نمایش امید در اینوتکس ۲۰۱۹

0

نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس از فردا به مدت۴ روز در فضایی به مساحت ۹۰۰۰ مترمربع، در نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان اتفاقات هیجان انگیزی خواهد بود.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس طی هفت دوره برگزاری میزبان استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور زیادی از کشورهای مختلف بوده است.

این نمایشگاه در طول ۷ دوره گذشته میزبان بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده (غرفه‌دار) از ۲۵ کشور مختلف بوده است و اهدافی همچون تبادل فناوری میان شرکت‌های خصوصی، سرمایه‌گذاری مشترک و مشارکت در پروژه‌های تحقیق و توسعه و … را دنبال کرده است.

در این راستا تاکنون بیش از ۷۰۰ جلسه مذاکره اختصاصی (B۲B) میان شرکت‌کنندگان در نمایشگاه برگزار شده است. هشتمین دوره این نمایشگاه (۲۰۱۹ INOTEX) از روز یکشنبه ۱۹ لغایت چهارشنبه ۲۲ خردادماه ۹۸ در فضایی به مساحت ۹۰۰۰ مترمربع، در نمایشگاه بین‌المللی تهران، برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، با تکیه بر تجارب قبلی خود، میزبان اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری کشورها خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰۰۰ نفر متخصص و افراد تحصیلکرده و بازیگران مختلف اکوسیستم استارتاپی از این نمایشگاه بازدید کنند.

چندین هیئت تجاری از کشورهای خارجی نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد. همچنین، چندین رویداد تجاری و ترویجی در طول نمایشگاه برگزار خواهد شد که دسترسی تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات و صاحبان دانش فنی را به مشتریان و سرمایه‌گذاران موجب خواهد شد.

تاریخچه
اینوتکس ۲۰۱۸
۳ الی ۶ خرداد ۱۳۹۶

در سال «حمایت از کالای ایرانی» و به جهت ظرفیت‌سازی برای تولید دانش و محصول ایرانی و نیز تجاری‌سازی آنها هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (۲۰۱۸ INOTEX) طی روزهای ۱۴ الی ۱۶ تیر ماه ۹۷، در مجتمع نمایشگاهی گفتگو برگزار شد.

هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه حمایت از محصولات و خدمات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها بود که توسط پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد.

در طول مدت برگزاری نمایشگاه، بیش از ۶۰۰۰ نفر بازدیدکننده، با متوسط سنی۲۹/۱ سال از نمایشگاه بازدیدکردند که طبق آمار، ۸۳درصد از این افراد برای بار اول با این نمایشگاه آشنا شده بودند.

همچنین، بیش از۹۷درصد از بازدیدکنندگان را افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر تشکیل می‌داد، که این نشان از مقبولیت روبه‌افزایش این نمایشگاه برای افراد تحصیلکرده جامعه و فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور دارد.

اینوتکس ۲۰۱۷
۲ الی ۵ خرداد ۱۳۹۶

ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (۲۰۱۷  INOTEX) از تاریخ ۲ الی۵خردادماه ۱۳۹۶ ، در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، برگزار شد.

در این نمایشگاه ۲۲۶ غرفه و استندآپ کانتر از ۱۰ کشور مختلف در قالب شرکت‌های فناور، مخترعان، استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها و پارک‌های فناوری، حضور داشتند و رویدادهایی همچون استارتاپ دمو، فستیوال اختراعات حوزه تجهیزات پزشکی، نوآوردگاه، سومین نشست شبکه‌سازی نوآوری و… در آن برگزار شد.

در اینوتکس ۲۰۱۷، برای اولین بار بود که اجزای دیگری از اکوسیستم نوآوری و فناوری (به‌غیر از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان) در نمایشگاه حضور داشتند و تجربه موفق آن دوره، پایه‌گذار حضور همه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری در ادوار بعدی بود.

اینوتکس ۲۰۱۶
۲ الی ۵ خرداد ۱۳۹۵

نمایشگاه پنجم که ۲۰۱۶ INOTEX بود، طی ۴ روز ابتدایی خردادماه ۹۵، در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران، برگزار شد. این نمایشگاه میزبان ۱۷۴ شرکت فناور از ۱۵ کشور مختلف بود و دومین نشست شبکه‌سازی نوآوری و رویداد سیلیکون ایران نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ جلسه مذاکره B۲B میان شرکت‌های فناور برگزار شد که نتیجه آن انعقاد ۶۶ سند همکاری و تفاهم‌نامه میان شرکت‌های ایرانی و خارجی بود.

همچنین، سه نشست تناظریابی میان شرکت‌ها در ۳ حوزه «نفت و گاز و انرژی»، «تجهیزات پزشکی» و «فناوری اطلاعات و ارتباطات» برگزار شد که با استقبال مناسب شرکت‌های حاضر در نمایشگاه روبه‌رو بود.

اینوتکس ۲۰۱۵
۲۰ الی ۲۳خرداد ۱۳۹۴

چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (۲۰۱۵ INOTEX) از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ خردادماه ۱۳۹۴، در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران، برگزار شد. در این نمایشگاه ۱۱۸ شرکت از ۱۶ کشور حضور یافتند و ۲۵ سند همکاری و قرارداد نیز بین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه امضاء شد.

در این نمایشگاه برای استفاده از نظرات اساتید برجسته خارجی و داخلی درخصوص موضوعات روزِ مدیریتِ نوآوری و فناوری، نشستی با عنوان شبکه‌سازی نوآوری برگزار شد که طی سال‌های آتی، ادوار بعدی آن نیز همزمان با نمایشگاه برگزار می‌شود.

هدفگذاری اصلی این نمایشگاه مواجهه و تعامل بین شرکت‌های فناور ایرانی و خارجی، به‌منظور تبادل فناوری و انتقال تکنولوژی، بود.

اینوتکس ۲۰۱۴
۲ الی ۴ خرداد ۱۳۹۳

پس از برگزاری دو دوره موفق «نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته» در کشور که با حضور شرکت‌هایی از کشورهای روسیه، اوکراین و بلاروس برپا شد، دبیرخانه نمایشگاه تصمیم گرفت که درهای رویداد را به روی شرکت‌های کشورهای دیگر نیز بگشاید و به این ترتیب سومین دوره نمایشگاه، نام خود را به «نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX)» تغییر داد.

در ۲۰۱۴ INOTEX تعداد ۱۱۱ شرکت از ۸ کشور مختلف، از جمله میهن عزیزمان، حضور داشتند و برای اولین بار، نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، در سالن خلیج فارس، برگزار شد.

تغییر این رویکرد باعث استقبال بسیار زیاد شرکت‌های ایرانی از نمایشگاه شد، به‌نحوی که بسیاری از شرکت‌های متقاضی حضور به دلیل کمبود فضا از حضور بازماندند.

اینوتکس ۲۰۱۳
۷ الی ۹ اسفند ۱۳۹۳

دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته با تکیه بر تجربه برگزاری اولین دوره، با حضور ۷۲ شرکت روسی، بلاروسی و اوکراینی طی ۳ روز در محل مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری (سالن همایش‌های حجاب) در تهران برگزار شد.

همانند دوره اول نمایشگاه، هدف از این رویداد معرفی فناوری‌های خارجی مورد نیاز کشورمان از طریق حضور صاحبان فناوری و شرکت‌های فناور خصوصی از خارج کشور بود.

در حاشیه این نمایشگاه، نشست تخصصی اکتشاف، استخراج و ذخیره‌سازی نفت با حضور هیئتی ۱۶ نفره از کشور روسیه برگزار شد که در جریان آن نمایندگانی از شرکت ملی نفت ایران، شرکت‌های حفاری و اکتشاف، شرکت ملی گاز ایران و … حضور داشتند.

بخش خدمات تخصصی با ۸ غرفه برای راهنمایی شرکت‌های خارجی و نیز ایجاد زمینه برای انتقال فناوری آنها به کشور طراحی شده بود که خدماتی مانند ثبت شرکت‌ و امور تجاری در ایران، ضمانت فناوری با کمک صندوق توسعه فناوری‌های نوین و مدیریت جلسات تخصصی با کمک شرکت فن بازار ملی ایران از جمله‌ آنها بود.

اینوتکس ۲۰۱۲
۱ الی ۳ اسفند ۱۳۹۲

در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۲ که با حضور بیش از ۸۰ نفر از متخصصان روسی، در قالب ۵۲ شرکت فناور، از اول تا سوم اسفندماه ۱۳۹۰ برگزار گردید، شرکت‌های روس آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را در زمینه‌هایی همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی و نفت و گاز و فناوری زیستی، هوافضا و ساخت تجهیزات به معرض نمایش گذاشتند.

در فرایند برگزاری این نمایشگاه بر گسترش و تعمیق مبانی همکاری و تعامل بین کشور ایران و روسیه، به‌ویژه در حوزه فناوری‌های پیشرفته، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید شد، که این امرمنجر به شناسایی و معرفی طرح‌ها و دستاوردهای فناوری‌های نوین و ایجاد یک فضای مناسب برای تبادل دانش تکنولوژی گردید.

رویدادها

رویدادهای حوزه فناوری و کارآفرینی ابزار مهمی برای همکاری و مشارکت بین صاحبان ایده، صاحبان سرمایه، فناوران و نوآوران هستند.

شرکت‌کنندگان در این رویدادها علاوه‌بر افزایش مهارت‌های تخصصی، از فرصت‌هایی مانند شبکه‌سازی، دسترسی به منابع سرمایه، مربیان، متخصصان و مزایای زیاد دیگر بهره‌مند می‌شوند.

رویدادهای کارآفرینی مختلفی را که در سراسر جهان برگزار می‌شود می‌توان بر اساس ماهیت رویداد، در چهار مفهوم شبکه‌سازی، آموزش، سرمایه‌گذاری و همکاری و مشارکت طبقه‌بندی کرد.

اینوتکس هرسال ضمن شناسایی مهمترین این رویدادها و نیز همکاری با برگزارکنندگان آنها، میزبانی این رویدادهای مهم را عهده‌دار خواهد بود. برخی از این رویدادها به پیش از برگزاری نمایشگاه مربوطند و نتایج آنها در نمایشگاه منعکس خواهد شد.

هشتمین دوره این نمایشگاه (۲۰۱۹ INOTEX) از روز یکشنبه ۱۹ لغایت چهارشنبه ۲۲ خردادماه ۹۸ در فضایی به مساحت ۹۰۰۰مترمربع، در نمایشگاه بین‌المللی تهران، برگزار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰۰۰نفر ازفعالان اکوسیستم استارتاپی از این نمایشگاه بازدید کنند

اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه

طبق منشور سازمان ملل متحد، امور و اهداف سازمان ملل توسط ۶ رکن اصلی و صدها زیرمجموعه انجام می‌‌پذیرد که یکی از این ارکان، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد اکوسوک (UNECOSOC) است.

اسکاپ برای دگرگون‌ساختن منطقه آسیا و اقیانوسیه و در راستای توسعه پایدار، اهداف هفده‌‌گانه‌ توسعه پایدار را در دستور کار هفت کمیته قرارداده است. یکی از این اهداف اصلی «تقویت ابزارهای اجرا و احیای مشارکت جهانی برای تحقق توسعه پایدار علم، فناوری و نوآوری» است که به کمیته نوآوری و فناوری آن واگذار شده است.

بر طبق مصوبه دومین کمیته نوآوری و فناوری اسکاپ (سال ۲۰۱۸، بانکوک)، برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران به تأیید اعضا رسید و با هماهنگی‌‌های صورت‌گرفته، اینوتکس ۲۰۱۹ میزبان این رویداد بزرگ با حضور تصمیم‌‌گیران عالی‌‌رتبه بین‌‌المللی از ۶۲ کشور عضو اسکاپ خواهد بود.

همزمانی این رویداد با نمایشگاه INOTEX ۲۰۱۹ فرصت ویژه و ارزشمندی برای شرکت‌ها و استارتاپ‌های حاضر در نمایشگاه برای توسعه بازار محصولات و یافتن مشتریان و شرکای جدید بین‌‌المللی خواهد بود.

اکو سیستم نوآوری و فناوری، زیر یک سقف

اینوتکس

رویداد اینوتکس پیچ

رویداد inotexpitch به عنوان یکی از بخش‌های رویدادی نمایشگاه ۲۰۱۹ Inotex برگزار می‌شود. هدف از این رویداد معرفی استارتاپ‌ها و ایده‌های برتر به سرمایه‌گذاران و شناسایی تیم‌ها و استارتاپ‌های فعال در شهرهای مختلف است.

مرحله اولیه این رویداد، در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در ۶ شهر ایران (یزد، بندرعباس، رشت، تهران، بیرجند و کرمانشاه) از تاریخ ۲۳/۱/۱۳۹۸ تا ۸/۲/۱۳۹۸ برگزار شد.

افرادی که برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام آنلاین انجام دادند پس از داوری اولیه ایده‌هایشان مجوز حضور در مرحله رقابت حضوری را پیدا کردند. تیم‌های راه‌یافته به مرحله حضوری در هر یک از شهرهای محل برگزاری فرصت حضور داشتند و در مقابل داوران و حضار ایده یا استارتاپ خود را معرفی کردند.

در پایان این رویداد از هر شهر ۲ تیم برای حضور در رویداد نهایی تهران که همزمان با نمایشگاه اصلی برگزار خواهد شد انتخاب شدند. پس از انجام رقابت در مرحله نهایی داوران ۳ تیم را به عنوان تیم‌های منتخب معرفی می‌کنند.

به تیم‌های منتخب جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین با توجه به حضور سرمایه‌گذاران در مرحله نهایی رویداد inotexpitch امکان مذاکره و جذب سرمایه برای ایده‌های برتر فراهم خواهد شد.

کافه سرمایه اینوتکس

رویداد کافه سرمایه گردهمایی تخصصی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی و گروهی از استارتاپ‌های برتر است که اولین بار در فروردین ماه ۹۷، با همکاری فرابورس ایران، همزمان با نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در فین‌استارز ۲۰۱۸ برگزار شد.

نحوه‌ برگزاری این رویداد بدین صورت است که نماینده هر شرکت یا سرمایه‌گذار در میز اختصاصی خود مستقر می‌شود و تمامی استارتاپ‌ها در مدت زمانی کوتاه به صورت خصوصی خود را به آنها معرفی می‌کنند.

در نهایت نماینده هر شرکت یا سرمایه‌گذار می‌تواند به استارتاپ مورد علاقه خود پیشنهاد همکاری ارائه دهد. دومین برنامه جذب سرمایه در هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس، با همکاری پارک فناوری پردیس تیرماه ۹۷ برگزار شد و سومین دوره از رویدادهای کافه سرمایه، دی ماه ۹۷ همزمان با نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با همکاری همه‌جانبه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

رویداد کافه سرمایه اینوتکس جهت تسهیل امر جذب سرمایه و ایجاد زمینه رشد استارتاپ‌های برتری که نیاز به جذب سرمایه داشتند تدارک دیده شد.

رویداد کافه سرمایه اینوتکس در آمار و ارقام

استارتاپ‌های ثبت‌نام کرده: ۱۵۰+
سرمایه‌گذاران حاضر در رویداد: ۲۹۰
استارتاپ‌های مورد تأیید در جلسات: ۷۷
سرمایه‌گذاران مایل به سرمایه‌گذاری در جلسات: ۸۱
جلسات برگزارشده در سه رویداد: ۴۰۰+
جلسات موفق در سه رویداد: ۲۷۲
رویداد کافه سرمایه اینوتکس در سال ۱۳۹۸ همزمان با برگزاری هشتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس از ۱۹ الی ۲۲ خردادماه برگزار خواهد شد.

رویداد INOTEX Talent

اینوتکس تلنت یک شتابدهی شغلی است که شرکت‌ها و جوانان، به‌خصوص دانشجویان و تازه فارغ‌‌التحصیلان، را در کنار یکدیگر جمع می‌کند. این رویداد دو روزه شرکت‌های بزرگ را در ارتباط با جوانان مستعدی که به فکر آینده‌‌شان هستند، قرار می‌‌دهد و در نهایت به ایجاد فرصت‌های شغلی و توانایی جوانان برای تصمیم‌‌گیری آگاهانه جهت انتخاب شغل مناسب منجر خواهد شد.

استیج

یکی از مهمترین بخش‌های اینوتکس ایجاد پیوند بین تمامی اجزای اکوسیستم استارت‌آپی ایران ‌و ایجاد سکویی برای فعالیت و مهمتر از آن، مشارکت آنها با یکدیگر است. اینوتکس استیج دقیقاً با همین هدف برگزار خواهد شد.

کنفرانسی با بخش‌های مختلف که تمام اجزای اکوسیستم را به نمایش خواهد گذاشت و سرآغاز مشارکتی عظیم در سطح کشور خواهد بود. اینوتکس استیج برای همه فعالان و علاقه‌مندان است، از کسانی که تازه در فکر شروع راه کارآفرینی هستند تا کسانی که سال‌ها در این صنعت فعالیت کرده‌اند و عامل شکوفایی این صنعت در کشور و منطقه شده‌اند.

تجربه فناوری

در نمایشگاه‌ها فارغ از اینکه در حوزه فناوری و نوآوری باشند یا هر حوزه دیگری، مخاطبان زیادی علاقه‌مندند تا علاوه بر بازدید و پرسش و پاسخ و دیدن و شنیدن، حضوری از جنس تجربه داشته باشند!

تجربیاتی که درک را نسبت به محصول مورد بررسی بالا برده و باعث می‌شود با لمس عینی محصول و آشنایی بهتر با جزئیات آن، هرگز آن را از یاد و خاطر نبرند.

این امکان، برای دومین بار در نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری، موسوم به Inotex ۲۰۱۹ ، مهیا خواهد شد. به همین منظور، بخشی تحت عنوان «تجربه فناوری» با هدف لمس فناوری‌ها و تکنولوژی‌های موجود در عصر حاضر یا نمونه‌های محدودی از فناوری‌های آینده، در این نمایشگاه ایجاد گشته است.

اینوتکس کوآپ (INOTEX Co-op)

آنچه در رویداد کوآپ (Co-Opp) اینوتکس اجرا خواهد شد، برگزاری جلسات B۲B بین افراد کلیدی شرکت‌های بالغ و استارتاپ‌ها در حوزه‌های مشخص و طبقه‌بندی شده است که بر اساس نیاز هر دو سمت تنظیم شده‌اند.

محوریت جلسات، ایجاد یک همکاری ثمربخش بین طرفین خواهد بود که منجر به رفع نیاز به بازار، سرمایه‌گذاری، نوآوری سازمانی و حتی افزایش مشتریان می‌شود.

هاب رسانه

یکی از بخش‌هایی که برای اصحاب رسانه در اینوتکس ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده هاب رسانه است. این فضا برای استفاده خبرنگاران و اینفلوئنسرهاست و آنها می‌توانند در آن حضور پیدا کنند و از دسترسی آسان و مستقیم به فعالان کسب‌وکارهای مرتبط بهره برند و با دیگر رسانه‌ها تعامل مستقیم داشته باشند و دسترسی به محتوای رویدادهای متعدد مرتبط با نوآوری برایشان مهیا باشد و بسیار موارد دیگر.

پس اگر شما هم از اصحاب رسانه هستید جایتان در اینوتکس خالی است. همچنین شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که علاقه‌مند به رونمایی از محصول یا خدمات ویژه هستند، می‌توانند با تخفیف ویژه از این فرصت استفاده و به راحتی موج خبری و رسانه‌ای ایجاد کنند.

سی‌ونهمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور

سی‌ونهمین نشست رؤسای پارک‌های فناوری کشور، با هدف هم‌اندیشی، هم‌افزایی و تبادل نظر، همزمان با هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX۲۰۱۹)، در محل تالار مروارید، واقع در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران، برگزار می‌شود.

در این نشست که روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه ۹۸ برگزار می‌شود، ضمن بررسی آخرین تحولات حوزه پارک‌های فناوری، رئیس پارک فناوری پردیس و رؤسای پارک‌های علم و فناوریِ زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به ارائه نقطه‌نظرات و دغدغه‌های خود پیرامون توسعه فناوری و کمک به کارآفرینی و نوآوری می‌پردازند.

همچنین، با توجه به برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (APIF) در نمایشگاه اینوتکس، رؤسای پارک‌های فناوری سراسر کشور در پنل مربوطه با عنوان «policymaking practices to support technology parks and incubation centers» حضور پیدا می‌کنند.

جدول زمانبندی برگزاری نمایشگاه اینوتکس

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.