شرکت Rakuten با مبلغی معادل با ۹۰۰ میلیون دلار Viber را خریداری می کند

0

وایبر

شرکت Rakuten با مبلغی معادل با ۹۰۰ میلیون دلار Viber را خریداری می کند. اما دلیل آن چیست؟ Rakuten به رشد پلتفرم های پیام رسانی از طریق تلفن همراه تمرکز می کند و قصد دارد با یکی از برترین و مهم ترین شرکت های فناوری، به عبارت دیگر برنامه ژاپنی Line، رقابت کند.

اما چرا شرکتی مانند Rakuten که سالانه ۴۰۰ میلیارد ین (تقریباً ۴ میلیارد دلار) درآمد دارد، می خواهد وارد صنعت تماس ها و چت های رایگان با هزینه ای برابر با ۱ میلیارد دلار شود؟

به طور خلاصه باید گفت برنامه های پیام رسانی مهم ترین بخش از کارایی های دستگاه های همراه به شمار می روند. هر شرکتی که در زمینه محتوا یا خدمات اینترنتی کار می کند باید در صنعت را زیر نظر داشته باشد به ویژه اگر این شرککت در آسیا باشد زیرا تعداد کاربران اینگونه برنامه های تماس رایگان در آسیا بیشتر از هر قاره دیگر است.

شرکت Rakuten علاوه بر خرید سایت های خرده فروشی مانند Buy.com و Play.com، وارد حوزه سرگرمی نیز شده است تا برند خود را در بازارهای بین المللی مطرح کند. این شرکت در حوزه سخت افزار (Kobo) و محتوا (Viki و Wuaki) وارد شده است اکنون قصد دارد وارد بازار توزیع شود.

این شرکت در بین برنامه های پیام رسانی مختلف، وایبر را انتخاب کرده است زیرا برنامه های دیگر یا فروشی نبودند (مانند WeChat و WhatsApp) یا با قیمت های هنگفت و چند برابر به فروش می رسیدند (مانند Kakao Talk). در نتیجه وایبر که هنوز روزهای اول درآمد زایی خود را سپری می کرد و ۲۸۰ میلیون کاربر ثبت شده داشت یک گزینه کاملاً مناسب بود.

خدمات وایبر روی تماس های صوتی متمرکز شده است و کار با آن ساده است. وایبر از طریق فروش برچسب ها و اعتبار تماس بین المللی درآمد کسب می کند. به علاوه این شرکت معتقد است وایبر پتانسیل خوبی برای پلتفرم بازی دارد. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.