ۲۰۱۲، این شرکت توانست ۲.۲ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند. شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر مانند General Catalyst Partners و Breakaway Innovation Group و نیز سرمایه‌گذارانی مانند Dharmesh Shah، Ty Danco و Walt Winshall در دور اول از تامین بودجه لازم برای این استارتاپ کمک کردند. در سال ۲۰۱۵ نیز مسئول ارشد بازاریابی The Princeton Review، جان کلی، به عنوان مدیرعامل این استارتاپ انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۱، شورای رهبری فناوری ماساچوست به CoachUp یک بلیط طلایی داد تا یکی از اعضای جامعه کارآفرینی CriticalMass شود. در مارس ۲۰۱۲، جوردن فلیگل در رقابت Microsoft Ultra Light Startup در کمبریج رتبه اول را کسب کرد. مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی CoachUp، این استارتاپ برای شرکت در برنامه شتاب‌دهنده MassChallenge 2012 انتخاب شد و سپس برنده $۵۰k Gold شد. در ۲۲ فوریه ۲۰۱۳ نیز این استارتاپ در دسته‌بندی ورزش و تناسب اندام جوایز BostInno به مرحله نهایی رسید.

CoachUp در سال ۲۰۱۴ شورای مشاوره ورزشکاران خود را با هدف مشارکت با ورزشکاران حرفه‌ای سابق و کنونی برای بهبود و توسعه ارتباطات بین ورزشکاران و مربیان تاسیس کرد. در ماه مه Nerlens Noel و کمی پس از آن Cam Neely، رئیس Boston Bruins، به این استارتاپ پیوستند.

CoachUp در واقع یک شرکت مربیگری است که ماموریت آن کمک به کودکان است تا از طریق ورزش مسیر زندگی خود را تغییر دهند. این استارتاپ ورزشکاران را به مربیان خصوصی در تمام حوزه‌های ورزشی و تمام سنین وصل می‌کند.

وقتی جوردن فلیگل در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کرد، در رشته بسکتبال مربی خصوصی داشت. با اینکه نتوانست به NBA راه یابد، اما دو سال به عنوان یک فرد حرفه‌ای در اروپا بازی کرد. پس از بازگشت به آمریکا، فلیگل متوجه شد که می‌خواهد کاری کند تا همه ورزشکاران فرصت داشته باشند مربی خصوصی داشته باشند تا بازی آنها حرفه‌ای تر شود. با این ایده استارتاپ CoachUp در سال ۲۰۱۲ شکل گرفت.

ایده این استارتاپ آن بود که هر کودک ورزشکار بتواند از طریق مربی خصوصی به رویاهای خود، در حوزه ورزش و به طور کل در زندگی، دست یابد. CoachUp که مورد تایید TechStars Boston و شتاب‌دهنده MassChallenge است، در حال حاضر ۲.۷ میلیون دلار سرمایه‌ جذب کرده و توانسته است به موفقیت برسد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.