ارزش‌آفرینان استارتاپی در خانه نوآوری

0
اولین دورهمی ارزش‌آفرینان افغانستان در محل خانه نوآوری با حضور جمعی از جوانان علاقه‌مند به استارتاپ‌ها و کارآفرینان افغانستانی به منظور به اشتراک‌گذاری تجربیات تشکیل شد.  این دورهمی با حضور مصطفی نقی‌پورفر از بنیانگذاران شرکت فناپ، نورمحمد محمدی، مدیرعامل شرکت نوین طرح خودرو و سیدعلی جعفری، هم‌بنیانگذار ادرو برگزار شد. مصطفی تقی‌پورفر از تجربیات کاری خود از ابتدا تا امروز گفت و در نهایت بر تیم‌سازی و همدلی و همکاری میان آنها تاکید کرد. به ‌گفته او، برای پیشرفت هر اکوسیستم باید آن را مانند یک استارتاپ دید که اعضای آن و همکاری میان آنها باعث موفقیت تیم و رسیدن به هدف نهایی می‌شود.
 
سیدعلی جعفری یک افغانستانی استارتاپی است که در ایران متولد و بزرگ شده است. او تجربیات شکست خود و راه موفقیتش را برای حاضرین شرح داد و در پایان به این نکته اشاره کرد که حضور جوانان و استعدادهای مهاجر افغانستانی در ایران برای هر دو طرف فرصت به حساب می‌آید. آنها می‌توانند از تجربیات و امکانات اکوسیستم ایران استفاده کنند و در جاهایی که به دلایل تحریم امکان ورود یک ایرانی یا راه‎اندازی یک کسب‌وکار جهانی توسط ایرانی‌ها نیست، آنها اقدام کنند و در اصل به این طریق نیاز استارتاپ و شرکت‌های ایرانی را به این شیوه برطرف کنند و خود آنها هم در سطح جهانی رشد کنند. نورمحمد محمدی کسی که به گفته خودش ۲۱ سال اقامت موقت در ایران دارد، در این جلسه از سختی‌هایی که در ابتدای کار به عنوان یک مهاجر افغانستانی با آن روبه‌رو بود، گفت و اینکه هرکدام از این مشکلات به چه صورت حل شده است. او گفت قطعا مشکلات بزرگی در راه کار و کارآفرینی وجود دارد، مانند موانع مالی یا مخالفت‌های خانوادگی اما مطمئنا راهی برای حل آنها وجود دارد.
 
مهدی صداقت، مدیر خانه نوآوری با اشاره به این نکته که به نظر او هیچ دو ملتی مانند ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها شبیه به هم نیستند، ادامه داد که مرز بین دو کشور تنها یک خط فرضی است که در گذشته گذاشته شده است. صداقت اشاره کرد که همکاری بین استارتاپ‌های ایرانی و افغانستانی موقعیت بسیار خوبی است که به این وسیله می‌توان با استفاده از توان هر دو طرف به پیشرفت خوبی دست پیدا کرد. در ادامه این جلسه، جوانان افغانستانی به بیان تجربیات استارتاپی خود پرداختند و سوالات و مشکلات خود را با سخنرانان مطرح کردند و جواب گرفتند.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.