لنوو با اعتماد به نفس تبلیغ می‌کند

0

اطمینان کاری، تیم برجسته بازاریابی، راهکارهای خلاقانه، استفاده از ابزارهای دنیای دیجیتال و … از جمله عواملی هستند که برند لنوو را در بازارهای جهانی، به عنوان یک نام آشنای تجاری در صنعت رایانه و گوشی‌ همراه معرفی کرده‌اند به‌طوری که با گذشت کمتر از چهار‌دهه از عمر این برند، لنوو به نامی آشنا و شناخته‌شده در بازارهای جهانی تبدیل شده است.

نام شرکت چینی لنوو (Lenovo) در بازار رایانه، تبلت، تلفن همراه، لپ‌تاپ و دیگر لوازم جانبی و دیجیتال، برندی آشنا محسوب می‌شود که در کنار نام‌های تجاری معروف دیگری مانند سامسونگ، سونی، ایسوس، اپل و … چهره‌ای شناخته‌شده و منحصربه‌فرد به شمار می‌رود. این شرکت که در سال ۱۹۸۴ با نام تجاری Legend راه‌اندازی شد، بعد از مدت زمان کوتاهی به بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده رایانه در چین تبدیل شد و در سال ۲۰۰۳ نیز نام تجاری خود را به لنوو تغییر داد. جالب است بدانید که این عنوان متشکل از Le  یعنی حروف آغازین Legend و novo به معنای نوین است و در مجموع مفهومی معادل افسانه نوین را به ذهن متبادر می‌کند. با توجه به تنوعی که در زمینه تولید محصولات دیجیتال و رایانه‌ای در سطح جهان وجود دارد، برند لنوو جایگاه خود را در این بازار به دست آورده ‌و بنابراین در این گزارش تلاش می‌کنیم تا مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی و تبلیغاتی برند لنوو را به عنوان یکی از نام‌های تجاری مطرح در این صنعت بررسی کرده و برخی دلایل موفقیت و ماندگاری این برند را در فضای رقابتی آن روشن کنیم.

  •  با لنوو فوتبال بازی کنید

ویدئوهای تبلیغاتی برند لنوو در زمینه فوتبال فانتزی از جمله راهکارهای بازاریابی است که این شرکت با شناخت صحیحی که از مخاطبان خود دارد، راه‌اندازی کرده است. در اینگونه ویدئوها، مخاطبان به شرکت در بازی‌های فانتزی ورزشی خصوصا فوتبال فانتزی دعوت می‌شوند و لپ‌تاپ‌های لنوو به عنوان ابزار این بازی‌ها به مخاطبان معرفی می‌شوند. توجه به جنبه سرگرم‌کننده این بازی‌های، جدا از مفهوم برد و باخت، یکی از نقاط عطف این ویدئو است که می‌تواند مخاطبان جهانی زیادی را برای خود بیابد.

  •  چگونه کابران یوتیوب بخشی از کمپین آگهی لنوو شدند؟

حضور در رسانه‌های اجتماعی و مجازی یکی از مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی در عصر حاضر به شمار می‌رود که برندهای مطرح و مشهور جهان به‌گونه‌ای کارآمد از آن استفاده می‌کنند. در این میان یوتیوب از جمله ابزارهای قدرتمند تبلیغاتی به شمار می‌رود که با داشتن قابلیت نمایشی خود، امکان معرفی بهتر محصولات را به برندها می‌دهد. برند لنوو نیز از این فرصت استفاده مطلوبی برده و بسیاری از محصولات جدید خود را از طریق این صفحه اجتماعی به مخاطبان خود معرفی می‌کند. از طرفی کمپین‌های بازاریابی متعددی که از سوی این برند راه‌اندازی می‌شوند، یوتیوب را فرصت مناسبی برای جذب مخاطبان می‌دانند و با ارائه محتوای خلاقانه خود سعی در جذب مخاطبان یوتیوب دارند تا از طریق آنها بتوانند روند بازاریابی خود را طی کنند. همراه‌شدن کاربران یوتیوب با کمپین‌های لنوو مانند کمپین goodweird که از جدیدترین کمپین‌های این برند است، باعث می‌شود که ویدئوهای این کمپین توسط کاربران مذکور، دوباره به نمایش درآمده و در نتیجه مخاطبان بیشتری را شامل شوند. به همین دلیل نیز سازندگان ویدئوهای تبلیغاتی برند لنوو، بیشترین تلاش خود را جهت ارائه ویدئوهایی دارند که با داشتن یک نکته خلاقانه و منحصر‌به‌فرد، باعث جلب توجه کاربران یوتیوب شود، زیرا هر یک از این کاربران می‌توانند به صورت بالقوه یک ابزار تبلیغاتی برای این برند به شمار روند.

  •  سلفی‌ با گوشی لنوو

کمپین For those who do از جمله کمپین‌های تبلیغاتی برند لنوو برای معرفی سری گوشی‌های هوشمند S850  بود که از طریق این کمپین، به خصوصیت گرفتن عکس سلفی که از مزایای گوشی‌های جدید به شمار می‌رود، تأکید داشت. تمرکز بر قابلیت‌های این گوشی در زمینه صفحه نمایش، کیفیت بالا، گزینه‌های مربوط به تشخیص چهره و زوم کردن خودکار از جمله خصوصیاتی بود که در راستای گرفتن عکس سلفی روی آنها تأکید می‌شد. این کمپین با شعار «برای کسانی که آن را انجام می‌دهند» محبوبیت زیادی را برای گوشی‌ مذکور به ارمغان آورده است به‌گونه‌ای که بسیاری از مخاطبان این کمپین، آن گوشی را با توجه به مزایای عکسبرداری سلفی آن خریداری کردند.

  •  ابزار از ما، کار از شما

از دیگر کمپین‌های برند لنوو که روحیه مطمئن و خودباور این شرکت را به خوبی انعکاس می‌دهد، کمپینی است با عنوان «‌We make the tools, you make the DO‌»، به این معنا که «ابزاری که ما می‌سازیم، شما را قادر به انجام کارها خواهد کرد». طراحی چنین شعاری از سوی برندی که در یک فضای رقابتی با برندهای مشهوری مانند اپل، ایسوس، سونی و … قرار گرفته است، نشانه دقیقی از خودباوری و اعتماد به نفس این برند است که با اطمینان از محصولات تولید‌شده خود، چنین کمپینی را در سطح جهان راه‌اندازی می‌کند. همچنین اتخاذ چنین شعاری، به صورت ناخودآگاه اعتماد مخاطبان را نیز نسبت به این نام تجاری قوی‌تر کرده و آنها را در تهیه محصولات این برند، مصصم‌تر می‌کند.

  •  همکاری با ستاره‌ها

این یک واقعیت مسلم است که چهره‌های سینمایی و محبوب مردم می‌توانند در راستای خدمات بازاریابی برندهای مختلف به کار گرفته شوند، در همین زمینه نیز برند لنوو در سال‌های اخیر همکار‌ی‌های جدی‌ای با اشتون کوچر، مانکن و بازیگر مشهور سینمای جهان داشته و از طریق این چهره هنری، محصولات جدید خود را به مصرف‌کنندگان معرفی کرده است. در این میان نباید از نقش رسانه‌های اجتماعی نیز در راهکار مذکور غافل شد، بسیاری از ویدئوها و عکس‌های تبلیغاتی برند لنوو با همکاری اشتون کوچر، در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر و … نیز به نمایش درآمده و طیف گسترده‌ای از مخاطبان را با خود همراه کرده است.

  •  همگام با دو نام تجاری

برند موتورلا از جمله برندهای قدیمی در زمینه تولید گوشی‌های همراه به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۴، بخش موبایل این برند توسط لنوو خریداری شد. برند لنوو در اقدامی هوشمندانه، این مدل‌های جدید خود را با عنوان لنووموتو وارد بازار کرده و سه سری متفاوت از آنها را به بازار جهانی معرفی کرد. در واقع باید گفت برند لنوو با استفاده از این استراتژی، به طور همزمان از دو نام تجاری بهره برده و سابقه ذهنی مصرف‌کنندگان را نسبت به هر دو نام تجاری موتورلا و لنوو به چالش کشیده است. این انتقال نام تجاری، اقدامی خلاقانه و در عین حال شجاعانه به شمار می‌رود که تیم بازاریابی لنوو نیز به خوبی از این قرارداد تجاری سود برده و با دست گذاشتن بر خصوصیات هر دو برند، نام تجاری لنووموتو را در ذهن مخاطبان شکل داده‌ است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.