بانیترو بازار آنلاین لوازم خودرو

1

بانیترو پلتفرم واسط خریدار و فروشنده دست اول بازار لوازم خودرو است. خریدار تقاضای خرید قطعه را از طریق اپلیکیشن یا وبسایت ثبت می‌کند و فروشنده‌ها قیمت روز را اعلام می‌کنند. خریدار بعد از بررسی و مقایسه قیمت پیشنهادی قطعه موردنظر را انتخاب می‌کند.

استارتاپ بانیترو، به نشانی banitro.com، توسط سیدمهدی و سیدمجتبی چاووشیان بنیانگذاری شده است. مهدی ۳۲ساله است و دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه شهید بهشتی دارد و مجتبی۲۱ساله است و دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد تهران‌جنوب است.

آنها برادرند و کسب‌وکاری خانوادگی راه انداخته‌اند. مهدی می‌گوید: «کار خانوادگی ما لوازم خودرو بوده است و سابقه‌ای ۴۰ساله در زمینه لوازم کامیون داریم. به همین دلیل، با حرفه فروش‌وپخش لوازم یدکی آشناییم و به دلیل فوت پدرمان به مدت دو سال کسب‌وکاری سنتی را در زمینه لوازم کامیون اداره کردیم و با شناسایی مسائل این حوزه تصمیم گرفتیم استارتاپی راه بیندازیم.

به‌طور کلی، مهمترین مسئله یک فروشنده لوازم خودرو دسترسی به بازار وسیعتری از مراجعان حضوری و در نتیجه افزایش فروش است. از طرف دیگر، خرید قطعه برای دارنده خودرو فرایندی زمانبر و پیچیده است، به‌ویژه اگر با مشاوری معتمد یا فروشنده‌ای معتبر آشنایی نداشته باشیم.

به هر حال، یافتن برخی از قطعات خودرو (مخصوصاً خودروهای جدید) دشوار است و خرید برخی از آنها مستلزم صرف زمان طولانی است. فروشگاه آنلاین لوازم خودرو (چه انبار داشته باشد و چه به صورت مارکت پلیس کار کند) سختی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

تأسیس فروشگاه جامع کار دشواری است. زیرا نیاز است که دیتای تمامی قطعات خودرو وارد شود. همچنین، نوسانات بازار کار به‌روزرسانی قیمت‌ها را عملاً غیرممکن کرده است. بنابراین، ایده شکل‌دهی و گسترش یک پلتفرم واسط بین فروشنده و خریدار لوازم خودرو (بانیترو) شکل گرفت.»

بانیترو پلتفرم واسط خریدار و فروشنده دست اول بازار لوازم خودرو است. خریدار تقاضای خرید قطعه را از طریق اپلیکیشن یا وبسایت ثبت می‌کند و فروشنده‌ها قیمت روز را اعلام می‌کنند. خریدار بعد از بررسی و مقایسه قیمت پیشنهادی قطعه موردنظر را انتخاب می‌کند.

کارشناسان بانیترو اصالت قطعه، صحت آن، مطابقتش با ادعای فروشنده و نیاز خریدار را بررسی و برایش ارسال می‌کنند. البته خریدار می‌تواند از مشاوره رایگان کارشناسان بانیترو بهره برد. بدین ترتیب، خریدار لوازم خودروی ساکن تهران به جای مراجعه حضوری و صرف چند ساعت زمان قطعه خود را با مشاوره و گارانتی کارشناسان خبره، در محلی که می‌خواهد، دریافت خواهد کرد. در حال حاضر، شرکت با فروشندگان داخل تهران همکاری می‌کند؛ ولی امکان ارسال قطعات به خریداران شهرستانی نیز وجود دارد.

استارتاپ بانیترو تقریباً یک سال است که کارش را شروع کرده است و اپلیکیشن فروشنده بهمن ۹۷ لانچ شده است. در خردادماه نیز ورژن اول اپلیکیشن خریدار لانچ خواهد شد. در حال حاضر، ۶۹ فروشگاه با بانیترو همکاری می‌کنند.

تمامی فروشگاه‌ها توسط بانیترو و بعد از بررسی حضوری تأیید شده‌اند. فروشنده‌های بانیترو متخصصان درجه یک بازار لوازم خودرو هستند. تاکنون، ۷۲۶ سفارش موفق به دست مشتریان بانیترو رسیده است. درآمد بانیترو را دریافت پورسانت از فروشندگان لوازم یدکی و فروش آنلاین لوازم جانبی و مصرفی خودرو تشکیل می‌دهند.

برنامه‌های درآمدی دیگری هم بعد از پیشرفت کار اضافه خواهد شد.   بانیترو با استراتژی خاصی خود را به فروشنده‌ها معرفی می‌کند. مهمترین استراتژی آنها خوشنامی برند است. به نظر مهدی، مهترین چالش آنها سنتی‌بودن بازار لوازم خودرو است. یکی دیگر از چالش‌های بانیترو نوسانات قیمت بسیار عجیب‌وغریب است.

۱ دیدگاه
  1. وحید می‌گوید

    سلام
    از فروشگاه خرید کردم پشتیبانی افتضاح
    پاسخگویی و نرسیدن به جواب مطلوب
    بعد از یک هفته نه میگن ارسال شده نه میگن ارسال نشده و نه کد رهگیری پست میدن.تازه برخورد پاسخ دادن تلفن توسط فردی که انگار طلب پدرش داره ازت و بنده که به جوابی نرسیدم.امیدوارم جنسشون اینجوری نباشه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.