لگال‌دی و چالش‌های حقوقی استارتاپ‌ها

همایش حقوق کسب‌و‌کارهای نوپا

0

همایش حقوق کسب‌و‌کارهای نوپا در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. همایش حقوق کسب‌و‌کارهای نوپا (Legalday2018) روز ۲۹تیرماه توسط شرکت نوآفرینان و با شرکت بیش از ۲۵۰‌نفر از مدیران کسب‌و‌کارهای نوپا، مدیران حقوقی شرکت‌های سرمایه‌گذاری، مدیران اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی، فعالان صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی و وکلای فعال در اکوسیستم کارآفرینی کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

همایش حقوق کسب‌و‌کارهای نوپا (Legalday2018) روز ۲۹تیرماه توسط شرکت نوآفرینان و با شرکت بیش از ۲۵۰‌نفر از مدیران کسب‌و‌کارهای نوپا، مدیران حقوقی شرکت‌های سرمایه‌گذاری، مدیران اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی، فعالان صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی و وکلای فعال در اکوسیستم کارآفرینی کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در این رویداد، مدیران و مشاوران حقوقی ضمن بیان چالش‌های موجود در مسیر راه‌اندازی و رشد یک کسب‌و‌کار شامل ثبت، مجوزها، چارچوب کلی قراردادها، سرمایه‌گذاری، مالکیت فکری، کپی‌رایت محتوا و ایده، مالکیت دامین‌های اینترنتی و اصول کلی حل اختلافات به بیان راهکارهای عملیاتی برای حل این چالش‌ها پرداختند.

در ابتدا دکتر قاسمی به بیان ۱۰ اشتباه رایج حقوقی که در شکست استارتاپ‌های ایرانی موثر است، پرداخت. سپس دکتر نصرالهی درباره راهکارهای موجود در ‌زمینه الزامات ثبتی و کسب مجوزها سخنرانی کرد. در ادامه دکتر صحرائیان چارچوب کلی قراردادهای کسب‌و‌کار را تبیین کرد.

همایش Legalday2018 در نوبت بعدازظهر با یک پنل جمعی درباره کاستی‌ها و موانع قانون ایران در مسیر رشد استارتاپ‌ها و با شرکت جمعی از مشاوران حقوقی و مدیران اکوسیستم کارآفرینی کشور آغاز شد. سپس دکتر کدیور به بیان چالش‌های حقوقی سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها پرداخت. در ادامه رویداد، دکتر نعناکار چالش‌های حقوقی حوزه مالکیت فکری و کپی رایت محتوا را بیان کرد و در انتها دکتر مهرآمیز راهکارهای موجود برای حل اختلافات حقوقی را تبیین کرد.

‌در این همایش استارتاپ‌های وندا، دادسان و دادپرداز و شرکت رند که در زمینه دامین‌های اینترنتی فعالیت دارد به معرفی خدمات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.