با لنز چشم‌تان با تلفن‌ صحبت کنید؟

0

محققان می‌گویند اتصال بی‌سیم برای دستگاه‌های کاشتنی می‌تواند نحوه مدیریت بیماری‌های مزمن را دگرگون کند. برای مثال یک لنز چشمی می‌تواند میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت را از طریق اشک چشم اندازه‌گیری کرده و در صورت پایین آمدن قند خون، اعلان‌هایی را به تلفن ارسال کند.

گوگل توجه خاصی به این فناوری کرده است و در حال انجام تحقیقاتی درباره لنزهای چشمی هوشند است که بتواند میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت آزمایش کند.

با استفاده از تراشه‌های بی‌سیم و حسگر‌های گلوکز کوچک که بین لایه‌های لنز چشمی نرم تعبیه می‌شود، لنزهای چشمی به‌گونه‌ای طراحی شده است تا میزان قند خون را در اشک فرد اندازه‌گیری کند.

گوگل می‌گوید دانشمندان در تلاش هستند با از چراغ‌های ال‌ای‌دی برای هشدار دادن به کاربران استفاده کنند.

این فناوری، سیگنال‌های بلوتوث را از طریق هوایی به انتقالات وای‌فای تبدیل می‌کند و تلفن هوشمند یا ساعت هوشمند می‌تواند آن‌ها را دریافت کند. در این صورت دستگاه‌ها می‌توانند بدون تجهیزات خاصی با سایر دستگاه‌ها در ارتباط باشند.

علاوه بر مصارف پزشکی، از این فناوری می‌توان در فعالسازی کارت‌های اعتباری هوشمند برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کرد. برای مثال، اگر دو نفر بخواهند یک صورتحساب رستوران را تقسیم کنند، کافی است با هم روی کارت‌های خود تلنگر بزنند تا اطلاعات به اشتراک گذاشته شود.

استفاده از این فناوری برای برقراری ارتباط با دستگاه‌های تلفن همراه می‌تواند نشان‌دهنده قدرت اتصال در هر مکانی باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.