۱۰ دلیل اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای کوچک

0

اغلب کسب‌وکارهای کوچک در مورد نوع استراتژی‌های بازاریابی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، دقیق هستند. به همین خاطر زمانی‌که یک بودجه بازاریابی محدود دارید، استفاده عاقلانه از آن، اهمیت زیادی دارد.

بازاریابی از طریق وب‌سایت‌های ارتباط جمعی یکی از استراتژی‌های مقرون‌به‌صرفه برای کسب‌وکارهای کوچک است که برای رسیدن به مخاطب هدف خود و افزایش فروش در طول زمان از آن استفاده می‌کنند.

تقریبا ۹۷‌درصد از بازاریاب‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش مخاطب استفاده می‌کنند. در این گزارش ۱۰دلیل اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای کوچک را بیان می‌کنیم.

مشتری‌های شما در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای کوچک، ارتباط مستقیم با مشتریان است. در حال حاضر اغلب مردم دنیا به شبکه اینترنت، پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی دسترسی دارند. براساس آمار Statista ، ۷۰ درصد از جمعیت آمریکا حداقل دارای یک رسانه اجتماعی هستند.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ تعداد کاربران رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان به ۳.۱ میلیارد نفر برسد. تعداد مصرف‌کنندگان روزانه رسانه‌های اجتماعی فرصت خوبی برای معرفی و ماندگاری کسب‌وکارهای کوچک است.

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی نه‌تنها مشتریان ثابت شما را حفظ می‌کند بلکه باعث گسترش تجارت‌تان خواهد شد. در صورتی که شما در کانالتان فعال باشید، برقراری ارتباط با مخاطب هدف می‌تواند آسان باشد.

به عبارت دیگر، مخاطبان خود را وادار نکنید به شما مراجعه کنند. شما سراغ مخاطبان‌تان بروید. اگر تاکنون عضو شبکه‌های اجتماعی نشده‌اید، ممکن است فرصت مهم ارتباط با مشتریان و کسب مشتریان احتمالی جدید را از دست بدهید‌.

زمانی‌که شما از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، مشتریان پذیرای پیغام‌های شما خواهند بود

مردم در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند، زیرا این کانال‌ها یک راه سرگرم‌کننده و آسان برای ارتباط با دوستان و خانواده آنهاست. در سال‌های اخیر نگاه مردم به شبکه‌های اجتماعی دچار تغییراتی شده،‌آنها می‌خواهند علاوه بر دوست‌یابی و ارتباط با مردم در سراسر دنیا، با شرکت‌های بزرگ و کوچک ارتباط برقرار کنند.

به همین دلیل کانال‌های مرتبط با برندهای محبوبشان را دنبال می‌کنند. ولی به طور کلی، شبکه‌های اجتماعی را به عنوان یک بازار نمی‌بینند. به گفته شرکت مارکتینگ شرپا، ۹۵‌درصد از افراد بزرگسال ۱۸ تا ۳۴ ساله حداقل یک برند را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

دنبال کردن پروفایل شبکه اجتماعی یک برند به این دلیل است که کاربران محتوا و اطلاعات کمپین‌های آن شبکه‌های اجتماعی را با ارزش می‌یابند. فرقی نمی‌کند کاربران در جست‌وجوی چه چیزی هستند، تنها حضورشان در کانال شبکه اجتماعی شما کافی است، زیرا حضور در شبکه‌های اجتماعی به دیده‌شدن برندتان کمک می‌کند.

مصرف‌کنندگان پذیرای پیام برند شما در رسانه‌های اجتماعی هستند، چون رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا با مشتریان مکالمه بهتری داشته باشید و جنبه متفاوتی از برند خود را به آنها نشان دهید.

محتوایی که شما روی این کانال‌ها منتشر می‌کنید، به شخصیت برند شما کمک می‌کند. همانطور که همه ما می‌دانیم،‌ شبکه‌های اجتماعی مکانی برای ارتباط مستقیم با مشتریان به جای ارائه پیغام‌های تبلیغاتی است.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شناسایی برند شما کمک کند

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باعث دیده‌شدن و به رسمیت شناختن برند شما می‌شود. در نتیجه پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی با به اشتراک‌گذاری محتوای شما، به صورت خودآگاه و ناخودآگاه برندتان را تبلیغ می‌کنند. با ارسال محتوای قانع‌کننده برای مخاطبان خود ارزش قائل شده‌اید و مشتریان بعد از دیدن محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف، قادر به‌ درک بهتر کسب‌وکار شما خواهند بود.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش تعداد لینک‌های ورودی شما می‌شود

پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی روشی برای افزایش تعداد لینک‌های ورودی است. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک استراتژی عالی برای تکمیل فرایند بهینه‌سازی موتور جست‌وجو‌ست. هر محتوایی که شما به پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود اضافه می‌کنید، راهی برای افزایش میزان بازدیدکنندگان‌ سایت و شبکه اجتماعی‌تان است.

وقتی بازدید از سایت یا شبکه‌ اجتماعی‌تان بالا باشد، میزان فروش محصولات‌تان نیز بیشتر خواهد شد. برای دستیابی به بیشترین ترافیک ممکن، مهم است که به طور مداوم مطالب جذاب و ارزشمندی را منتشر کنید. هرچه محتوای تولیدی رسانه اجتماعی شما بهتر باشد، مشتریان جدیدی را جذب می‌کنید.

کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف به شما در رسیدن به مخاطبان خاص کمک می‌کنند

با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما به طور استراتژیک می‌توانید مخاطبان مختلف را ارزیابی کنید. کافی است یک لیست واضح از ارزش‌های جمعیتی مخاطبان مورد‌نظرتان بسازید. هر‌چه لیست شما دقیق‌تر باشد، بهتر است.

لیست شما می‌تواند شامل جنسیت، سن، مکان، علایق و برندها شود. با شناخت مخاطب هدف، امکان تولید محتوای بهتر نیز برایتان فراهم می‌شود. از طرفی با رجوع به شبکه‌های اجتماعی مختلف و تحلیل رفتار مخاطبانشان می‌توانید دلایل موفقیت یا عدم موفقیت آن شبکه‌ها را فهمیده و اشتباهاتشان را تکرار نکنید. از سوی دیگر مخاطبان هدفتان را در شبکه‌های اجتماعی که وقت بیشتری را در آنها صرف می‌کنید، پیدا خواهید کرد.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی به هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان ایده‌آل کمک می‌کند

با وجود اینکه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی هزینه زیادی ندارد، به دلیل گستردگی و مردمی‌بودنش، موثر است. پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک با استفاده از سیستم داده‌کاوی می‌توانند رفتار مشتریان را تحلیل و خریداران ایده‌آل را شناسایی کنند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بهترین روش برای رهایی از هزینه‌های بازاریابی است

اکثر شبکه‌های اجتماعی، رایگان هستند و شما تنها روی زمان تولید محتوا و انتشار آن سرمایه‌گذاری می‌کنید. با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازی نیست به صورت تمام‌وقت محصولات‌تان را تبلیغ کنید، با چند ساعت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانید مشتری جذب کنید.

حتی اگر ایجاد پروفایل در رسانه‌های اجتماعی بخشی از استراتژی بازاریابی شماست، باز هم متوجه مقرون‌به‌صرفه‌بودن شبکه‌های اجتماعی می‌شوید.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به بهبود رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو شما کمک می‌کند

یکی از عواملی که در رتبه‌بندی‌های موتورهای جست‌وجو استفاده می‌شود، حضور در شبکه‌های اجتماعی است. حضور رسانه‌ای قوی به موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد که برند شما ارزشمند، معتبر و قابل‌اعتماد است.

باوجود متغیر‌بودن عوامل رتبه‌بندی، فعالیت در شبکه‌های مجازی به حفظ و بهبود رتبه‌ شما در موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند. بازاریابی از طریق موتورهای جست‌وجوی رسانه‌های اجتماعی به رفتار شما در آن شبکه مجازی، لایک و کامنت توجه می‌کند.

نه‌تنها حضور در رسانه‌های اجتماعی رتبه‌بندی موتور جست‌وجوی شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد بلکه ممکن است بتوانید در صفحه اول گوگل ظاهر شوید. اگر مشتری روی پروفایل شما کلیک کند و متوجه قدیمی یا غیر فعال‌بودن آن شود، رسانه دیگری را برای دنبال‌کردن پیدا می‌کند، پس اطلاعات پروفایل را به صورت متناوب بررسی و در صورت نیاز به‌روزرسانی کنید .

مصرف‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی به دنبال توصیه هستند

بازاریابی دهان به دهان یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که هر شرکتی از آن استفاده می‌کند. بازاریابی دهان به دهان راهی طولانی برای جلب اعتماد مشتریان جدید است. رسانه‌های اجتماعی ابزار نوینی برای بازاریابی کلامی هستند.

برندها مشتریان خود را تشویق می‌کنند تا نظرات خود را درباره برندشان اعلام و دوستان‌شان را دعوت کنند. مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به خرید از برندهای مختلف دارند. برایشان مهم نیست که چه کسی به آنها کالایی را پیشنهاد می‌کند. این شخص می‌تواند دوست، همکار یا یکی از اعضای خانواده باشد.

رسانه‌های اجتماعی شما را به مصرف‌کنندگانی که برندتان را نمی‌شناسند معرفی و به شناخت شما از مشتری‌هایتان کمک می‌کند

کسب‌وکارهای کوچک معمولا ناشناخته‌اند به همین دلیل اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت نکنند، ناشناس باقی می‌مانند. شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای معرفی برند شما به مصرف‌کنندگانی است که تاکنون از وجودش خبر نداشته‌اند.

با بهره‌گیری از مهارت‌های شبکه‌های اجتماعی و ساخت کلمات کلیدی خاص، خود را به دیگران معرفی می‌کنید. به دلیل قابلیت تعاملی شبکه‌های اجتماعی، شما می‌توانید ببینید مشتریانتان به چه چیزی علاقه‌مند هستند و چه نیازهایی دارند.

علاوه بر شناختی که در شبکه‌های اجتماعی از مشتریانتان به دست می‌آورید، از میزان رضایت آنها هم اطلاع پیدا می‌کنید. وب‌سایت‌های ارتباط جمعی به شما این امکان را می‌دهد تا درک بهتری از رفتارهای آنلاین مشتریانتان داشته باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.