سختی‌های راه سئو

0

وقتی فروشگاه خود را افتتاح می‌کنید، در همان مراحل اولیه وب‌سایت‌های زیادی به شما لینک نیست یا پیروان زیادی در رسانه‌های اجتماعی ندارید،فرض کنید اخیرا یک وب‌سایت تجارت الکترونیک راه‌اندازی کرده‌اید و می‌خواهید ترافیک فروشگاه خود را بالا ببرید. این روند پیشرفت طبیعی است. اما سئو می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند تا وب‌سایت شما زودتر به ترافیک بیشتری دست یابد. دستیابی خرده‌فروشان یا فعالان استارتاپی به سئو بسیار دشوار است. در اینجا به برخی از دلایل آن اشاره می‌کنیم:

  •  شما چیزی برای بهینه‌سازی ندارید

سئو مخفف بهینه‌سازی موتور جست‌وجو است، بنابراین شما باید چیزی را بهینه‌سازی کنید. در کل، یک وب‌سایت تازه ایجادشده مانند Shopify یا BigCommerce  برای سئو بسیار خوب است. وقتی شما یک تاجر کوچک باشید، محصولات و دسته‌بندی‌های شما محدود است، بنابراین کار دشوارتر خواهد بود. می‌توانیم فرصت‌های جدید برای دسته‌بندی‌ها را شناسایی کرده و اطلاعات شما و محتوای روی صفحه را بهینه‌سازی کنیم، اما اگر تنوع محصولات شما زیاد نباشد، کار دشوارتر خواهد شد.

  •  شما هیچ لینکی ندارید

وقتی فروشگاه خود را افتتاح می‌کنید، در همان مراحل اولیه وب‌سایت‌های زیادی به شما لینک نیست یا پیروان زیادی در رسانه‌های اجتماعی ندارید. بنابراین چرا باید گوگل به شما اعتماد کرده و محتوای شما را در اختیار افرادی بگذارد که در حال جست‌وجو هستند؟ از سوی دیگر رقبای شما بیش از ۱۵ سال است که کار سئو انجام می‌دهند؛ به‌طور خلاصه، شما باید برای داشتن لینک‌های بیشتر، سیگنال‌های اجتماعی، شهرت برند و در کل کسب اعتماد و اعتبار نزد گوگل مبارزه کنید تا بتوانید در مدت کوتاه به ترافیک جست‌وجوی مورد نظر خود برسید.

  •  شما هیچ منبع ترافیکی دیگری ندارید

لازم به ذکر نیست که سایر منابع ترافیک به یکدیگر کمک می‌کنند. معمولا چندین مرحله وجود دارد تا بتوانید یک مشتری را تغییر دهید. ازآنجا که لینک‌ زیاد، آگاهی از برند، بازاریابی تابعه و کانال‌های PPC ندارید، با مشکل مواجه می‌شوید. یک تیم PPC می‌تواند از طریق ارائه داده‌های مکالمه‌ای ارزشمند درباره کلید‌واژه‌های کارآمد به سئو کمک کند.

  •  شما نرخ کلیک کمتری دارید

این موضوع نیز مانند موضوعات دیگر است، اما از آنجا که برند شما کوچک‌تر است، حتی اگر رتبه شما بعد از فروش بالا باشد، نرخ کلیک شما کاهش خواهد یافت. وقتی مشتریان خود را در صفحه اول قرار می‌دهیم، موارد این‌چنینی زیادی را مشاهده می‌کنیم. از آنجا که افراد به کسب‌وکارهای بزرگ و مشهور و محصولات یا خدماتی که آن‌ها ارائه می‌دهند، بیشتر اعتماد می‌کنند، نرخ کلیک (CTR) شما پایین می‌آید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.