پلتفرم جدید تبلیغات در اینستاگرام؛ اثربخش و هدفمند

0

امروزه با گسترش دسترسی به شبکه اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، حجم استفاده از فضای مجازی بیش از پیش گسترش پیدا کرده است. طبق آخرین گزارش Hootsuite در سال ۲۰۱۹، بیش از پنج میلیارد کاربر موبایل در دنیا وجود دارد که نزدیک به ۳/۵ میلیارد آن‌ها کاربر فعال شبکه‌های مجازی هستند.

در ایران نزدیک به ۷۳ میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که از این تعداد ۴۷ میلیون کاربر فعال شبکه‌های اجتماعی هستند. این حجم از کاربران فعال در فضای مجازی فرصت‌های مناسبی را برای بازاریابی و تبلیغات برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. اما چگونه می‌توان از این فرصت‌ها استفاده کرد؟

در حال حاضر به جرات می‌توان مهمترین و پر استفاده‌ترین شبکه اجتماعی در ایران را اینستاگرام معرفی کرد. این شبکه اجتماعی که بعد از فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام رشد سریع‌تری را در ایران تجربه کرد، اکنون یکی از گزینه‌ها قابل اطمینان برای بازاریابی دیجیتال است. برای استفاده از پتانسیل‌های بازاریابی و تبلیغات اینستاگرام راه‌های متنوعی وجود دارد که شامل موارد ذیل هستند:

  • Sponsored Ads
  • استفاده از صفحه‌های شخصی و تجاری معتبر

به علت اعمال محدودیت برای سیستم بانکی و همچنین قابل دسترس نبودن کشور ایران در Sponsored Ad، این روش همیشه با دردسر‌های زیادی همراه بوده است. علاوه بر آن‌ها افزایش ارزش دلار و سایر ارزها باعث افزایش هزینه تبلیغات به روش Sponsored Ads شده است. اما جایگزینی که می‌توان برای روش Sponsored Ads در نظر گرفت، استفاده از تبلیغات مستقیم در صفحات شخصی و تجاری پرمخاطب و معتبر در اینستاگرام است.

این نوع از تبلیغات هم به صورت پست و هم به شکل استوری قابل اجرا هستند همچنین امکان استفاده از پتانسیل اینفلوئنسرها در این روش بیش از سایرین فراهم است. اما این روش هم دارای اشکالاتی است؛ یکی از آن‌ها پیدا کردن صفحات مناسب با توجه به مخاطبان هدف است که ممکن است زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد.

اشکال دیگر که باز در بعد زمان قابل مطرح کردن است مذاکره با هر کدام از صفحه‌ها، زمان اکران یا نوع همکاری و … است. اما مهترین مشکل، نبود سیستم گزارش‌دهی است‪. بدون یک سیستم گزارش‌دهی امکان رصد تبلیغات در صفحه‌ها به صورت آنی و تفکیک عملکرد هر کدام وجود ندارد.

راهکاری که می‌توان برای حل مشکلات فوق در نظر گرفت، استفاده از پلتفرم‌های شخص سوم نظیر ادونچر است. در ادونچر با بیش از ۲۰۰۰ صفحه در دسته‌بندی‌های متنوع به صورت مداوم در قالب‌های پست و استوری همکاری می‌شود.

از این تعداد حدود ۹۰۰ اینفلوئنسر (میکرو، ماکرو و مگا) برای برند‌های مختلف با توجه به سبک منحصر به فرد خود اقدام به تولید و انتشار محتوا در صفحه اینستاگرام می‌کنند. همچنین در ادونچر بواسطه توسعه پلتفرم انحصاری امکان مشاهده در لحظه نتایج تبلیغات در هر کدام از صفحه‌ها وجود دارد. این ویژگی‌ کمک به سزایی در پیش‌برد هدفمند کمپین‌های تبلیغاتی و بازایابی دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی خواهد کرد.

در نهایت می‌توان استفاده از پلتفرم‌های سوم شخص را باعث کاهش زمان و هزینه‌ و افزایش اثربخشی در کمپین‌ها عنوان کرد. همچنین در این نوع پلتفرم‌ها امکان تعریف کمپین‌ها بر اساس KPIهای مشخص نظیر Impression و View فراهم است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پلتفرم ادونچر می‌توانید به وب‌سایت www.ad-venture.ir مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.