سبک زندگی استارتاپی : چرا چاپلوس‌ها حالشان ناخوش است؟

0

آخرین نفری هستید که از در اداره بیرون می‌روید و برای کار کردن ساعت مشخصی را قائل نیستید؟ استرس جاماندن از کار یا ترس از ترافیک و طولانی‌شدن راه کلافه‌تان کرده؟ دلتان می‌خواهد زود بازنشسته شوید و هیچ دلبستگی به کاری که انجام می‌دهید، ندارید؟ محققان می‌گویند همه این موارد کافی است تا جان شما به خطر بیفتد.

  •  اضافه‌کاری نکنید

به کار کردن معتادید؟ محققان می‌گویند معتادان به کار، یعنی کسانی که بیشتر از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های جسمی و روانی قرار می‌گیرند. از آنجا که این افراد خورد و خوراک سالم و منظمی ندارند و به‌خاطر اینکه سرشان شلوغ است، اغلب از معاشرت اجتماعی بی‌دغدغه هم محرومند، کم‌تحرکند و مدام در یک حالت سر جایشان نشسته و مشغول کارند، در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌گیرند. شاید باورش برای شمایی که به کار معتادید، سخت باشد، اما به باور محققان کسانی که ۱۰ ساعت در روز کار می‌کنند، ۶۰درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. از طرف دیگر، بی‌تحرکی این افراد دردهای جسمی را به جانشان می‌اندازد و باعث ضعیف‌شدن عضلات و استخوان‌هایشان می‌شود.

  •  ایمیل‌هایتان را روی هم تلنبار نکنید

میل‌باکس پری که مدتی است به آن سر نزده‌اید، می‌تواند شما را دچار اضطراب کند. اضطراب پیام‌های ناخوانده، مشکلی است که بسیاری از کارمندهای سرشلوغ، گرفتارش هستند. برای اینکه این اضطراب روان شما را تهدید نکند، پیام هشداری که از رسیدن ا‌یمیل تازه خبر می‌دهد را روی تلفن همراهتان فعال نکنید و به خودتان بگویید که هر روز در ساعت مشخصی به میل‌باکس‌تان سرک می‌کشید و به پیام‌ها پاسخ می‌دهید.

  •  زود بازنشسته نشوید

حتی اگر خیلی وقت است که به کار مشغولید و دلتان می‌خواهد مدتی به حال خودتان رها شوید، تقاضای بازنشستگی زودتر از موعد نکنید. محققان می‌گویند مردهایی که زودتر از ۶۷ سالگی بازنشسته می‌شوند، زودتر می‌میرند و به باور آنها بازنشستگی زودتر از موعد، به ازای هر سال‌، ۲ ماه از عمر آنها را کم می‌کند.

  •  کاری که دوست ندارید را انجام ندهید

چه نیاز مالی داشته باشید، چه از خانه‌نشینی بترسید و چه به فکر بهبود شرایط در آینده باشید، باید بدانید که انجام دادن هر‌روزه کاری که دوستش ندارید، سلامت جسم و روان شما را به خطر می‌اندازد. محققان می‌گویند کسانی که مجبورند کار دوست‌نداشتنی‌شان را انجام دهند، از بیماری‌های مختلفی رنج می‌برند و بیشتر به سندرم خستگی مزمن و اختلالات اضطرابی دچار می‌شوند.

  •  خانه‌تان را جا‌به‌جا کنید

اینکه در مسافتی طولانی هر روز سر کار بروید و برگردید، می‌تواند در درازمدت باعث مضطرب‌شدنتان بشود. محققان می‌گویند کسانی که برای رسیدن به محل کارشان بیشتر از ۲۰ دقیقه در راهند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به فرسودگی شغلی هستند و بیشتر به اضطراب و دیگر اختلال‌های روانی دچار می‌شوند. پس اگر شما هم چنین شرایطی دارید، با تغییر موقعیت خانه یا محل کارتان از این خطر آسوده شوید.

  •  تملق رئیستان را نگویید

حتی اگر رئیستان از شنیدن مدح و ستایش لذت ببرد، نباید به این کار تن بدهید. نه به‌خاطر اینکه خوشامد‌گویی کردن راه اخلاقی‌ای برای پیشرفت نیست، بلکه به این دلیل که این کار به خود شما، قبل از هر کس دیگری آسیب می‌زند. محققان می‌گویند کسانی که در محل کارشان چاپلوسی می‌کنند، به سلامت روانشان آسیبی جدی وارد می‌کنند. با توجه به مطالعات انجام شده، تملق‌گویی از رئیس، باعث بیشتر‌شدن تنش‌های کاری، احساس خستگی روانی و در نهایت ابتلا به افسردگی می‌شود و اوضاع شما را به‌مراتب آزار‌دهنده‌تر از کسانی می‌کند که بدون چاپلوسی برای پیشرفت کردن تلاش می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.