چگونه مخاطبان B2B خود را به وجد آوریم؟

0

این روزها بیش از همیشه، تعامل با مخاطب کلید بازاریابی دیجیتال است. الگوریتم‌ها به تعامل و جذب مخاطبان از طریق تولید محتوا امتیاز می‌دهند، مخاطبان با محتوای جذاب و مبتنی بر تعامل بیشتر ارتباط برقرار کرده و آن را می‌بینند.

طبق گزارش CMI، ۷۱ درصد شرکت‌های B2B می‌گویند که تمرکز اصلی تلاش‌های تولید محتوا و بازاریابی آنها روی ایجاد تعامل و جذب مخاطب است و البته این امر کار ساده‌ای نیست و پژوهش‌هایی نظیر پژوهش ما در الکامپ نشان داده است که با وجود اینکه جذب مخاطب یکی از مهم‌ترین اهداف کسب‌وکارها به شمار می‌رود، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های آنها نیز محسوب می‌شود. از این رو، در این مقاله، قصد داریم راه‌های مؤثر برای ایجاد تعامل بیشتر مخاطب B2B با محتوا را معرفی کنیم که به موفقیت تلاش‌های بازاریابی شما کمک می‌کنند.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی پادشاه بلامنازع محتوای B2B است که به ایجاد فرصت‌های تعامل با مخاطب B2B برای این شرکت‌ها کمک می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید تعامل با مخاطب B2B خود را با ارسال ایمیل‌های مختلف در مراحل مختلف کمپین بازاریابی ایمیلی بهبود ببخشید.

به منظور بهبود و موفقیت تلاش‌های ایمیلی خود باید مطمئن شوید که وقتی یک کاربر جدید به جمع مشترکان خدمات شما اضافه می‌شود، یک ایمیل خوشامدگویی ارسال کرده و با تولید محتوای ایمیلی برای مشترکان در طول هفته توجه آنها را جلب می‌کنید.

از طریق محتوای ایمیلی می‌توانید اطلاعیه‌ها، آپدیت‌ها و خبرهای جدید را با مشترکان به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از ابزاری مثل FeedOtter برای خودکارسازی ایمیل‌ها استفاده کنید و حداکثر استفاده را از آن ببرید.

با استفاده از این ابزارها، شرکت‌های B2B نه‌تنها می‌توانند نرخ تعامل خود با مخاطب B2B را افزایش دهند بلکه تعداد مشترکان خود را نیز افزایش دهند که این امر به افزایش مشتری، درآمد و فروش کمک می‌کند.

همکاری با اینفلوئنسرها

اگر با اینفلوئنسرها همکاری کنید نه‌تنها می‌توانید مخاطب B2B خود را به وجد آورید، بلکه نرخ تعامل را افزایش می‌دهید. اینفلوئنسرها چهره‌های معروفی هستند و اینفلوئنسرهای صنعت شما در تولید محتوایی که به تعامل بالا منجر شود، تخصص دارند.

شما ممکن است طرفداران و فالوئرهایی داشته‌ باشید که برند شما را دوست داشته باشند اما مایل نباشند پول خود را صرف محصولات و یا خدمات شما کنند مگر اینکه بدانند محصولات و خدمات باکیفیت و خوبی ارائه می‌دهید. مشتریان بالقوه اغلب می‌خواهند مطمئن شوند که خدمات و یا محصولات شما ارزش سرمایه‌گذاری دارد. اینجاست که اینفلوئنسر می‌تواند به کمک شما بیاید.

همچنین شما می‌توانید از اینفلوئنسرهای صنعت خود بخواهید درباره محصولات و خدمات شما نظر دهند و یا برای مصاحبه تخصصی با تاثیرگذارترین افراد صنعت خود برای آنها دعوتنامه بفرستید. با این حال، باید کارشناسانی پیدا کنید که متخصص و افرادی معتبر هستند و به صنعت شما ربط دارند.

به برند خود جان دهید

جدا از اینکه یک برند B2B یا B2C را مدیریت می‌کنید، هردوی شما خدمات و محصولات خود را به مردم می‌فروشید. به این ترتیب، مهم است که با مشتریان بالقوه تا حدی ارتباط داشته باشید.

یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب و تعامل با مشتریان احتمالی جان‌بخشیدن به برند و خلق داستانی درباره آن است. استوری‌تلینگ می‌تواند یک تاکتیک بسیار موثر باشد و به ایجاد ارتباطات در سطح شخصی کمک کند. همچنین به شما کمک می‌کند با مخاطب B2B و مشتری احتمالی خود ارتباط بهتری برقرار کنید.

به عنوان بخشی از استوری‌تلینگ، می‌توانید داستان‌هایی درباره افرادی که در تولید محصول و خدمات شما نقش داشته‌اند، به اشتراک بگذارید. می‌توانید از فیس‌بوک، اینستاگرام و لینکدین برای به اشتراک‌گذاری این داستان‌های واقعی و افزایش تعامل با مخاطب B2B استفاده کنید.

از ویدئوهای زنده استفاده کنید

ویدئوهای زنده راهی ساده و جذاب برای شناخت محصولات و خدمات B2B است. محتوای زنده فرصت‌هایی برای برندها فراهم می‌کند که به طور مستقیم با مخاطب B2B خود تعامل و ارتباط برقرار کرده و آن را به کانالی مفید برای تولید محتوا و مصرف آن تبدیل می‌کند. طبق تحقیقات نیز ۸۰درصد مردم ترجیح می‌دهند که ویدئوی زنده تماشا کنند تا اینکه پست وبلاگی یک برند را بخوانند.

اطلاعات و اخبار روز صنعت خود را به اشتراک بگذارید

اخبار و اطلاعات روز صنعت، بخشی از تولید محتواست که باید آن را با مخاطبان به اشتراک گذاشت. تقریبا هر روز شاهد برخی پیشرفت‌های فناورانه، یافته‌ها و پیشرفت‌های جدید تحقیقاتی در صنایع B2B هستیم.

و به این ترتیب، اگر در عرصه کسب‌وکارهای B2B فعالیت می‌کنید، لازم است که نسخه جدید محصولات، اطلاعات به‌روز و اخبار مهم را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید تا از جدیدترین روندها، محصولات و خدمات صنعت شما آگاه شوند و با شما بهتر تعامل برقرار کنند.

برای انجام این کار می‌توانید از مناسب‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی استفاده کنید تا میزان تعامل و علاقه مخاطب B2B را افزایش دهید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.