فقط ۱۵ درصد پادکست‌ها را خودمان تولید می‌کنیم

0

شنوتو یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی است. به گفته بنیانگذار این مجموعه که در حال حاضر ۱۲ نفر عضو دارد، حدود دوسال‌ونیم از آغاز به کار شنوتو می‌گذرد. به‌گزارش شنبه‌پ‍رس، امیرحسین مددی، به این صورت از شنوتو گفت: «روزی‌که شنوتو متولد شد قرار بود پلتفرمی برای به اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی افراد مختلف باشد، اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف؛ اما به دلیل اینکه در آن زمان محتوایی وجود نداشت، ما در جهت تولید محتوا فعالیت و شروع به ساخت پادکست کردیم تا این جامعه ساخته شود.

در آن زمان در جوامع پیشرفته پادکست گسترش زیادی پیدا کرده بود ولی در ایران چنین محتوایی وجود نداشت و ما حس کردیم آینده در این فضا رقم خواهد خورد و دست به خلق شنوتو زدیم. استراتژی توسعه ما از ابتدا بر تولید محتوا و ساختن آن جامعه در ایران بود نه اینکه تبلیغات داشته باشیم و ویزیتور جذب کنیم.

پس دائما شروع به تولید محتوا کردیم و در ابتدا، ۱۰۰درصد فایل‌های شنوتو، تولید استودیوی خودمان تولید می‌شد اما الان بعد از حدود دو سال، تنها ۱۵درصد فایل‌ها تولید ماست؛ یعنی ۸۵درصد فایل‌ها توسط کاربران ما تولید می‌شود.»

 صادق زیباکلام هم کاربر شنوتو است

مددی ادامه می‌دهد: «شنوتو پلتفرمی است در لایه صوت که نسبت به تصویر کاربر کمتری دارد، اصلی که در کل دنیا برقرار است، ولی سرویسی است که افراد تاثیرگذار جامعه ‌از آن استفاده می‌کنند. مقایسه دو دسته محتوای تصویری و صوتی مانند مقایسه دو ورزش فوتبال و تنیس است. در فوتبال هیاهو و سروصدای بیشتر، ورزشگاه‌های بزرگ‌تر و جنس مخاطبانش متفاوت است.

در طرف دیگر، تنیس فضای آرام‌تر، تماشاچیان خاص‌تر و علاقه‌مندان وفادارتری داریم.» به گفته او اساسا پادکست رسانه‌ای است که شنوندگانش افراد تاثیرگذار هستند؛ کسانی که دغدغه‌شان کسب‌و‌کار است و اوقات فراغت زیادی ندارند و بهترین زمان آنها برای استفاده از محتوا، در ماشین و یا زمان‌های کوتاه استراحتشان است که بهترین و مناسب‌ترین شیوه ارائه محتوا به آنها، صوت است که شنوتو روی همین پلتفرم کار می‌کند. برای نمونه او کاربرانی از شنوتو مانند صادق زیباکلام، سیاوش صفاریان‌پور و پژمان نوروزی را مثال می‌زند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.