چرا سامسونگ جایگاه برتر خود در حوزه تلفن هوشمند را به Xiaomi در چین واگذار کرد

0

شرکت Xiaomi به مقام بالایی در بازار تلفن هوشمند چین دست یافته است. چین بزرگترین بازار تلفن هوشمند در دنیا است. ۳۷% از انتقالات تلفن هوشمند جهان به این کشور تعلق دارد. در نتیجه کشور چین برای سایر رقبا در حوزه تلفن های هوشمند از قبیل اپل، سامسونگ و نوکیا اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش شنبه مگ: در بازار تلفن هوشمند چین یک تغییر اساسی رخ داده است. طبق گزارش ها، شرکت Xiaomi جای سامسونگ را گرفته و به بزرگترین شرکت تلفن هوشمند چینی تبدیل شده است. تلفن های همراه پیشرفته سامسونگ بسیار گران تر از تلفن های هوشمند Xiaomi هستند. بر اساس یک گزارش که اخیرا منتشر شده است، ۱۵% از سهم بازار متعقل به Xiaomi است، این در حالیست که سهم شرکت سامسونگ در این بازار ۱۳% است. شرکت های Xiaomi، Lenovo، Yulong، Huawei، BBK، ZTE، OPPO و K-Touch هشت شرکت چینی برتر در زمینه تلفن های هوشمند هستند.

Xiaomi قصد داشت فروش خود را هر سال به میزان ۲۴۰% در چین افزایش دهد. این شرکت به خاطر تلفن های هوشمند قدیمی خودبه نام Redmi این هدف را دنبال کرده بود. سری تلفن های هوشمند پیشرفته این شرکت به نام Mi نیز پرفروش بود.

از سوی دیگر، فروش سامسونگ در چین حدود ۱۵% کاهش یافته بود. در مقایسه با تلفن های هوشمند پیشرفته سامسونگ که قیمت آنها بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار است، شرکت Xiaomi اکثر تلفن های هوشمند خود را با قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار به فروش می رساند و از نظر قابلیت ها تفاوت کمی بین تلفن های این دو شرکت وجود دارد. این امر موجب شده است سامسونگ جایگاه خود را در بازار تلفن های هوشمند چین از دست بدهد.

موقعیت اپل در چین بهتر از سامسونگ بود. در طول سه ماهه پایان سال، اپل اعلام کرد که درآمد آن از بازار چین ۲۱% افزایش یافته است. اپل انعقاد قرارداد با شرکت China Mobile و قیمت مقرون به صرفه آیفون ۴S را دلیل موفقیت خود می داند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.