اریکسون مجموعه اینترنت اشیا خود را توسعه می‌دهد

0

به عنوان بخشی از مجموعه توسعه‌یافته اینترنت اشیا، اریکسون خدمات جدیدی را به بخش‌های اینترنت اشیا توده و اینترنت اشیا حساس خود اضافه کرده است. به علاوه دو بخش جدید به نام‌های اینترنت اشیا پهنای باند و اینترنت اشیا اتوماسیون صنعتی را نیز اضافه کرده است.

در حال حاضر اریکسون ۴ بخش اینترنت اشیا مختلف دارد که عبارتند از: اینترنت اشیا توده، اینترنت اشیا حساس، اینترنت اشیا پهنای باند‌ و اینترنت اشیا اتوماسیون صنعتی. این شرکت مجموعه‌ای از راهکارهای جدید را در ۴ بخش اینترنت اشیا خود در سراسر شبکه‌های ۴G و ۵G ارائه داده ‌که گفته می‌شود به موارد استفاده مختلف می‌پردازد؛ از خودرو گرفته تا تولید و تاسیسات.

به عنوان بخشی از مجموعه توسعه‌یافته اینترنت اشیا، اریکسون خدمات جدیدی را به بخش‌های اینترنت اشیا توده و اینترنت اشیا حساس خود اضافه کرده است. به علاوه دو بخش جدید به نام‌های اینترنت اشیا پهنای باند و اینترنت اشیا اتوماسیون صنعتی را نیز اضافه کرده است.

به گفته اریکسون، «اینترنت اشیا پهنای باند با قابلیت‌های پهنای باند همراه برای اینترنت اشیا مطابقت کرده و از نرخ داده بالاتر از اینترنت اشیا توده پشتیبانی می‌کند.»، «اینترنت اشیا اتوماسیون صنعتی به کاربردهای اتوماسیون صنعتی پیشرفته با الزامات اتصال مورد تقاضا کمک می‌کند.»

این بخش‌ها قصد دارند محصولاتی را برای اندازه‌گیری هوشمند و پیگیری دارایی هوشمند ارائه دهند و یک راهکار در اختیار اریکسون قرار دهند تا مسافت‌های بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر را با NB-IoT پوشش دهد. اریکسون می‌گوید که این اقدام فرصت‌های بزرگ‌تری را در اتصال اینترنت اشیا در مناطق روستایی و دور‌افتاده به ویژه در بخش کشاورزی، تدارکات‌ و نظارت بر محیط زیست ایجاد می‌کند.

این ابرقدرت شبکه‌سازی در حال راه‌اندازی محصولاتی اعم از شبکه دسترسی رادیویی، تشخیص پهپاد و کنترل لینک است. طبق گفته اریکسون، این راهکارها به صنایع خودرو، پهپادها، دستگاه‌های پوشیدنی، تاسیسات هوشمند و تولید هوشمند، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد پرداخت.

اینترنت اشیا حساس روی وسایل نقلیه خودکار تمرکز دارد درحالی‌که اینترنت اشیا اتوماسیون صنعتی راهکارهایی را برای استفاده از روبات در تولید ارائه می‌دهد. در نوامبر، اریکسون اظهار کرد که پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۴ اتصالات اینترنت اشیا به ۴٫۱ میلیارد خواهد رسید.

اینترنت اشیا سلولار

از ۴٫۱ میلیارد اتصال اینترنت اشیا سلولار پیش‌بینی شده برای سال ۲۰۲۴، نورث ایست آسیا ۲٫۷ میلیارد دلار را به خود اختصاص خواهد داد؛ رقمی که نشان‌دهنده تقاضا و اندازه بازار اینترنت اشیا سلولار در این منطقه است.

حدود ۸۵ شبکه اینترنت اشیا مبتنی بر سلولار که از Cat-M1 و NB-IoT استفاده می‌کنند، در سراسر دنیا معرفی شده‌اند. این شرکت می‌گوید: «از هر دو فناوری برای تکمیل همدیگر در سراسر مناطق در دنیا استفاده می‌شود.

انتظار می‌رود با عرضه تراشه‌ها در حجم بالا قیمت تراشه‌ها کاهش یابد. این به تسریع رشد در اتصالات اینترنت اشیا سلولار کمک خواهد کرد.» به علاوه اریکسون با حامل اسپرینت در آمریکا در حوزه اینترنت اشیا همکاری می‌کند، در سپتامبر اعلام شد که آنها یک شبکه اینترنت اشیا مجازی و اصلی و یک سیستم عامل را خواهند ساخت.

این شبکه از پلتفرم شتاب‌دهنده اینترنت اشیا اریکسون استفاده می‌کند. سیستم عامل اینترنت اشیا مدیریت اتصال، مدیریت دستگاه، مدیریت داده‌ و خدمات مدیریت‌شده را ترکیب می‌کند و نیز اطلاعات مهمی را فورا درباره داده‌های جمع‌آوری‌شده ارائه می‌دهد.

همچنین این شرکت یک خدمات مدیریت‌شده جدید بر مبنای هوش مصنوعی را معرفی کرده است که به حاملان در استفاده از شبکه‌های اینترنت اشیا و ۵G کمک می‌کند که اریکسون اوپریشنز انیجین نام دارد.

به گفته مدیر خدمات اریکسون، پیتر لارین، با معرفی اینترنت اشیا و ۵G و نیز مجازی‌سازی شبکه‌های اصلی استفاده از شبکه‌ها هر روز پیچیده‌تر می‌شود. خدمات اریکسون اوپریشنز اینجین روش استفاده از شبکه‌ها را تغییر می‌دهد و از داده‌، اتوماسیون و هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.