نام برندتان را با ملاحظه انتخاب کنید

0

نامگذاری شرکت، محصولات یا خدمات شما بدون رعایت ملاحظات مناسب ممکن است موجب بروز مسائل طولانی‌مدت برای کسب‌و‌کار شما شود. با توجه به اینکه نامگذاری مجدد می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد، زمان زیادی را تلف کند و به طور بالقوه به وفاداری مشتری آسیب وارد کند، راه‌اندازی مجدد سرمایه خطرپذیر شما با یک نام نامناسب می‌تواند مانع چشم‌اندازهای آتی کسب‌‌و‌کار شما شود.

حال باید دید که برای انتخاب نام و نامگذاری مناسب کسب‌و‌کار خود چه کار می‌توان کرد.

  •  تیم خود را جمع‌آوری کنید

اولین مرحله برای کشف نام تجاری مناسب آن است که از افراد مناسب سوال کنید.

اگر در حال فراهم‌کردن تمهیدات برای برگزاری یک جلسه هستید، مطمئن شوید که مدیر بازاریابی یا مدیر خلاقیت خود را نیز در فهرست حضار بگنجانید. یا اینکه می‌توانید از یک متخصص برندسازی حرفه‌ای که بتواند در ساخت یک راهبرد بازاریابی ثابت به شما کمک کند، مشاوره دریافت کنید.

به علاوه بهتر است یک طراح گرافیک ماهر را نیز دعوت کنید. نه‌تنها آنها می‌توانند یک چشم‌انداز درباره امکان تبدیل نام تجاری شما به یک لوگوی قدرتمند ارائه دهند، بلکه ممکن است یک روش فکری آشکارتر را معرفی کنند.

برای کسب‌و‌کار دارای روابط نزدیک با مشتری، یک مشتری فعلی یا سابق ممکن است در تیم تفکر شما نیز گنجانده شود. آنها شما را می‌شناسند، خدمات شما را می‌دانند و خواهند توانست ایده‌های بسیار خوبی را بر اساس تجربه دست اول خود یا کسب‌و‌کار شما‌ و حتی رقبای شما برای نام تجاری شما ارائه دهند.

بهتر است با یک مشتری بالقوه از بازار مقصد خود نیز مشورت کنید. از مخاطب خود بخواهید تا درباره ایده‌های دریافتی درباره اینکه کسب‌و‌کار شما چه کار می‌کند‌ و چه نامی مناسب آن است و توجه آنها را جلب می‌کند، صحبت کند.

  •  هویت برند را با ابزارهای مناسب ایجاد کنید

در گذشته، کسب‌و‌کارهایی که به دنبال نام تجاری مناسب بودند، احتمالا یک فرهنگ لغت داشتند. در عصر اینترنت، وقتی صحبت از انتخاب نام برند شما می‌شود، منابع بیشتری برای ارائه وجود دارد.

کلیدواژه‌های جست‌وجو که مربوط به کسب‌و‌کار شما هستند‌ و نیز موضوعات و ایده‌های معاصر. از ابزارهای آنلاین استفاده کنید و تابلوهای مختلف بسازید. اینها به شما کمک خواهند کرد تا مهم‌ترین جوانب هویت برند خود را در نظر بگیرید و به ایجاد یک نقطه شروع مفید هنگام انتخاب نام خود کمک کنید.

  •  تکالیف بازاریابی خود را انجام دهید

اگر نام‌های خوبی در ذهن شماست، مراقب باشید که زودتر از موعد آنها را معرفی نکنید. قبل از انتخاب نام حتما باید بازار را به خوبی بررسی کنید. در این حوزه سه پرسش اصلی وجود دارد که باید بپرسید:

آیا به اندازه کافی معنادار است؟

نام تجاری شما لزوما نباید معنای خاصی داشته باشد، اما اگر به تازگی شروع کرده‌اید، خوب است که نام منتخب شما نوع خدماتی را که شما ارائه می‌دهید، نشان دهد. این امر به مشتریان بالقوه کمک می‌کند تا دریابند که آیا به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند هستند‌ و آیا آنها آماده‌اند که به شما اعتماد کنند یا خیر.

برای مثال، «گوگل» نوعی بازی با واژه «googol» است. لاری پیج و سرگی برین این نام را انتخاب کرده‌اند تا ظرفیت بی‌نهایت وب را نشان دهند.

  •  آیا آینده آن تضمین است؟

سعی کنید نام‌هایی را انتخاب نکنید که به شما اجازه نمی‌دهند در آینده به واسطه نام یک کسب‌و‌کار نتوانید کار خود را توسعه دهید. برای مثال، وقتی برند «TechnoTracksFortnightly» را انتخاب می‌کنید، شاید در آینده بخواهید آن را هر هفته، یا هر ماه اجرا کنید یا بخواهید یک ژانر موسیقی به غیر از تکنو را نیز به آن اضافه کنید. شما باید نامی را انتخاب کنید که نه تنها بیانگر آنچه که امروز هستید، باشد بلکه نشان دهد که در آینده نیز چه چیزی خواهید بود.

به علاوه ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که نام تجاری شما در سطح بین‌المللی چگونه ترجمه می‌شود. وقتی روسای کسب‌و‌کار با نام «کوداک» مواجه می‌شوند، نامی که کاملا‌ بی‌معنی است، آن را به خوبی در ذهن خود حک می‌کنند.

باید مطمئن شوید که نام منتخب شما در هر کشوری به آسانی تلفظ می‌شود و هیچ معنای نهفته منفی در هیچ زبانی ندارد.

  •  آیا نام برند شما منحصر‌به‌فرد است؟

کلید موفقیت یک کسب‌و‌کار آن است که خود را از سایرین جدا کنید. باید منحصر‌به‌فرد باشید. نام تجاری شما نیز نباید یک اسم متداول یا توصیفی باشد بلکه باید خلاقانه باشد.

باید نامی را انتخاب کنید که مطمئن هستید نام ثبت‌شده کسب‌و‌کار دیگری نیست؛ چرا که در غیر این صورت از لحاظ قانونی نیز با مشکل مواجه خواهید شد. برای مثال، برندهای Budweiser در آمریکا و جمهوری چک مدت‌ها درگیری حقوقی داشتند. یک روش مفید برای بررسی این موضوع آن است که از یک پایگاه داده آنلاین مانند 

Trademark Eagle استفاده کنید. شما باید شرکت خود را با نامی راه‌اندازی کنید که شما و کل تیمتان به آن علاقه‌مند باشید. نام شما اولین مرحله برای معرفی هویت قدرتمند شرکت شماست و بنیان اولیه برند شما را تشکیل خواهد داد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.