حرکت لاک پشتی اکوسیستم کانادا

0

مصرف‌کنندگان کانادایی در این سا‌ل‌ها بیش از پیش از خریدهای آنلاین استفاده خواهند کرد. طبق آمار، ۱۰ درصد از تمام خرده‌فروشی‌های کانادا در سال ۲۰۱۹ به‌طور آنلاین انجام خواهد شد. با توجه به تمام آمار و ارقام می‌توان گفت که خرده‌فروشی کانادا در سال ۲۰۱۴ در کل ۵۰۵ میلیارد دلار بود. با این ارقام به نظر می‌رسد که کسب‌وکارهای کانادایی باید بیش از پیش به معاملات تجاری مبتنی بر وب توجه کرده و از آن حمایت کنند.

از سویی موجی از شرکت‌های فناوری در سراسر کشور به پشتیبانی فنی و مالی مورد نیاز برای ورود به عصر تجارت دیجیتال در کشور مجهز شده‌اند. این کسب‌وکارها پلتفرم‌های نسل بعد و مبتنی بر نرم‌افزار را ساخته‌اند که مشخص می‌کند چگونه مصرف‌کنندگان، محصولات و خدمات مورد نظر خود را خریداری می‌کنند و در همین حین بازرگانان می‌توانند بازدهی و فروش را افزایش و هزینه‌ها را به‌مرور زمان کاهش دهند.

این شرکت‌ها در چهار دسته‌بندی اصلی قرار می‌گیرند:

  • تجربه خرید با استفاده از فناوری

این دسته‌بندی شامل شرکت‌هایی می‌شود که با مشتری در ارتباط هستند و یک روش جدید را برای جست‌وجوی محصول یا خدمات در اختیار خریداران می‌گذارند. ارائه‌دهندگان خدمات موردنیاز مصرف‌کنندگان از قبیل ریچوال و جویست‌هوم  کار را برای افراد آسان کرده است تا به سرعت رستوران‌‌ها را مرور کنند یا پیمانکار حرفه‌ای مناسب را بیابند. به افرادی که به دنبال یک بازار دیجیتال برای بلیت‌‌های اتوبوس یا یک مربی تناسب اندام خصوصی جدید می‌گردند، توصیه می‌شود که به اپلیکیشن‌های باس‌باد و لیگ بسنده کنند. به‌علاوه برندهای یکپارچه و از تولید به مصرفی مانند بریکا نیز وجود دارند که مشتریان را به کالاهایی ارجاع می‌دهند که در دسته‌بندی خرده‌فروشی جدید و در حال ظهور قرار می‌گیرد. در آخر نیز، یک گروه از اپلیکیشن‌ها به کاربران امکان می‌دهد در فعالیت‌های جالب مانند پیگیری فروش لوازمی که توجه آن‌ها جلب کرده‌اند، یا تعیین کالاهای مد که در برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود دیده‌اند، مشارکت کنند.

  • زیرساخت بازرگانی

تعدادی از شرکت‌ها خرده‌فروشان را تقویت می‌کنند تا یک تجربه خرید متناسب با سلیقه پایگاه مشتری دیجیتال ارائه دهند. برای افراد مبتدی، ارائه‌دهندگان راهکار تجارت الکترونیک با برچسب سفید مانند لمون‌استند  و بلک‌اسکوئر به طیف وسیعی از بازرگانان امکان می‌دهد تا در یک زمان مشخص و با هزینه‌ای که کانال‌های فناوری‌ اطلاعات سنتی تعیین می‌کند، فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنند. سپس راهکارهای خرده‌فروشی چند کاناله‌ای مانند شاپیفای و تاچ‌بیسترو وجود دارد که تجارت الکترونیک را در سراسر کانادا و در حوزه‌های مختلف تقویت می‌کند. 

شرکت‌هایی که داده‌ها، تجزیه و تحلیل‌ها یا اطلاعات محصول را از جانب خرده‌فروشان مدیریت می‌کنند، مانند Canopy Labs و هوبا پلتفرم‌های قدرتمندی را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند مسیر سیر مشتری را مشخص کند، محصولات مناسب را به آن‌ها پیشنهاد دهد، یا از صحت محتوای دیجیتال نمایش داده‌شده مطمئن شوند. در نهایت، طیف متنوعی از اپلیکیشن‌های فعال‌شده توسط بازرگانان به خرده‌فروشان امکان می‌دهد تا یک فرآیند یا منبع موجود را به جریان بیندازند و از این طریق به آن‌ها در تقویت کارآیی منابع داخلی خود کمک کرده و فروش را به حداکثر برسانند.

  • بهینه‌سازی و افزایش خرده‌فروشی

شرکت‌های این دسته‌بندی، فناوری‌هایی را تولید می‌کنند که به مصرف‌کنندگان در خرید هوشمندانه‌تر و هدفمندتر کمک می‌کند. یکی از بازیکنان اصلی در این دسته‌بندی Aislelabs است که به خرده‌فروشان کمک می‌کند داده‌های مربوط به فعالیت خرید در داخل فروشگاه را پیگیری کند. 

  • پلتفرم‌های پردازش پراخت

طیف وسیعی از کسب‌وکارهای فناوری در حال حاضر روی اداره معاملات مالی، برای بازرگانان و مصرف‌کنندگان، تمرکز می‌کنند. به‌عنوان مثال، تب‌پیمنت  تقسیم و پرداخت صورتحساب را در یک رستوران آسان کرده است، در حالی‌که اپلیکیشن‌های خرده‌فروشی دیجیتال، ابزارهایی را در اختیار خرده‌فروشان قرار می‌دهد تا پرداخت‌ها را به‌طور دیجیتال تایید کنند. با اینکه فهرست شرکت‌های فوق‌الذکر جامع و کامل نیست، باید اشاره کرد که از سال ۲۰۱۰ آن‌ها در کل به کمک ۳۸۸ سرمایه‌گذار در سراسر دنیا بیش از یک میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند که این از طریق ۲۳۶ معامله در ۱۴ شهر محقق شده است. این آمار و ارقام بالایی است و اشتیاق و پتانسیل کانادا را نشان می‌دهد که دارد نوآوری را در تجارت دیجیتال وارد می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.