این استارتاپ امنیت تماس های شما را تحلیل می کند

0

«پین دراپ »یک استارتاپ امنیت اطلاعات آمریکایی است که امتیازدهی خطر را برای تماس‌های تلفنی ارائه می‌دهد تا تماس‌گیرنده‌های تقلبی و اصلی از هم تشخیص داده شوند. فناوری تجزیه و تحلیل صوتی «پین دراپ »۱۴۷قابلیت مختلف یک تماس تلفنی را تحلیل می‌کند. این تحلیل و تجزیه موقعیت مکانی را روی یک مقیاس منطقه‌ای ارائه می‌دهد که به شناسایی یک دستگاه واحد کمک کرده و آن را به تماس‌گیرنده متصل می‌کند. در سال ۲۰۱۵، «پین دراپ »بیش از ۳۶۰ میلیون تماس را بررسی می‌کرد و در کل ۱۲۲ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده است.

در سال ۲۰۱۲، این استارتاپ ۱ میلیون دلار از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و چندین سرمایه‌گذار مانند اندرسن هوروویتز دریافت کرد. در ژوئن ۲۰۱۳، این شرکت با کمک سرمایه‌گذاران خطرپذیر اعم از«فلیسیز ونچر»و رد پوینت در دور اول سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیون دلار دریافت کرد و این بودجه را صرف تقویت تیم مهندسی، عملیات، فروش و بازاریابی خود در آمریکا، کانادا و اروپا کرد. در فوریه ۲۰۱۵، «پین دراپ »در دور دوم تامین بودجه خود ۳۵ میلیون دلار کسب کرد.

در اوایل سال ۲۰۱۵ تعداد کارمندان این استارتاپ به ۷۰ نفر می‌رسید که تا ماه ژوئن همان سال به ۱۰۰ نفر رسید. یک ماه بعد، «پین دراپ »سیستم تشخیص کلاهبرداری ۲.۴ (FDS) را منتشر کرد که ابزارهای جدیدی را برای تحلیلگران کلاه‌بردرای و متخصصان مرکز تلفنی ارائه می‌داد. درآمد این استارتاپ در سال ۲۰۱۵ سه برابر و تعداد مشتریان آن نیز دو برابر شد.

در سال ۲۰۱۶ این استارتاپ ۷۵ میلیون دلار دیگر جمع‌آوری کرد. گوگل کپیتال دور سوم تامین بودجه این شرکت را انجام داد و سرمایه‌گذارانی مانند گوگل ونچرز در آن شرکت کردند. پس از این دور، کل بودجه شرکت به ۱۲۲ میلیون دلار رسید. این یکی از موارد نادر در دنیا بود که گوگل کپیتال و گوگل ونچرز هر دو روی یک استارتاپ سرمایه‌گذاری کنند.

«پین دراپ »ادعا می‌کند که راهکارهایش، با پشتیبانی فناوری چاپ تلفنی، مورد استفاده تعداد زیادی از شرکت‌های بیمه، نهادهای دولتی، خرده‌فروشان و سه چهارم بزرگترین بانک‌ها در ایالات متحده آمریکا است. در کل، این شرکت بیش از ۳۶۰ میلیون تماس تلفنی را بررسی می‌کند. با این وجود این استارتاپ به دلیل رعایت مفاد قراردادهای خود از نام بردن مشتریان خودداری کرده است. «پین دراپ »قصد دارد ۱۰۰ شغل جدید در آتلانتا و ۵۰ شغل دیگر را در سن‌فرانسیسکو و انگلستان اضافه کند. این استارتاپ فضایی با مساحت ۴۵.۰۰۰ فوت مربع را در تک اسکوار اجاره خواهد کرد و قصد دارد حضور خود را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا توسعه دهد. به علاوه عملیات‌هایی را در آمریکا لاتین آغاز کرده است و خود را به آسیای دور نیز می‌رساند.

این استارتاپ به حفاظت از افراد و سازمان‌ها در برابر کلاه‌برداری، اعم از افرادی که از تماس‌های روباتیک استفاده می‌کنند و یک آی‌دی کالر تقلبی در هر کجای دنیا دارند، کمک می‌کند. در سال ۲۰۱۵، کمیسیون تجارت فدرال تماس روباتیک را اولین و بیشترین شکایت مصرف‌کننده در آمریکا معرفی کرد به طوریکه حدود ۱۷۰.۰۰۰ شکایت در ماه در این زمینه انجام شده بود. طبق گزارش‌های این شرکت، ۸۶ میلیون تماس در ماه در آمریکا کلاهبرداری تلفنی هستند. به علاوه مشخص شده است که از هر شش تماس تلفنی که به مصرف‌کننده می‌شود، یک مورد تماس روباتیک است و ۲.۵ درصد از تلفن‌های آمریکا حداقل یک تماس روباتیک در هفته دارند. در نهایت نیز متوجه شدند که از هر ۲۶۰۰ تماس یک مورد کلاهبرداری است. این بدین معناست که یک شرکت بزرگ می‌تواند بیش از ۳۰.۰۰۰ تماس تلفنی با هدف کلاهبرداری در سال داشته باشد. این تماس‌ها می‌توانند در سال بیش از ۲۰ میلیارد دلار به آمریکا ضرر برسانند.

با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع، راه‌اندازی استارتاپی که به این مشکل مهم بپردازد و چنین نیاز بزرگی را برآورده کند، به طور قطع موفقیت‌آمیز خواهد بود. «سایبر سکیوریتی ونچر» در بین ۵۰۰ شرکت امنیت سایبری برتر در سال ۲۰۱۶ به «پین دراپ »رتبه ۷۲ را داده است. دارک ریدینگ نیز «پین دراپ »را جزء ۲۰ استارتاپ امنیت سایبری برتر سال ۲۰۱۶ معرفی کرده است.

همچنین SINET این استارتاپ را یکی از ۱۶ شرکت امنیت سایبری برتر ۲۰۱۵ در سراسر دنیا دانسته است. این استارتاپ جایزه نوآوری ۲۰۱۵ را از انجمن پارک‌های تحقیقاتی دانشگاه دریافت کرده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.