بازاریابان محترم محتوا، این اشتباهات را تکرار نکنید!

0

چرخه هدف‌گذاری و اجرا، مهم‌ترین بخش استراتژی بازاریابی محتوای شماست. انجام کارهای درست را برنامه‌ریزی و آن کارها را درست اجرا کنید. پیش از اقدام به بازاریابی محتوا انتظارات بلندمدت خود را مشخص کنید. محتوا در کوتاه‌مدت کاری از دستش برنمی‌آید. به آن فرصت دهید تا بتواند در یک فرآیند صحیح با گذشت زمان چیزی را به شما نشان دهد که شگفت‌زده شوید!‌ قبل از آنکه بدانید چه کاری باید انجام دهید به کارهایی که نباید انجام دهید بیشتر فکر کنید:

  •  افراط در پیروی از تجربیات دیگران!

بارها و بارها با تابوهایی مثل «بهترین زمان انتشار در اینستاگرام ساعت ۸ شب است!»، «هرگز ایمیل‌های خود را چهارشنبه نفرستید!»، «دکمه فراخوان نباید قرمز باشد!» و… مواجه شده‌اید. مهم‌ترین دلیلی که کسب‌وکارها این تابوها را دنبال می‌کنند این است که می‌خواهند در یک مسیر امن حرکت کنند، در حالی که مسیرهای امن تکراری و بدون نوآوری هستند. برای دستیابی به نتایج شگفت‌انگیز باید ریسک‌پذیر باشید. اگر می‌خواهید متمایز و منحصربه‌فرد دیده شوید اولین گام این است که تابوها را بشکنید و خودتان باشید. اگر ایده منحصربه‌فردی دارید امتحانش کنید و اگر اشتباه کردید به سرعت از آن یاد بگیرید و چابک باشید. همیشه به دنبال راه جدیدی باشید که برای کسب‌وکار شما بهتر عمل کند.

  •  نادیده‌گرفتن بهترین‌های بازاریابی محتوا

اگر شما از نوآوران بازاریابی محتوا غافل شوید، رویکردها، تاکتیک‌ها و راهنماهایی را از دست می‌دهید که می‌توانست شما را به یک رهبر و نوآور در صنعت خود تبدیل کند. گاهی با بررسی رویکردهای آنها ایده‌های جدید و یا راه‌حل مشکلات خود را می‌یابید. این کار به معنای تقلید از روش‌های بازاریابی محتوای رقیب مستقیم خود نیست. تقلید از رقیب بهترین کار ممکن برای شکل نگرفتن برند و شخصیت شما و تقویت تصویر نوآور آن رقیب در ذهن مخاطبان است. شما باید روندهای صنعت بازاریابی محتوا در دنیا را بررسی کنید. برای مثال ردبول و لگو از بهترین استراتژی‌های بازاریابی محتوا برخوردارند. بازفید، Upworthy و Viral Nova از بهترین انتشاردهندگان آنلاین محتوا هستند. همچنین Hubspot، Buffer و Kissmetrics بهترین وبلاگ‌های دنیا را دارند. این شرکت‌ها که در صنعت‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند، مثال‌هایی از کسب‌وکارهای نوآور و موفقی است که بهترین ایده‌ها را در بازاریابی محتوای خود اجرا کرده‌اند. 

  •  انتظار بازدهی کوتاه‌مدت از محتوا 

محتواهای مختلف ابزارهای بازاریابی هستند که معمولاً نتایج بلندمدت را به دنبال دارند. برای مثال وبلاگ‌نویسی ایجاد یک دارایی آنلاین برای کسب‌وکار شماست که نمی‌تواند اثرات زودبازدهی مثل افزایش تعداد بازدیدکنندگان در لحظه، افزایش ROI و افزایش فروش در کوتاه‌مدت را به دنبال داشته باشد. ممکن است محتواهای تولیدی ماه‌های پیش در ماه‌های آینده بازدید داشته باشد و معمولاً ۱۰درصد نرخ بازدید وب‌سایت در یک ماه مربوط به محتوای آن ماه است و مابقی ۹۰درصد بازدیدها مربوط به محتواهای پیشین است. مایکل برنر، مدیرعامل یکی از آژانس‌های موفق بازاریابی محتوا در دنیا می‌گوید: «پشت هر محتوای بدی یک مدیر اجرایی وجود دارد که برای افزایش زودهنگام فروش خود درخواست تولید آن را داشته است.» معمولاً همه مدیران درخواست دارند که محتوا از برند آنها واضح‌تر سخن بگوید و نتایج سریع‌تری به دنبال داشته باشد. این وظیفه بازاریاب محتواست که به مدیر خود بگوید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند.

  •  تولید و انتشار بیش از حد محتوا

وب‌سایت، تلگرام، لینکدین، فیس‌بوک، یوتیوب، توییتر، پادکست، وبینار و همه انواع محتواها و کانال‌های انتشار را همزمان استفاده می‌کنید! این بزرگ‌ترین اشتباه پر‌هزینه شماست که همه این رسانه‌ها، کانال‌ها و قالب‌های محتوایی را پوشش دهید و بودجه بازاریابی خود را یکباره خرج کنید. گاهی آنقدر محتوا انتشار می‌دهید که فرصتی برای دیده شدن آنها توسط مخاطب خود باقی نمی‌گذارید. برخی کسب‌وکارها نیز فکر می‌کنند وظیفه تولید و انتشار تمامی محتوای صنعت خود و سایر صنایع مشابه را بر عهده دارند. هر محتوا زمان و مکانی دارد. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.