برنده جایزه خلاقیت تایمز

آدیتی آواستی کارآفرین جوان هندی

0

آدیتی آواستی کارآفرین جوانی است که در زمینه تکنولوژی آموزشی فعالیت می‌کند. او متولد دهم دسامبر۱۹۸۱، در پنجاب هندوستان، است. تحصیلات ابتدایی خود را در هندوستان به اتمام رساند و برای تحصیلات تکمیلی به دانشگاه تجارت شیکاگو رفت.

آدیتی آواستی از همان دوران کودکی به فکر ایجاد شغلی مستقل بود. به همین دلیل، در خدمات مشاوره تاتا مشغول به کار شد. بعد از دریافت مدرک ام بی ای، در مقامِ مسئول استراتژیِ ساخت ابزارهای موبایلی به آفریقا سفر کرد.

آواستی سال ۲۰۱۲ استارتاپ اِمبیب را راه اندازی کرد. امبیب با سرمایه‌ای ۷۰۰ هزار دلاری تأسیس شد. این مبلغ را دوستان و اقوام آواستی فراهم کرده بودند.

او در مرحله بعدی تأسیس استارتاپ امبیب از شرکت سرمایه‌گذاری کالاری و شرکت سرمایه‌گذاری لایت‌باکس کمک گرفت.
هدف اصلی آدیتی آواستی پیشرفت و توسعه خدمات آموزشی در هند بوده است.

وی نخست در پرورش دانش‌آموزان راجستانی کوشید. زیرا در راجستان قبل از تأسیس امبیب کامپیوتر ناشناخته مانده بود. دانش‌آموزان راجستانی نه تنها کامپیوتر نداشتند که ترک تحصیل هم می‌کردند. آنها از رؤیاهای خود دست می‌کشیدند و آزمون‌های مهندسی و پزشکی را امتحان نمی‌کردند.

پلتفرم شخصی‌سازی آموزش

امبیب یک پلتفرم شخصی‌سازی عمیق برای آموزش دانش‌آموزان است. دانش‌پژوهان و اساتید به‌یُمن استفاده از هوش مصنوعی و علوم داده‌ها در محیط امبیب قدرت ارائه و یادگیری پیدا می‌کنند.

آدیتی آواستی در مورد اپلیکیشن بایجو گفته است: «بایجو شرکت آموزش ویدئویی برای امبیب است. آموزش‌های ویدئویی جنبه دست‌یابی شخصی دارند. هدف ما این نیست که برای هر موضوعی ویدئو بسازیم.

با این حال، ساخت رسانه‌های آموزشی در فراگیری هر سبکی مؤثر است.» بایجو استارتاپ یونیکورن هندی در حوزه آموزشی است. آواستی آموزش کارآفرینی را با هدف مردمی‌سازی شروع کرد. اما در هندوستان تأسیس شرکتی در زمینه آموزش، آن هم با استفاده از فناوری‌های جدید، چالش‌برانگیز است.

سال ۲۰۱۸، موکش امبانی ۷۳درصد از سهام امبیب را خرید. آدیتی آواستی طی سال‌های فعالیتش جوایز کارآفرینی مختلفی گرفت و مصاحبه‌های گوناگونی انجام داد.

سال ۲۰۱۵، نام او در لیست کارآفرین‌های زیر ۴۰ سال قرار گرفت و دو سال بعد یکی از ۱۰۰ زنی بود که با بیسوادی مبارزه می‌کرد. او جایزه مدیر سال را در فوریه ۲۰۱۸ دریافت کرد.

او یک سال بعد توسط مجله کارآفرین و کنگره آموزش هند به عنوان کارآفرین زن سال شناخته شد. آواستی مارس ۲۰۱۹ هم برنده جایزه خلاقیت سال از سوی مجله اقتصادی تایمز شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.