پیشرفت گروه فرایند است نه رویداد

0

برای آنکه افراد گروه شما با انرژی بیشتری فعالیت کنند، رویدادهایی جهت ساخت گروه ترتیب می‌دهند. در این رویدادها گروه شما دانش و انگیزه کافی را برای همکاری بهتر به دست می‌آورد. باید بدانید که زمان در حال تغییر است و افراد مختلف در زمان‌های متفاوتی به گروه شما می‌پیوندند.

نیکول بندالی، مشاور و نویسنده، در حوزه کارگروهی بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در راه هدایت و توسعه کار گروهی سپری کرده است. نیکول بندالی نویسنده کتاب «توسعه سلامت اجرایی گروه» تجربیات خود را در مجله فوربز به اشتراک گذاشته است. او در مقاله‌ای نوشته است که ما تجربه‌های بسیاری در زمینه ساخت گروه کاری داریم؛ در بیشتر موارد افراد گروه شما و تیمتان را رها می‌کنند.

برای آنکه افراد گروه شما با انرژی بیشتری فعالیت کنند، رویدادهایی جهت ساخت گروه ترتیب می‌دهند. در این رویدادها گروه شما دانش و انگیزه کافی را برای همکاری بهتر به دست می‌آورد. باید بدانید که زمان در حال تغییر است و افراد مختلف در زمان‌های متفاوتی به گروه شما می‌پیوندند.

با زمانبندی درست و انگیزه‌دهی به افراد گروهتان امکان همکاری در فواصل مختلف فراهم می‌شود. اولین گام برای ایجاد صمیمیت و حس همیاری گروهی لبخند [بر چهره شما] است. اگر رفتار اشتباهی بکنید اعضای گروهتان فراری می‌شوند. ساخت گروه‌ کاری مثل رژیم غذایی است و معمولاً اثری پر از پستی و بلندی، شبیه یویو، دارد.

گروه کاری با روحیه کم و اجرای ضعیف شکست می‌خورد. اگر می‌خواهید رفتارتان تغییر کند یا دنبال پیشرفت با گروهی ثابت هستید بیخیال تأسیس گروه شوید. تاکنون رویدادی برای ساخت گروه منعطف و مستقل انجام نشده است.

اگر اجرای بهتری از گروه خود می‌خواهید یا خواستار همکاری‌های چالش‌برانگیزید از تک‌تک افرادتان انتظار پیشرفت داشته باشید. همکاری گروهی با رویکردی صحیح راز تهیه سس در آشپزی نیست، تنها چیزی که نیاز دارید قدرت حرف‌زدن است.

صحبت‌کردن به هیچ عنوان کار سخت یا پیچیده ای نیست. مطمئناً شما از پس آن برخواهید آمد. پس چه چیزی به تیم‌ها کمک می‌کند تا نتایج استثنایی را به سهولت کسب کنند؟ این به حرکت شما از رویداد به ساخت گروه و انتخاب گروه‌های پیشرفته برای کار روزانه بستگی دارد.

نمونه ساده‌ای که می‌توانیم به آن استناد کنیم فرایندی سه‌مرحله‌ای است. در صورتی که آن را سرلوحه کارتان قرار دهید و تمرکز کنید گروه خیلی زود توسعه پیدا می‌کند.

قدم اول: صادق و روشن باشید

گروه شما با شفاف‌سازی استثنائی به نظر می‌رسد. نمی‌توانید بدون درک و شناخت کارتان اجرای درستی داشته باشید. پس زمان و انرژی خود و دیگران را هدر ندهید.

قدم دوم: تمرکز متعصبانه داشته باشید

باید برای توسعه کار گروهی به کار اهمیت بدهید نه خود گروه. در این گام هدف ارتباط با گروه‌هایی است که قدرت زیادی دارند. ساخت آگاهی اجتماعی با افزایش حس تعهد و انگیزه‌های گروهی ممکن می‌شود.

قدم سوم: کار خود را به صورت ماهانه چک کنید

فعالیت‌ها با تعهدات شکل می‌گیرند و هرگز بازنگری انجام نمی‌شود. گذراندن حداقل ۲۰دقیقه در هر دو هفته برای بررسی تعهدات فعالیت الزامی است. از گروه خود در مورد فرایند توسعه سؤال بپرسید و عملکرد آنها را به صورت ماهانه بررسی کنید.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.