اخبار استارتاپی استارتاپ‌های ایرانی

سرویس پرداخت آنلاین در پیاده روی اربعین معرفی شد

در مصاحبه با علی آیتی هم بنیانگذار پلتفرم نیوکاش :

نیوکاش امن‌ترین روش پرداخت در اربعین
یکی از دغدغه‌های اصلی زائرین اربعین کمبود وجه نقد در عراق هست؛ اگر زائرین ایرانی به هر دلیلی در عراق نیاز به دینار بیشتری داشته باشند، پلتفرم نیوکاش با سرویس پرداخت آنلاین و با وجود نمایندگانی در این کشور مشکل آن ها را حل نموده و زائرین به راحتی با مراجعه به نمایندگان نیوکاش در عراق دینار مورد نیاز خود را دریافت می کنند. البته قیمت‌گذاری و تامین دینار به صورت توافقی توسط نمایندگان این استارتاپ در کشور عراق انجام میگردد و هیچ گونه ارتباطی به سهمیه اعلامی ارز اربعین توسط بانک مرکزی ایران ندارد.

.”نیوکاش، یک پلتفرم دیجیتال مالی و پرداخت در حوزه فین تک است که ویژه زائران خارجی و ایرانی است که با برخورداری از استراتژی جایگزینی ارائه خدمت در مبدا سفر به جای مقصد سفر، تجربه‌ی جدیدی را رقم زده است. شاید در نهایت بتوان نیوکاش را بعنوان پلتفرمی فاقد اصطکاک‌های معمول و پیچیدگی‌های بانک‌ها و کیف پول های سنتی برای رفع نیازهای زائران خارجی برشمرد. نیوکاش به عنوان یک شرکت فناور بطور اختصاصی با کلید واژه اقتصاد دانش بنیان زیارت موجب اثرگذاری بیشتری در این حوزه شده است.

این اپلیکیشن نیازهای مربوط به جابه‌‌‌جایی پول و انتقال آن را حل کرده و برای گردشگرانی که به قصد زیارت به ایران می‌آیند امکانی فراهم کرده تا بتوانند یک کارت بانکی در کشور مقصد داشته باشند و بدون پول نقد سفر به ایران را تجربه کنند. همچنین این استارتاپ بدنبال ارائه خدمات پرداخت ویژه ایرانیان در سفر به عتبات عالیات و پیاده روی اربعین است.”

 

نیوکاش به مسافرین و زائرین خارجی این امکان را می‌دهد که مقدار پولی را که می‌خواهند در مقصد هزینه کنند و به صورت آنلاین در مبدأ دریافت کنند. همچنین در عوض، در مقصد یک کارت بانکی با همان مبلغ به نام خودشان داشته باشند و بتوانند از خدمات بانکداری الکترونیک کشور مقصد استفاده کنند.

این کار مهم‌ترین خدمتی است که استارت‌آپ نیوکاش به زائرین کشور‌های عرب‌زبان و حوزه خلیج فارس که قصد سفر به کشورمان و زیارت بارگاه منور رضوی را دارند ارائه می‌کند. خدمتی که به زائرین کشورمان که قصد سفر به عتبات عالیات یا شرکت در پیاده روی اربعین را دارند هم ارائه خواهد شد.

نیوکاش در اربعین امسال خدمات پرداخت آنلاین ارائه می دهد. اگر زائرین کشورمان به هر علتی قبل از عزیمت به کشور عراق، ارزی تهیه نکرده اند. یا نیاز به ارز بیشتری داشته باشند می توانند در مسیرهای پیاده روی اربعین و مقاصد زیارتی عراق دینار مورد نیاز را تهیه کنند.

با پشتیبانی شبکه نمایندگان این پلتفرم با نرخ های مشخص شده، دینار مورد نیاز را به صورت نقد دریافت یا هزینه خدمات دریافتی را پرداخت نمایند.

ارتقاء حس امنیت خاطر زائرین، جلوگیری از ایجاد صف، ممانعت از قیمت گذاری نامتعارف نرخ ارز در عراق از اهداف نیوکاش است. همچنین جلوگیری از سوء استفاده های مالی دلالان و سودجویان بازار ارز و تثبیت کمترین نرخ اعلامی در اربعین 1402 از اهداف ایجاد و طراحی این پلتفرم می باشد.

 

  • نیوکاش تا چه حد در تامین دینار زائرین اربعین نقش آفرینی می کند؟

پیاده روی اربعین، سفری است که پیش بینی ملزومات و مخصوصا پول نقد (دینار) جزء مواردی است که هر زائر باید درنظر داشته باشد. هر چه تقاضای زائرین برای تامین دینار بیشتر می شود، به همان میزان نرخ دینار در کشور افزایش می یابد. در ادامه بازار سودجویان ارز در مرزهای خروجی کشور گرم تر می شود.

نیوکاش پلتفرمی نوآورانه است که در حوزه اقتصاد دانش بنیان زیارت به ارائه راه حل های خدمات پرداخت آنلاین به زائرین می پردازد. این استارتاپ قصد دارد تا حدودی در تامین دینار زائرین اربعین نقش آفرینی کند. این اپلیکیشن در لحظه شارژ می شود و در مقصد سفر یعنی عراق، دینار نقدی توسط نمایندگانش به زائرین ایرانی پرداخت می کند. پلتفرم نیوکاش در شهرهای کربلا، نجف، بصره، کاظمین، سامرا، ذی قار، میسان و… دارای نمایندگانی است که آمادگی پرداخت دینار نقدی را دارند.

  • اهداف شما از اجرای این پلتفرم در ایام اربعین چیست؟

نیوکاش بدنبال جلوگیری از خروج ارز از کشور و تثبیت پول ملی دو کشور ایران و عراق است.  این هدف جزء اهداف اصلی این استارتاپ است تا سیطره دلار در تبادلات مالی بین ایران و عراق را کمرنگ کند.

در نهایت نیوکاش خود را در ایجاد حس خوب زیارت برای زائرین ایرانی و عراقی سهیم می بیند.  تا علاوه بر تامین بخشی از ارز مورد نیاز زائرین، اطمینان خاطری برای سفر را از عدم حمل پول نقد به ارمغان آورد. برنامه‌ریزی این پلتفرم بدین صورت است که بتواند سیستمی راه‌اندازی کند که بین زائران دو کشور ایران و عراق ارتباط مالی برقرار شود. با این روش، نه‌تنها زائران عراقی که قصد سفر به کشورمان را دارند می‌توانند از خدمات مالی مناسبی استفاده کنند، بلکه هم‌وطنان خودمان هم که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، دیگر نیازی نیست که نگران حمل پول نقد و دردسر‌های تبدیل آن در صرافی‌ها باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.