شرکت‌های موفق؛ شرکت‌هایی صاحب فرهنگ غنی

0

در حالی که فرهنگ یک شرکت بدون اعمال تغییرات لازم، قابل پیاده‌سازی بر روی شرکت شما نخواهد بود، با این حال می‌توان مطالب زیادی را از شرکت موفق صاحب فرهنگ قدرتمند، آموخت. در اینجا به دو نمونه از این شرکت‌ها و فرهنگ‌ حاکم در آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  •  ZAPPOS

کمپانی زاپوس به همان میزان که برای فروش کفش‌های آنلاین خود مشهور است، برای برخورداری از فرهنگ غنی خود نیز صاحب شهرت است.

فرهنگ این شرکت با مصاحبه‌های مشهورش که نیمی از راه استخدام افراد تازه را در بر می‌گیرد، آغاز می‌شود. در این شرکت پس از گذراندن هفته نخست کلاس‌های آموزشی، به افراد تازه‌استخدام‌شده پیشنهاد می‌شود که در صورتی که گمان می‌کنند این شغل مناسب حال آنان نیست، با دریافت ۲ هزار دلار استعفا بدهند. ارتقای رتبه کارگران در زاپوس با برگزاری آزمون‌های عملی و حصول اطمینان از افزایش مهارت‌های آن‌ها صورت می‌گیرد. همچنین همواره قسمتی از بودجه این کمپانی صرف آموزش‌های علمی و عملی کارمندان و کارگران می‌شود.

مزایای بسیار و محیط کار جذاب، تنها گوشه‌ای از فرهنگ این شرکت برای جلب رضایت کارمندان و مشتری‌ها است. شما به‌عنوان عضوی از این شرکت، زمانی که فرهنگ این شرکت را مطابق با وظیفه خود به‌درستی به اجرا درآورید، شهرت و خدمات مشتری خوب به دنبال آن خواهد آمد.

  •  SquareSpace

این شرکت استارتاپی موفق، در رأی‌گیری‌ها اغلب به‌عنوان بهترین مکان برای کار در نیویورک انتخاب می‌شود. فرهنگ این شرکت از جمله فرهنگ‌های آزاد و خلاق به‌حساب می‌آید. یک فرهنگ آزاد به شرایطی در یک شرکت اطلاق می‌شود که سیستم‌های کنترلی محدودی برای کنترل اعضا از طرف مدیران برقرار باشد. این شیوه برخورد با کارمندان برای سازمان‌های نوپا و استارتاپی بسیار مناسب است؛ چراکه به رشد و توسعه گروه‌های کوچک و تبدیل آن‌ها به یک سازمان بزرگتر کمک شایانی می‌کند.

 اسکوئر اسپیس همچنین پیشنهادهای فوق‌العاده و مزایای بسیاری شامل پرداخت ۱۰۰ درصدی بیمه سلامت کارمندان، تعطیلات و مرخصی‌های انعطاف‌پذیر، فضای جذاب محیط کار، وعده‌های غذایی منحصربه‌فرد، آشپزخانه مجهز، جشن‌های ماهیانه، فضاهای استراحت و ریلکسیشن برای کارمندان و دعوت از مهمان‌هایی برای سخنرانی در بازه‌های زمانی مختلف را در بر دارد. برخورداری از مدیران خاکی و صمیمی از دیگر عوامل موفقیت فرهنگ این شرکت نوپاست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.