کادوی ازدواج همکارتان را فراموش نکنید!

0

دادن یک هدیه مناسب به کارمندان مزدوج، شروع خوبی برای ایجاد یک هیجان مثبت کاری است. اما اینکه هدیه مناسب کارمند چه می‌تواند باشد، بستگی به دو چیز دارد؛ اینکه روابط شما و کارمند تازه‌متاهل‌شده‌تان چطور است و اینکه رسم و رسوم جاری شرکت به چه شکل است. احتمالا اگر آیتم دوم را در نظر بگیرید و در دادن هدیه ازدواج جانب عدالت را رعایت کنید، از نتایج منفی احتمالی در امان می‌مانید؛ بنابراین شخصی‌سازی هدایا کمی خطرناک است! البته تنوع دادن به هدیه‌های ازدواج به تناسب وضعیت کاری کارمندان، انگیزه‌بخش‌تر است؛ ضمن اینکه عدالت را دستخوش اختلال نمی‌کند. برای دادن هدیه، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که البته به فرهنگ شرکت و فرهنگ شهر و دیارتان وابسته است.

  •  ارائه بن‌کارت‌های خرید کالا

یکی از انتخاب‌های مناسب برای هدیه ازدواج، ارائه بن‌کارت‌های خرید کالا از فروشگاه‌های معتبر است. مطمئنا یک زوج خوشبخت، بدشان نمی‌آید که اول زندگی مشترکشان، خرید‌های مجانی داشته باشند و پول‌هایشان را پس‌انداز کنند!

  •  مرخصی‌های ازدواج

مرخصی‌های ازدواج یکی از بهترین انواع هدیه‌ها است! به‌عنوان کادو عروسی، مرخصی برای ماه عسل عالی‌ترین است! براساس تحقیقات در شرکت‌های کوچک کسب‌وکار، کارکنانی که روزهایی را به‌عنوان هدیه ازدواج مرخصی دریافت کردند، وفادارتر، پرانرژی‌تر و فعال‌تر هستند. دادن حقوق در ازای ایامی که تازه‌متاهل‌ها به تعطیلات می‌روند، حس ارزشمند بودن و احترام را در کارمندان برمی‌انگیزد. وقتی به هزینه‌های بالای استخدام و آموزش کارمندان فکر می‌کنید، کمی ولخرجی در این مواقع، اصلا غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد.

  •  هدایای شخصی

هدایای شخصی شامل انواع بلیت‌های کنسرت، تئاتر و رستوران، بسته‌های مواد غذایی و حتی کتاب‌هایی مطابق با ذائقه کارمندان است. البته انتخاب این دست هدایا به شناخت دقیق کارفرما از کارمند برمی‌گردد که البته تیغ دولبه است! مطمئنا اگر کارمند از هدیه تقدیمی راضی باشد، این توجه خاص از سوی کارفرما را فراموش نمی‌کند و بر خلاف آن اگر هدیه مورد نظر باب میل کارمند نباشد، تمام زحمات کارفرما به‌فنا می‌رود!  

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.