اپلیکیشن وینک؛ محلی برای خرید و فروش لباس و زیورآلات

1

این روزها تو دنیا استفاده از وسایل دست دوم خیلی رایجه، وبسایتها و اپلیکیشنهای مختلف روی کار اومدن تا فرآیند خرید و فروش لوازم دست دوم رو برای آدمها راحت و کاربردی کنن.

تو ایران چند سالی هست بازارهای آنلاین دست دوم فروشی کارشون رو شروع کردن و استفاده از وسایلی مثل لوازم الکترونیکی، املاک و خودرو به صورت دست دوم بین مردم رواج پیدا کرده.

ولی تمام این سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کردن به بازار وسایل دست دوم (مثل لوازم منزل، لوازم مد و فشن و دکوریجات) بی‌توجه بودن و تمرکز خودشون رو روی املاک، خودرو و خدمات کرده بودن. این‌جا ایده‌ی اصلی وینک شکل گرفت.

از آذر سال ۹۶ وینک با تمرکز روی بازار لوازم دست دوم راه اندازی شد که فرقش با بقیه‌ی رقبای بزرگش این بود که آگهی‌ها رو براساس لوکیشن و موقعیت مکانی افراد نشون می‌داد، تمرکزش بر کالای‌های ارازان‌تر با تکرار خرید بالا مثل لوازم مد و فشن، لوازم الکترونیکی و دکوراسیون بود. خرید از وینک به منزله‌ی خرید از افرادی بود که در نزدیکیت زندگی می‌کنن و دیگه برای خرید یک وسیله نیازی به سفر درون شهری نبود. به همین دلیل وینک به صورت محله‌ای از تهران و محله‌ی اکباتان شروع به کار کرد.

بعد از گذشت دو ماه و کمپین‌های تبلیغاتی آفلاین در محله‌های اکباتان و انقلاب اتفاق عجیبی افتاد، از هر ۱۰ تا آگهی‌ای که در وینک ثبت می‌شد ۹ تاشون مربوط به دسته‌بندی مد و فشن بود. بعد از نظرسنجی از کاربران وینک، متوجه شدیم که کاربران اشتیاق زیادی برای استفاده از وینک به عنوان جایی برای خرید و فروش لباس و زیورآلاتشون دارن و ما با مطالعه این بازار متوجه شدیم که کسی به این نیاز کاربران توجهی نداشته و راه‌حل قابل قبولی برای این نیاز تعبیه نکرده، از طرفی اشتیاق کاربران برای استفاده از وینک در این زمینه و نداشتن رقیبی جدی و مهم ، ما رو مصمم کرد که به این سمت حرکت کنیم.

وینک؛ شبکه‌ اجتماعی برای خرید و فروش لباس و زیورآلات

از فروردین ۹۷ به صورت رسمی در زمینه‌ی مد و فشن شروع به کار کرد و وینک به شبکه‌ اجتماعی برای خرید و فروش لباس و زیورآلات تبدیل شد. هدف وینک ترویج فرهنگ خرید و فروش لباسهای دست دوم و کمک به برگردوندن لباس‌های بلااستفاده به چرخه‌ی استفاده‌ست که بعد از گذشت ۸ ماه از فعالیت وینک، تونستیم ۷۰ هزار نصب داشته باشیم.

روند خرید و فروش در وینک چجوریه؟

در وینک می‌تونید هر وسیله‌ای که مربوط به مد و فشن باشه رو آگهی کنید، مثل مانتو، لباس، کیف، کفش و زیورآلاتی مثل ساعت و عینک. با یک بررسی سریع در وینک متوجه می‌شین که آدم‌ها به دلایل مختلفی اقدام به فروش وسایل‌هاشون تو وینک می‌کنند. یکی از مواردی که تو آگهی‌ها فورا نظرتون رو جلب می‌کنه، لباس‌های کاملا نویی هستش که فروشنده ذکر کرده که به دلیل مناسب نبودن سایز تصمیم به فروشش داره و یا لباسی که سوغات بوده و ممکنه علاوه بر مشکلاتی که در مورد سایز به وجود میاد از سلیقه فرد هم به دور باشه.

یعنی برخلاف باور عمومی در گذشته، نه تنها کالاهایی که برای فروش گذاشته میشه بی مصرف و به درد بخور نیستند بلکه کالاهایی جذاب با قیمت‌های مناسب هستند. فروشنده با در نظر گرفتن قیمت کالای نو، مبلغی رو برای جنس مورد نظر انتخاب می‌کنه و شما می‌تونید برای خرید به فروشنده پیشنهاد قیمت هم بدید!

ثبت آگهی در وینک

این مرحله بسیار ساده و خیلی سریعه در حد ده ثانیه. فقط کافیه گزینه فروش رو بزنید، عکس مورد نظر از کالا رو انتخاب کنید و اطلاعات فروش رو ثبت کنید. این اطلاعات شامل قیمت و مواردی مثل برند کالا، جنس، نو و یا دست دوم بودنش و در صورت پوشاک بودن ذکر سایز، می‌شه.

آیا از طریق وینک می‌شه فروشی هم داشت؟

باید بگیم که بله! برای بعضی‌ها کمتر از یک ساعت زمان می‌بره، برای بعضی‌ها هم ممکنه بیشتر از ۱ هفته زمان ببره. تو وینک برای خرید و فروش واسطه‌ای وجود نداره. یعنی شما می‌تونید شخصا با خریدار یا فروشنده زمان مورد نظر و نحوه پرداخت هزینه رو هماهنگ کنید. در زیر هر آگهی فاصله‌ای که فروشنده یا خریدار با شما داره نشون داده می‌شه و در واقع کار  رو راحت‌تر می‌کنه.

این چند نکته رو در نظر داشته باشید

اگر تصمیم به خرید از وینک دارید، حتما تو دسته‌بندی مورد نظرتون حسابی بگردید. با هر سلیقه‌ای می‌تونید چیزی مناسب پیدا کنید، از لباس‌های شبی که بیش از یک بار پوشیده نشده تا زیورآلاتی که با قیمت مناسب برای فروش گذاشته شده. بعد از انتخاب می‌تونید برای فروشنده پیغام بفرستید و اطلاعات تکمیلی رو ازش بگیرید.

اگر قصد فروش تو وینک دارید، به گرفتن عکس مناسب که به صورت کامل نشون دهنده‌ی کالا باشه، دقت کنید و توضیحات کامل و دقیقی از مشخصات وسیله بنویسید و سعی کنید قیمت کالا رو متناسب انتخاب کنید. اگر به کمک بیش‌تری در این مورد نیاز داشتید، می‌تونید به بلاگ اپلیکیشن وینک مراجعه کنید.

در ضمن به محض ورود، پیغامی از طرف تیم پشتیبانی وینک دریافت می‌کنید و در صورت بر خوردن به هر مشکلی می‎تونید رو کمکشون حساب باز کنید.

شاید این بار که نیاز به لباس یا زیورآلاتی داشتید، بد نیست که اول سری به وینک بزنید. لوازم زیادی در وینک ثبت شدند که به راحتی نیاز شما رو برطرف می‌کنند، این‌جوری از تولید دوباره اون‌ها جلوگیری می‌شه و این کمک بزرگی به محیط زیستمونه!

منبع: اپلیکیشن وینک

۱ دیدگاه
  1. ازاده می‌گوید

    سلام چطوری نصبش کنم . فقط روی آیفون باز میشه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.