نسل‌جدید باتری‌ها طول عمر بیشتری دارند

0

گروه صنعتی اینفوسل در کنفرانس فناوری‌های پوشیدنی در مونیخ آلمان سافت‌باتری  را معرفی کردند. یک منبع تغذیه چاپی یک‌بار مصرف، نازک و انعطاف‌پذیر که می‌توان از آن برای مصارف دارویی و آرایشی – بهداشتی، حسگرهای پزشکی بی‌سیم یا بسته‌بندی هوشمند استفاده کرد. سافت‌باتری  در سه اندازه و با سه ولتاژ مختلف به بازار عرضه می‌شود؛ فرآیند آن کاملا با محیط زیست سازگار است و با آن می‌توان شارژ سوپر را تجربه کرد.

شرکت وارتا میکروباتری نیز باتری شارژی را به اکوسیستم این فناوری‌ها عرضه کرده است. سخنگوی این شرکت در کنفرانس فناوری‌های پوشیدنی در سانفرانسیسکو سخنرانی کرده است و حامی مالی جام‌جهانی نوآوری نیز بوده است. علاوه بر تولید باتری، مهندسان وارتا محصولاتی مانند اینترنت اشیا، باتری، سلول، بسته‌های تغذیه و سعمک تولید می‌کنند. باتری لیتیومی بسیار نازک و سبک آن‌ها برای محصولات پوشیدنی بسیار مناسب است.

انفیلم هم باتری‌های نازکی است که توسل شرکت اس‌تی ‌لایف، که باتری‌های جامد قابل‌شارژ می‌سازد، تولید شده است. این باتری با سایر باتری‌های فعلی تفاوت دارد، زیرا طول عمر آن ۱۰ سال است. این باتری دارای کاتد LiCoO2 و یک الکترود سرامیکی LiPON و آنود لیتیوم است. انفیلم دارای تاییدیه است و استفاده از آن در انرژی اشیا، ایمن است. اس‌تی ‌لایف نیز یکی از شرکت‌کنندگان در جام‌جهانی نوآوری است که محصول خود را برای نمایش آماده کرده است. یک شرکت استارتاپی به نام امپرینت‌انرژی که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد، یک باتری قابل شارژ به نام ZincPoly  را در برکلی کالیفرنیا تولید کرده‌ است. این شرکت امکان تولید باتری‌های بسیار نازک، انعطاف‌پذیر و با تراکم انرژی بالا را با هزینه کم فراهم کرده است. این باتری به طراحان دستگاه‌های پوشیدنی امکان می‌دهد تا از مواد خطرناک باتری، حداقل استفاده را کنند. امپرینت‌انرژی این محصولات را به‌صورت سفارشی‌سازی‌شده به فروش می‌رساند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.