محتوای برند

نشست اساتید دانشگاه صنعتی شریف و شرکت پیشتاز طب زمان در حوزه‌ی IVD

ستاک
این نشست در روز چهارشنبه مورخ ۱۶ مرداد در ساعت ۱۴ در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. دانشگاه صنعتی شریف، با هدف تکمیل زنجیره خلق ارزش، نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه و گسترش فضای کسب‌وکار در کشور، در سال ۱۳۹۲ ‌«شتاب­دهنده شریف» را تاسیس کرد.

شتاب­دهنده شریف در طول یک دوره ۶ ماه، خدمات مالی، مشاوره‌ای، آموزشی، استقرار و شبکه‌سازی را در اختیار استارتاپ‌های شریفی قرار می‌دهد تا ایده خود را پرورش دهند و پس از رسیدن به محصول، آن را به سرمایه‌گذاران عرضه کنند.‌

با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه صنعتی شریف در بخش‌های مهندسی، حجم بازار وسیع فناوری‌های نوین سلامت و همچنین تمرکز بر رونق تولید داخلی، شتاب‌دهنده‌ شریف فضای شتاب‌دهی متناسب با این حوزه را راه‌اندازی نموده‌است.

یکی از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه برای این حوزه، بخش وسایل پزشکی تشخیصی و کیت‌های تشخیصی (IVD) است. شتاب‌دهنده‌ی شریف در حال همکاری با شتاب‌دهنده‌ سیناپس و شرکت پیشتاز طب زمان در این زمینه می‌باشد.

این شرکت بیش از بیست سال در این حوزه فعالیت می‌کند و نگاه مثبتی برای شتاب‌دهی استارتاپ‌ها، همکاری با دانشگاه‌ها و تولید محصولات داخلی دارد. در این نشست دو ساعته ۲۰ استاد از دانشگاه صنعتی شریف با زمینه‌ی وسایل تشخیصی پزشکی و از دانشکده‌های مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مرکز بیوشیمی و نانو، مهندسی مواد، مهندسی عمران و مدیریت و اقتصاد حضور داشتند. همچنین فناوران دیگری در این برنامه حاضر شدند.

در ابتدا دکتر کاشانی مدیر شتاب‌دهنده‌ی شریف به معرفی شتاب‌دهنده پرداخته و از راه‌اندازی کمپ اختصاصی حوزه ی بیوتکنولوژی و فناوری‌های نوین سلامت در شریف خبر دادند. بعد از آن دکتر تهرانی مدیر شرکت پیشتاز طب زمان به معرفی حوزه‌ی IVD‌ و بازار موجود آن پرداختند.

در ادامه دکتر یونسی مدیر شتاب‌دهنده‌ی تخصصی سیناپس به معرفی آن پرداخته و مهندس کزازی مدیر تحقیق و توسعه یکی از خروجی‌های شتاب‌دهنده‌ی سیناپس، دستگاه ساخته شده‌ی تیم تحت عنوان آپتالایزر را نمایش داده و به معرفی آن پرداختند.

در نهایت اساتید دانشگاه صنعتی شریف خود را معرفی کرده و پژوهش‌های خود که مرتبط با این حوزه بود را بیان نمودند. لازم به ذکر است از اهداف این برنامه هم‌افزایی بین دانشگاه و صنعت و بررسی اولویت‌های موجود در حوزه‌ی IVD‌ بود.

این برنامه شروع رسمی همکاری دانشگاه شریف به نمایندگی شتاب‌دهنده‌ی شریف و شرکت پیشتاز طب زمان و شتاب‌دهنده‌ی سیناپس است. امید است با گسترس همکاری‌های این چنینی فضای دانشگاه به سمت تولیدات متناسب با بازار پیش رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.