سئوی درون وب‌سایت : صفر تا صد تولید محتوا – ۴

قسمت چهارم: چگونه مطلبمان را استاندارد کنیم؟

0

رسیدن به استانداردی که گوگل، محتوای شما را پیشنهاد دهد، دقیقا تعریف بهینه‌‌سازی برای موتورهای جست‌وجو یا همان سئو است

تولید محتوا یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و بهبود رتبه وب‌سایت شما در موتور‌های جست‌وجو بوده و به دیده‌شدن برند شما در صدر نتایج جست‌وجو شده، کمک شایانی خواهد کرد. اما آیا حقیقتا صرف آنکه محتوایی تولید کرده و آن را در سایت خود بارگذاری کنیم، مخاطب آن را خواهد دید، خواهد خواند؟ گوگل بهترین ابزار برای رساندن پیام به گوش مخاطب خواهد بود و رسیدن به استانداردی که گوگل، محتوای شما را پیشنهاد دهد، دقیقا تعریف بهینه‌‌سازی برای موتورهای جست‌وجو یا همان سئوی درون وب‌سایت است.

در حقیقت محتوای سئو محور، محتوایی هستند که متناسب با سلیقه و استانداردهای گوگل تولید شده و به نوعی پاسخی برای نیازها و سوالات مخاطبان شما را پوشش خواهد داد. البته برای سئوی درون وب‌سایت تنها تولید محتوا کافی نیست و بخشی از آن به بیرون از سایت ما مربوط می‌شود که در این بخش سه مورد از رایج‌ترین استانداردهای سئوی درون وب‌سایت را به شما معرفی می‌کنیم و در مطالب بعدی روش‌های برای سئوی بیرون سایت معرفی خواهیم کرد:

تگ عنوان (Title-tag)

تگ عنوان برای سئوی درون وب‌سایت

تگ عنوان، یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین عوامل برای سئوی درون وب‌سایت است. چرا اهمیت دارد؟ به این دلیل که به موتور جست‌وجوگر و کاربران کمک می‌کند موضوع محتوای شما را تشخیص دهند. بنابراین کلمه‌ کلیدی که می‌خواهید در رتبه‌بندی آن جایگاه مناسبی به دست آورید، باید درون تگ عنوان باشد و حتی بهتر است تگ عنوان با آن آغاز می‌شد. براساس گزارش وب‌سایت Moz، تگ عنوان‌های با کلمات کلیدی در آغاز بهتر از تگ عنوان‌هایی که کلمات کلیدی را در پایان خود داشتند برای تولید محتوا، مفید بودند.

توضیحات متا(‌Meta-Description)

تگ توضیحات برای سئوی درون وب‌سایت

توضیحات متا، همچون یک دروازه بین موتور جست‌وجوگر و مخاطبان شما عمل می‌کنند. اگر به‌خوبی تهیه شده باشند، می‌توانند روی تعداد کلیک‌ها تأثیر بگذارند که یکی دیگر از نشانه‌های مثبت برای موتور جست‌وجوگر است. فقط از استفاده‌نکردن توضیحات متای یکسان برای دو مطلب غیرهمسان در وب‌سایت‌تان اطمینان حاصل کنید.

این موضوع می‌تواند باعث کاهش رتبه‌ شما در موتور جست‌وجوگر شود. موضوع دیگری که هنگام تولید محتوا باید به آن توجه کنید، آن است که حتما از کلیدواژه‌تان در توضیحات متا استفاده کنید.

تگ متن جایگزین تصویر(Alt tag)

 

تگ متن جایگزین تصویر برای سئوی درون وب‌سایت

زمانی که موتورهای جست‌وجوگر وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند، امکان دیدن تصویری که شما برای مخاطبانتان به نمایش می‌گذارید، برای آنها ممکن نیست. چیزی که Alt tag انجام می‌دهد، افزودن متنی به جای عکس است که به موتور جست‌وجوگر  امکان فهمیدن محتوای عکس شما و دادن ارزش در سئوی درون وب‌سایت را به آن می‌دهد.

موضوعی که در این باره باید به آن توجه کنید، آن است که اگر عکس فقط جنبه‌ زینتی و زیبایی دارد، نیازی به داشتن متن جایگزین تصویر نیست؛ چراکه این کار به بهبود سئو وب‌سایت کمکی نمی‌کند.
[content_lists id=”11″]

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.