چرا استارتاپ شما به بخش منابع انسانی نیاز دارد؟

0

وقتی کسب‌وکار شما رشد می‌کند، تعداد کارمندانتان افزایش می‌یابد و این افراد به آموزش، هدایت و پرداخت حقوق نیاز دارند. بسیاری از شرکت‌های در حال رشد با این مسائل مواجه هستند و درنهایت به این نتیجه می‌رسند که به بخش منابع انسانی نیاز دارند تا این کارها را انجام دهد. اما منابع انسانی چه وظایفی دارد؟

  •   آموزش پرسنل

آموزش از همان ابتدای کار لازم است. روش کار باید به صورت روند کاری و سیاست‌های کاری نوشته شود و افرادی که تازه استخدام می‌شوند باید در این زمینه‌ها آموزش ببینند. تهیه قوانین و سیاست‌های کاری و نیز آموزش آن‌ها به کارمندان چیزی نیست که شما بتوانید به‌تنهایی از عهده آن برآیید. در اینجاست که نیاز به بخش منابع انسانی احساس می‌شود.

  •  مسائل مربوط به مالیات

وقتی کسب‌وکار شما کوچک است، ممکن است خودتان به مسائل مالیاتی رسیدگی کنید، اما وقتی کار شما رونق پیدا می‌کند و بزرگ می‌شود، دیگر این کار ساده نیست.

  •  مدیریت مزایا

مزایا برای افرادی که به دنبال شغل هستند بسیار مهم است. آن‌ها با حقوق رقابتی خود راضی نمی‌شوند؛ می‌خواهند بعد از بازنشستگی نیز درآمد خوبی داشته باشند. کارفرمایان باید کارمندان خود را بیمه کنند. مدیریت این سیستم‌ها و مزایا مستلزم تجربه و دانش زیاد است و وقت زیادی می‌خواهد.

  •  مدیریت عملکرد

کارکنان اکثر استارتاپ‌ها فقط مالکان آن‌ها هستند. وقتی شما کارمندانی را نیز استخدام می‌کنید، همه‌چیز مشکل‌تر می‌شود. ممکن است اختلافاتی بر سر موضوعات مختلف به وجود آید و اختلاف نظر ایجاد شود. اخراج کارمندان نیز مشکل دیگری است. این روندی است که باید به‌درستی انجام شود. اگر استدلال یا شیوه‌های شما برای اخراج یک کارمند از نظر قانونی درست نباشد، ممکن است درگیر دادگاه و شکایت شوید. یک بخش منابع انسانی مناسب می‌تواند تمام ارزیابی‌ها، اقدامات اصلاحی، و سایر مراحل را انجام دهد، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند و از هرج‌ومرج در کسب‌وکار جلوگیری کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.