جهان بهتر در باغچه حیاط شما

با خلاقیت محیط‌زیستی، دیده شوید

0

Unimed Cariri به عنوان یکی از نهادهای مهم و شناخته‌شده در زمینه پزشکی و سلامت، در کشور برزیل فعالیت داشته و اخیرا یک تبلیغ چاپی را ارائه کرده ‌که به مناسبت روز آربور، که یکی از جشن‌های مردم کشور برزیل است، به نمایش درآمده است.

Unimed Cariri به عنوان یکی از نهادهای مهم و شناخته‌شده در زمینه پزشکی و سلامت، در کشور برزیل فعالیت داشته و اخیرا یک تبلیغ چاپی را ارائه کرده ‌که به مناسبت روز آربور، که یکی از جشن‌های مردم کشور برزیل است، به نمایش درآمده است.

برقراری ارتباط بین مفهوم سلامت محیط‌زیست با سلامت انسان و جامعه مهم‌ترین پیامی است که تصویر مورد نظر در پی انتقال آن است.

از آنجایی که در دنیای امروز با توجه به شیوع آلاینده‌های زیست‌محیطی، سلامت زمین و انسان‌ها در معرض خطرات جدی قرار گرفته است، تبلیغ مورد نظر با هدف تغییر نگرش مردم در زندگی روزانه نسبت به محیط‌زیست، یک تصویر خلاقانه و جالب توجه را با همکاری یکی از آژانس‌های تبلیغاتی طراحی کرده است.

در تصویر مذکور، مهم‌ترین مشخصه‌ای که در وهله اول، توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند، رنگ سبز است که به عنوان رنگ قالب در تصویر به کار رفته است. خورشیدی که سخاوتمندانه می‌تابد و در نهایت یک گلدان بزرگ که درختان سرسبز در آن رشد کرده و آبی زلال نیز از پای این درختان در حال سرازیر شدن است و پرندگان نیز بر فراز درختان در پرواز هستند.

ارائه چنین تصویری از یک گلدان، می‌تواند مفاهیمی چون سلامتی، شادابی و زندگی را به مخاطب القا کند و این تصاویر وقتی در کنار شعار اصلی که در پایین صفحه نگاشته شده است، درک شوند، مفهومی گسترده‌تر نیز خواهند یافت؛ یک زندگی بهتر را می‌توان از هر جایی شروع کرد، حتی باغچه شما!

القای این مفهوم که تغییر در ساختار زمین می‌تواند از باغچه‌های کوچک منازل و یا حتی یک گلدان آغاز شود، سعی در تغییر نگرش مردم است، به این معنا که هر فرد می‌تواند با کاشتن یک نهال و یا یک گل کوچک در محل زندگی خود، چه باغچه کوچک خانه‌اش و چه گلدانی که در کنار پنجره گذاشته است، نقش مهمی در بهبود روند محیط‌زیستی جهان داشته باشد.

القای این مفهوم زمانی تأثیرگذارتر می‌شود که بیننده تصویر آبی را می‌بیند که از گلدان سرازیر شده است، به این معنا که با تلاش تک‌تک مردم جهان، هر چقدر هم کوچک، مشکلات زیست‌محیطی مانند کمبود آب نیز بر‌طرف خواهد شد.

در نهایت می‌توان گفت تبلیغ فوق، با ارائه یک مفهوم کوچک از آنچه که در سطح بزرگ، انتظار می‌رود، در انتقال پیام خود موفق بوده است.

گلدان وسط تصویر می‌تواند یک نماد از کره زمین باشد که هر یک از انسان‌ها سهمی در آن دارند و هر‌کس می‌تواند به اندازه‌ای که در توان دارد، در احیا‌ و سرسبزی آن بکوشد تا در نهایت زمینی سبز، پر از آب و همراه با صدای پرندگان را حفظ کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.