از ایده فرهنگی رسانه‌ای شما حمایت می‌کنیم!

آشنایی با مرکز نوآوری فرهنگی امید

0

مرکز نوآوری و فرهنگی امید، مرکزی دانش‌بنیان است که عنوان اولین شتاب‌دهنده فرهنگی-رسانه‌ای دارای مجوز رسمی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به خود اختصاص داده و فعالیتش را با برگزاری رویدادهای ترویجی و دوره‌های شتابدهی آغاز کرده است

سال ۹۵ بود که جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف که دغدغه فعالیت فرهنگی-رسانه‌ای داشتند، دست به دست هم دادند و مرکز نوآوری و فرهنگی امید را تاسیس کردند.

مرکز نوآوری و فرهنگی امید (به آدرس innomid.ir) مرکزی دانش‌بنیان است که عنوان اولین شتاب‌دهنده فرهنگی-رسانه‌ای دارای مجوز رسمی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به خود اختصاص داده و فعالیتش را با برگزاری رویدادهای ترویجی و دوره‌های شتابدهی آغاز کرده است.

شناسایی، توانمندسازی، تربیت، شبکه‌سازی و سرمایه‌گذاری بر سرمایه‌های مستعد جوان در قالب گروه‌های نوپای خلاق و تلاش برای توسعه و تبدیل آنها به مؤسساتی مستقل، پایدار و مولد محتوا از جمله مهم‌ترین اهداف این مرکز محسوب می‌شود. 

مرکز امید در کوششی روزافزون، به دنبال ایجاد افقی روشن برای زیست‌بوم صنایع خلاق و فرهنگ‌بنیان ایران است.

مرکز نوآوری و فرهنگی امید چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

خدمات مرکز نوآوری و فرهنگی امید شامل پرداخت سرمایه نقدی و سرمایه‌گذاری غیرنقدی (فضای کار و زیرساخت، تجهیزات، تبلیغات، مشاوره و مربیگری، آموزش و…) مجموعا به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان است.

در حالی که شتاب‌دهنده‌های دیگر عمدتا در حوزه اپلیکیشن و وب فعالیت می‌کنند، مرکز نوآوری و فرهنگی امید مسئولیت شتابدهی حوزه تخصصی فرهنگ و رسانه را برعهده دارد؛ حوزه‌ای که نیازمند تخصص‌های مختلف برای فعالیت‌هایی مانند انیمیشن، فیلم، موشن‌گرافیک، مستند، AR/VR، اپلیکیشن و وب و… است.

همین مسئله موجب نقطه قوت مرکز نوآوری و فرهنگی امید شده و البته بر سختی و پیچیدگی کار نیز افزوده است. در حال حاضر این شتاب‌دهنده با مدل منحصر‌به‌فرد خود توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. 

بنیانگذاران مرکز نوآوری و فرهنگی امید امیدوارند که‌ ظرف ۵سال آینده بتوانند ۴۰ کسب‌و‌کار را در حوزه مرتبط با خود سازماندهی کنند که تا‌کنون از این تعداد، حدود ۱۲ تیم آن به ثمر نشسته است. تاکنون بیش از ۳۰۰ ایده در مرکز نوآوری و فرهنگی امید ثبت‌نام شده است که از این تعداد بیش از ۲۵ گروه در راستای پیاده‌سازی ایده‌شان تحت حمایت قرار گرفته‌اند و در حال حاضر ‌روی ۱۰ ایده نیز سرمایه‌گذاری شده است.

مرکز نوآوری و فرهنگی امید
مرکز نوآوری و فرهنگی امید

 با مسیر شتابدهی مرکز نوآوری و فرهنگی امید آشنا شوید

یکی از نکات مثبت در شتاب‌دهنده مرکز نوآوری و فرهنگی امید، شفافیت و انسجام مجموعه است؛ هر ایده و گروه، از لحظه ورود به شتاب‌دهنده تا لحظه منتهی به خروجی نهایی مورد پردازش‌های مشخصی قرار می‌گیرد. مراحل کار در مرکز نوآوری و فرهنگی امید به ترتیب عبارتند از: 

۱) ثبت طرح و پذیرش: ارائه درخواست ‌روی وب‌سایت، تکمیل طرح‌نامه، بررسی و دعوت برای مصاحبه حضوری، ارزیابی توسط کارشناسان و پذیرش گروه‌های برتر

۲) کارسازی(آموزش): دوره یک‌ماهه آموزشی به منظور آماده‌سازی افراد و گروه‌ها برای ورود به دوره پیش‌شتابدهی

۳) پیش‌شتابدهی: دوره سه‌ماهه شامل تخصیص فضا و مربیگری برای رسیدن به طرح کسب‌وکار و تولید نمونه محصول اولیه

۴) جشنواره داخلی: ارائه تیم‌ها و نمایش محصولات برای داوران و شبکه حامیان امید جهت انتخاب تیم‌های برتر برای ورود به دوره شتابدهی 

۵) شتابدهی: دوره هشت‌ماهه شامل تخصیص فضا و سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات حرفه‌ای و تجاری‌سازی آنها به منظور راه‌اندازی کسب‌وکار و ثبت شرکت 

۶) جشنواره پایانی: ارائه شرکت‌های خروجی و نمایش محصولات تولیدی برای داوران و شبکه سرمایه‌گذاران امید به منظور جلب مشارکت و سرمایه‌گذاری.

 شما هم دعوتید! 

مرکز نوآوری و فرهنگی امید تاکنون بیش از ۳۰ رویداد برگزار کرده و در حال حاضر نیز سومین دوره شتابدهی مرکز نوآوری و فرهنگی امید آغاز شده است. بدین منظور از کلیه افراد و تیم‌های دارای ایده یا محصول در حوزه‌های تولید محصولات چندرسانه‌ای همچون فیلم مستند و داستانی، انیمیشن، بازی‌های دیجیتال، موشن‌گرافیک، نماهنگ، واقعیت افزوده و مجازی (AR – VR)، عرضه و فروش محصولات چندرسانه‌ای در قالب وب‌سایت، اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی، توزیع فیزیکی، کمپین‌سازی و همچنین سرویس‌های مربوط به محتوای چندرسانه‌ای و ویدئوی درخواستی (VOD) و دیگر حوزه‌های صنایع فرهنگی دعوت به عمل آمده تا در این مرکز حضور پیدا کنند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام و ارائه طرح برای شرکت در دوره سوم شتابدهی این مرکز، می‌توانند به وب‌سایت مرکز نوآوری فرهنگی امید به آدرس innomid.ir، صفحه اینستاگرام innomid_ir یا تلگرام @innomid مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.