ویدئوهای معرفی همان چیزی است که به آن نیاز دارید!

0

ویدئوهای معرفی، فیلم‌های بازاریابی قابل پخش در فضای اینترنتی و آنلاین هستند که معمولا حدود یک تا ۲ دقیقه‌اند و برای معرفی یک کسب‌وکار، استارتاپ و یا خدمات و محصولات جدید کسب‌وکارها استفاده می‌شوند.

امروزه بازاریابی ویدئویی با استقبال زیاد بازاریاب‌ها در سراسر دنیا روبه‌رو شده است. به طوری که ۶۸درصد آنها کاملا‌ موافقند که ویدئوهای معرفی، به یک ضرورت برای شغل آنها تبدیل شده است و بیش از نیمی از آنها (۵۳درصد) می‌گویند که «ویدئو» همان چیزی ا‌ست که مشتریان از آنها انتظار دارند. ویدئوهای معرفی مزایای بسیاری برای کسب‌و‌کار شما دارند.

این ویدئو می‌تواند با جلب اعتماد مخاطبان به برند شما و ایجاد ادراک شفاف‌تری از محصولات و خدمات شما، آنها را تشویق به خرید محصولات و خدمات‌تان كند. در بررسی‌های انجام‌شده توسط شرکت‌های تولیدکننده محتوای ویدئوی معرفی، ۷۳درصد از مردم اظهار داشتند که بعد از تماشای ویدئوي معرفی، از آن شرکت خرید کرده‌اند و شاید بدون دیدن آن ویدئوی معرفی تاثیرگذار، تبدیل به مشتری و یا خریدار واقعی محصول نمی‌شدند. این نرخ با توجه به در نظر گرفتن این نکته که ۷۰درصد بازدیدکنندگان ویدئوهای معرفی مخاطبان جدید کسب‌وکار شما هستند و فقط ۳۰درصد آنها مشتریان موجود شما هستند، می‌تواند اثربخشی جذب مخاطب را توسط ویدئوی معرفی برای شما نمایان کند. علاوه بر افزایش درک مخاطبان از شما، محتوای ویدئوي معرفی در راستای بهبود تعامل وب‌سایت، افزایش نرخ بازدید واقعی و حتی کاهش تعداد تماس‌های پشتیبانی تلفنی نتایج بسیار مثبتی داشته است.

  •  چگونه یک ویدئوي معرفی جذاب بسازید؟

ابتدا هدف اصلی ویدئوي معرفی خود را با در نظر گرفتن بزرگ‌ترین مشکل که برند شما برای مخاطبانش حل می‌کند، طرح‌ریزی کنید‌. سپس با توجه به محدودیت زمان ویدئوي اثربخش که بین یک الی ۲ دقیقه است، مهم‌ترین پیام خود را برای ایجاد اولین اشاره و ضربه به مخاطب در نظر بگیرید و اطلاعات مازاد را حذف کنید. فراموش نکنید که شما می‌توانید سایر اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در مراحل بعدی و به روش‌های دیگری به آنها انتقال دهید. اثربخش‌ترین کانال‌های انتشار ویدئوی خود را شناسایی كنيد و محدودیت‌های آنها را در نظر بگیرید. مخاطب‌های هر کانال انتشار هدف متفاوتی برای جست‌وجوی اطلاعات دارند. هویت بصری، لحن و صدای برند خود را در ساخت محتوای معرفی حتما‌ در نظر بگیرید. برای هر دسته از مخاطبان خود یک ویدئوی معرفی ایجاد کنید. همه ذینفعان شما با مشاهده یک ویدئو مشابه جذب سازمان شما نخواهند شد. در سال‌های اخیر ۷۲درصد کسب‌وکارهای موفق بین ۱ تا ۱۰ ویدئوی معرفی متفاوت برای ذینفعان خود تولید کرده‌اند. در انتهای ویدئو از انواع روش‌های اعلان فراخوان برای مخاطبان خود استفاده کنید. ازآنجایی که ویدئوهای معرفی اولین تجربه بازدیدکنندگان در برخورد با برند شما خواهد بود، به نکات زیر توجه کنید:

  • هرچه کوتاه‌تر بهتر!

«هرچه کمتر بگویید، مردم بیشتر به خاطر می‌سپارند». شما حرف‌ها و اطلاعات بسیاری راجع به محصولات خود دارید که می‌خواهید به مردم منتقل کنید، اما باید بدانید که ویدئوي معرفی یک خلاصه مختصر و مفید از کار شماست و به عنوان یک قلاب عمل خواهد کرد که انگیزه و هیجان ورود به مرحله بعدی را در افراد ایجاد خواهد کرد. نتایج حاصل از پژوهشی در زمینه رفتار مخاطبان با ویدئوهای معرفی نشان داد که بازدیدکنندگان حدود ۹۰درصد ویدئوهای زیر ۳۰ ثانیه را تماشا می‌کنند و هر چه ‌ زمان ویدئو طولانی‌تر باشد، آنها درصد کمتری از آن را خواهند دید به طوری که فقط ۵۰درصد ویدئوهای بین ۳تا ۴ دقیقه‌ای بازدید می‌شود.

با وجود آنکه روانشناسان متوسط توجه مستمر هر انسان را نسبت به یک موضوع حدود ۲۰ دقیقه تخمین زده‌اند، اما به نظر می‌رسد که افراد در مورد ویدئوهای آنلاین بیشتر از ۶۰ ثانیه توجهی نمی‌کنند. سعی کنید مهم‌ترین نکات را در ابتدای ویدئوی معرفی خود داشته باشید زیرا کمتر از ۱۰درصد بازدیدکنندگان تا انتهای ویدئوي شما را مشاهده می‌کنند! نسبت خروج افراد از ویدئوهای طولانی‌تر بسیار بیشتر از ویدئوهای زیر ۶۰ ثانیه است.

  • ساده و واضح نگهش دار!

برای اینکه بتوانید ویدئو را کوتاه نگه‌دارید، بایستی آن‌را ساده نگه‌دارید. یک ویدئوي معرفی خوب روی ۴ چیز ساده تمرکز می‌کند:

الف: مشکل- مسئله و مشکل اساسی مشتریان را نشانه می‌گیرد (۰۰:۰۰ تا ۰۰:۲۰).

ب: راه‌حل- محصول یا خدمات شما را به عنوان راه‌حل آن مشکل معرفی می‌کند (۰۰:۲۰ تا ۰۰:۲۵).

ج: کارکرد – به‌طور خلاصه فرآیند چگونگی کارکرد راه‌حل شما را توضیح می‌دهد (۰۰:۲۵ تا ۰۰:۵۰).

د: اعلان فراخوان- به مردم می‌گویید بعد از مشاهده ویدئو چه کاری بکنند (۰۰:۵۰ تا ۰۰:۶۰).

  •   بر مزایا تمرکز کنید نه ویژگی‌ها!

اگر محصول جدیدی ارائه می‌دهید یا از یک اپلیکیشن یا سرویس وب جدید رونمایی می‌کنید، همیشه وسوسه نمایش دادن ویژگی‌های پرشمار محصول تمامی نخواهد داشت: قابلیت ۱۰۰ گیگ ذخیره‌سازی، دارای صفحه نمایش فول اسکرین، کاربران نامحدود و …. این در حالی است که مزایا برای مشتریان اهمیت دارد، نه یک لیست بی‌پایان از ویژگی‌ها.

به جای ذکر ویژگی‌های مختلف، به مشتری بگویید که این کالا چه مزیتی برای او خواهد داشت و چگونه زندگی را برایش بهتر خواهد کرد. مثلا بگویید: ۱۰۰گیگ ذخیره‌سازی برای اینکه عکس‌های خانوادگی خاطره‌انگیزتان را با خیال راحت حفظ کنید، به دنبال ایده‌هایی از این قبیل باشید. 

  •  کمی سرگرم‌کننده هم باشد!

یک قانون هست که همیشه صحت دارد: «مردم عاشق سرگرمی و تفریح هستند». افزودن یک ویژگی کمی متفاوت به ویدئو، خواه یک جوک باشد یا یک تصویر بامزه، یا چیزی که مایه تعجب یا جلب توجه بشود، باعث می‌شود بیننده در همان لحظه که لبخندی بر لبش می‌نشیند و یا کاملاً درگیر آن عنصر متفاوت می‌شود، با برند شما ارتباط بهتری برقرار کند و این خود کمک می‌کند تا نام شما بر لب مخاطبان بیشتری طنین‌انداز شود چراکه سرگرمی یکی از راه‌های مهم توسعه ویدئوهای معرفی است. 

دیگر راهکارهای مهم و تأثیرگذار مانند استفاده از یک صدای حرفه‌ای برای ویدئو و البته تنظیم موسیقی نیز می‌تواند جذاب باشد. اما ماجرای دیگر این است که ویدئوي معرفی خود را به چه سبکی بسازیم؟ اصلا چه راه‌هایی برای ساختن این ویدئوها وجود دارد؟ یکی از اشکال ساخت ویدئو، استفاده از تکنیک استاپ موشن است که علاوه بر سادگی نسبی فرآیند ساخت، جذابیت خاص خود را داراست. روش دیگر، ضبط زنده و فیلمبرداری است. اما این روش به علت نیاز به استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای روش پرهزینه‌ای محسوب می‌شود. 

انیمیشن نیز این روزها به یکی از هیجان‌انگیزترین و سرگرم‌کننده‌ترین ابزار ساخت ویدئو بدل شده است چرا‌که در ساخت انیمیشن هیچ‌گونه مانعی برای تخیل و تصویرپردازی وجود ندارد. مزیت دیگر آن نیز ارزان‌بودن تهیه ویدئو کوتاه انیمیشنی است. ویدئوهای ضبط شده از صفحه نمایش خصوصا‌ برای ویدئوي معرفی اپلیکیشن‌های موبایل و یا فیلم‌های آموزشی وب، بسیار پرکاربرد و مقرون‌به‌صرفه‌اند. پیش از هر چیز، باید دانست که در نهایت ایده خلاقانه در ساخت ویدئو بهتر از هر ابزار دیگری شما را به اهدافتان خواهد رساند. پس همیشه به دنبال یک ایده ناب، ساده و چشمگیر باشید. یک ویدئوی معرفی متفاوت، همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.