نشست اساتید دانشگاه صنعتی شریف و شرکت پیشتاز طب زمان در حوزه‌ی IVD

0

این نشست در روز چهارشنبه مورخ ۱۶ مرداد در ساعت ۱۴ در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. دانشگاه صنعتی شریف، با هدف تکمیل زنجیره خلق ارزش، نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه و گسترش فضای کسب‌وکار در کشور، در سال ۱۳۹۲ ‌«شتاب­دهنده شریف» را تاسیس کرد.

شتاب­دهنده شریف در طول یک دوره ۶ ماه، خدمات مالی، مشاوره‌ای، آموزشی، استقرار و شبکه‌سازی را در اختیار استارتاپ‌های شریفی قرار می‌دهد تا ایده خود را پرورش دهند و پس از رسیدن به محصول، آن را به سرمایه‌گذاران عرضه کنند.‌

با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه صنعتی شریف در بخش‌های مهندسی، حجم بازار وسیع فناوری‌های نوین سلامت و همچنین تمرکز بر رونق تولید داخلی، شتاب‌دهنده‌ شریف فضای شتاب‌دهی متناسب با این حوزه را راه‌اندازی نموده‌است.

یکی از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه برای این حوزه، بخش وسایل پزشکی تشخیصی و کیت‌های تشخیصی (IVD) است. شتاب‌دهنده‌ی شریف در حال همکاری با شتاب‌دهنده‌ سیناپس و شرکت پیشتاز طب زمان در این زمینه می‌باشد.

این شرکت بیش از بیست سال در این حوزه فعالیت می‌کند و نگاه مثبتی برای شتاب‌دهی استارتاپ‌ها، همکاری با دانشگاه‌ها و تولید محصولات داخلی دارد. در این نشست دو ساعته ۲۰ استاد از دانشگاه صنعتی شریف با زمینه‌ی وسایل تشخیصی پزشکی و از دانشکده‌های مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مرکز بیوشیمی و نانو، مهندسی مواد، مهندسی عمران و مدیریت و اقتصاد حضور داشتند. همچنین فناوران دیگری در این برنامه حاضر شدند.

در ابتدا دکتر کاشانی مدیر شتاب‌دهنده‌ی شریف به معرفی شتاب‌دهنده پرداخته و از راه‌اندازی کمپ اختصاصی حوزه ی بیوتکنولوژی و فناوری‌های نوین سلامت در شریف خبر دادند. بعد از آن دکتر تهرانی مدیر شرکت پیشتاز طب زمان به معرفی حوزه‌ی IVD‌ و بازار موجود آن پرداختند.

در ادامه دکتر یونسی مدیر شتاب‌دهنده‌ی تخصصی سیناپس به معرفی آن پرداخته و مهندس کزازی مدیر تحقیق و توسعه یکی از خروجی‌های شتاب‌دهنده‌ی سیناپس، دستگاه ساخته شده‌ی تیم تحت عنوان آپتالایزر را نمایش داده و به معرفی آن پرداختند.

در نهایت اساتید دانشگاه صنعتی شریف خود را معرفی کرده و پژوهش‌های خود که مرتبط با این حوزه بود را بیان نمودند. لازم به ذکر است از اهداف این برنامه هم‌افزایی بین دانشگاه و صنعت و بررسی اولویت‌های موجود در حوزه‌ی IVD‌ بود.

این برنامه شروع رسمی همکاری دانشگاه شریف به نمایندگی شتاب‌دهنده‌ی شریف و شرکت پیشتاز طب زمان و شتاب‌دهنده‌ی سیناپس است. امید است با گسترس همکاری‌های این چنینی فضای دانشگاه به سمت تولیدات متناسب با بازار پیش رود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.